راهنمای گردش در پارک ملی پنانگ، کوچک‌ترین پارک ملی مالزی

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
راهنمای گردش در پارک ملی پنانگ، کوچک‌ترین پارک ملی مالزی

پارک ملی پنانگ کوچک‌ترین و جوان‌ترین پارک ملی کل مالزی است که محلی‌ها آن را با نام تامان نگارا پولائو پنانگ صدا می‌زنند. جایی در شمال غربی جزیره که بخشی از مهم‌ترین زیبایی‌ها طبیعی پنانگ را در اختیار دارد. مالزی در مجموع، مامن چندین و چند پارک ملی بسیار مهم است که مسلما این پارک ملی در رده‌های پایین‌تری نسبت به آن‌ها قرار می‌گیرد، با این حال پارک ملی پنانگ، یکی از بهترین نقاط جزیره برای گردش و رفتن کنار ساحل و همچنین دیدن از حیات وحش در سفر با تور مالزی است.

 


پارک ملی پنانگ


چیزی که بسیاری در مورد آن خبر ندارند، وجود ۵ ساحل برتر پنانگ در این منطقه است. جایی که چندین برکه‌ی مرومیکتیک در آن وجود داشته، لاکپشت‌ها در آن خانه ساخته و تخم‌گذاری می‌کنند، سواحل کوچکی در آن وجود دارد که هیچ ساخت و سازی در آن انجام نگرفته، جنگل‌های مانگرو در آن روییده و بسیاری چیزهای دیگر که منتظر دیده شدن هستند.

 

راهنمای پیاده‌روی و صعود در پنانگ

 

 

 پارک ملی پنانگ

 


چطور و چه زمانی به پارک ملی پنانگ برویم؟


این پارک ملی، یکی از راحت‌ترین مسیرهای طبیعی در مالزی است که به آسانی می‌توانید با وسیله نقلیه عمومی به آن برسید. از جورج تاونِ پنانگ، می‌توانید سوار اتوبوس‌‌های راپید خط ۱۰۱ به تلوک باهانگ شده و در ایستگاه ورودی پارک پیاده شوید. از آن‌جا چند قدم تنها با محوطه اصلی پارک فاصله خواهید داشت.
بعد از ورود به پارک که کاملا رایگان خواهد بود، شما وارد محوطه بنای آموزش آن خواهید شد که یک ساختمان بزرگ و نوساز است و در آن اطلاعات بسیار خوبی در مورد کلیت پارک، دهکده‌های ماهیگیری اطراف آن و حیات وحشی که در این منطقه زندگی می‌کنند وجود دارد. این بنا و پارک از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر فعالیت می‌کنند و کسانی که در محیط پارک هستند باید تا ساعت ۶ بعد از ظهر از آن خارج شوند.

 

 

 پارک ملی پنانگ

 


پیاده‌روی در پارک ملی پنانگ


دو مسیر پیاده‌روی در این پارک در نظر گرفته شده که هر دو تازه‌اند و به خوبی آماده‌ی رفت و آمد شده‌اند. به طور کلی چون پارک ملی پنانگ پارکی نوساز بوده، همه چیز در آن جدید است. در مسیرهای گفته شده شما جدا از زیبایی‌های طبیعی، بخشی از حیات وحش منطقه را نیز بر روی درختان می‌بینید. مسیرها را می‌توانید کوتاه کرده برگردید، چون به قدری مسیر طولانی هست که هر کس تا جایی که توان داشت به عمق جنگل و بازدید از نقاط مختلف بزند.

 

۸ مکان رویایی در پنانگ برای پیاده‌روی‌های لذت‌بخش در طبیعت جادویی

 

 

 پارک ملی پنانگ

 


نقاط دیدنی پارک ملی پنانگ


ساحل میمون: برای رفتن به این منطقه باید در یکی از مسیرهای پارک به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید. البته بخش دیگری از گردشگران هستند که به وسیله قایق به این ساحل می‌آیند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند. به صورت کلی این ساحل جایی نسبتا خلوت است غیر از روزهایی که گردشگران خیلی زیادی به پنانگ می‌آیند.
Pantai Teluk Aling: یکی دیگر از سواحل بسیار زیبای پارک ملی پنانگ که تقریبا نصف فاصله‌ی ساحل میمون پیاده‌روی دارد و به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده، مکانی بدون ساخت و ساز و واقعا زیباست. مضاف بر اینکه دانشگاه پنانگ پناهگاه‌هایی برای لاکپشت‌ها در این ساحل دارد که به همین منظور شما می‌توانید از این جانوران زیبا دیدن کنید.
فانوس دریایی Muka Head: اگر بعد از گردش در ساحل میمون انرژی در بدنتان باقی ماند، نیم ساعت دیگر پیش بروید تا به دومین فانوس دریایی قدیمی مالزی برسید. این فانوس تاریخی هنوز کاملا سرپاست و شما می‌توانید از پله‌های مارپیچش به بالای آن بروید.
مسیر Canopy: این مسیر در واقع یک میانبر میان دو راهی است که در پارک برای گردشگران تهیه دیده شده است. مسیری که یک رودذخانه زیبا داشته و مکان‌هایی دارد که در آن انواع پرندگان زیبا زیست می‌کنند. البته برای دیدن از این منطقه باید بلیط تهیه کنید و تنها بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر یا ۲:۳۰ بعد از ظهر تا ۴ می‌توانید از آن دیدن نمایید.

 

۵ پارک طبیعی پنانگ که یک‌ روز از سفرتان را باید در آن بگذرد

 

 

 پارک ملی پنانگ

 


برکه مرومیکتیک: تنها چند نمونه از برکه‌هایی که تلفیقی از آب شیرین و شور هستند در دنیا وجود دارد و این برکه در قلب پارک ملی پنانگ یکی از آن‌هاست. البته از نظر زیبایی نمی‌توان چیز زیادی از آن گفت، اما به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی، این برکه ارزش دیدن دارد.

 


برای استراحت و خوردن غذا به کجا برویم؟


پارک ملی پنانگ چیزهای بسیار بیشتری برای دیدن دارد، اما اگر در میان کار یا بعد از گردش خسته شدید و خواستید استراحت کنید، یا باید به جورج تاون برگردید یا در دهکده‌ی ماهیگیری هلوک باهانگ که خیلی از پارک دور نیست، این کار را انجام دهید.

۲۸ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران