سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

پنانگ یکی از زیباترین شهرهای مالزی به حساب می‌آید که برای رفتن به آن از پایتخت مالزی یعنی شهر کوالالامپور نیازی نیست ویزای جداگانه دریافت کنید. شهری که از سال ۲۰۰۸ که به ثبت میراث دیدنی یونسکو رسیده است توانسته گردشگران زیادی را به خودش بکشاند. شهری که به عنوان پایتخت غذاهای خیابانی جهان شناخته می‌شود و لذیذترین غذاهای خیابانی شرق آسیا را در آن می‌توانید نوش جان کنید. شهری که تونی بلر نخست وزیر اسبق بریتانیا از آن دیدن کرده است و همین امر سبب شهرت جهانی پیدا کردن این شهر شده است. شهری که سواحلش از بی‌نظیرترین‌های مالزی به حساب می‌آید و همین امر به جذابیت آن افزوده است. در سفرتان با تور مالزی و بازدیدتان از شهر کوالالامپور اگر به دنبال یک سفر هیجان‌انگیز به شهر پنانگ هستید همراه ما باشید تا خدمتتان بازگو کنیم چگونه از کوالالامپور می‌توانید خاطره‌انگیز به پنانگ بروید.


پنانگ مروارید شرق آسیا و مالزی

پنانگ یکی از زیباترین شهرهای شرق آسیا است و از زیبایی‌های طبیعی در خود چیزی کم ندارد و جاذبه‌های تفریحی پرشمار سبب شده است در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین نقاط شرق آسیا شود. به طور کلی مهمترین دلایل برای سفر به این شهر را می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:


۱- پنانگ شهر رویدادهاست: یکی از شهرهای معروف مالزی که سالانه رویدادهای زیادی در آن برگزار می‌شود شهر پنانگ است. شهری که میزبان فستیوال‌ها؛ از خرید تا جشنواره‌های مردمی و سنتی است. یکی از جشنواره‌های معروف و مهم این شهر ایر بالن فستیا (Hot Air Balloon Festia) است که سالانه صدها هزار نفر در ماه فوریه در این شهر دور هم جمع می‌شوند تا بالن‌سواری در یک آسمان جذاب را دور هم تجربه کنند.

 

معرفی مراکز خرید جورج‌تاون برای خرید سوغاتی‌های خاص از پنانگ

 


۲- پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی در جهان است: خیابان در شهر پنانگ جایگاه ویژه‌ای دارد. جاییکه فضای خصوصی در آن از میان می‌رود و همه چیز رنگ همگانی و عمومی پیدا می‌کند. در خیابان‌های این شهر اگر قدم بزنید می‌توانید نقاشی‌های دیواری زیادی را ببینید. جدای از هنر اما پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی در جهان است. یعنی در خیابان‌هایش می‌توانید غرفه‌های زیادی را ببینید که لذیذترین و متنوع‌ترین غذاهای خیابانی شرق آسیا را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند. همین امر جذابیت این شهر را صد چندان کرده است و به شما می‌گوید در سفر به مالزی باید از آن دیدن کنید.

 

 شب‌گردی در پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان


۳- در پنانگ انواع تفریحات دریایی و ساحلی فراهم آمده است: پنانگ یک جزیره‌ی زیباست که اگر اهل به هیجان آمدن هستید باید بدانید انواع تفریحات آبی که قادرند آدرنالین خونتان را بالا ببرند در این شهر فراهم آمده‌اند تا شما با انجام آنها اوج هیجان را تجربه کنید. همچنین اگر اهل آرامش و سکوت نیز هستید باید بدانید سواحل این جزیره بخش‌هایی را نیز برای آفتاب گرفتن و شنا کردن و تنی به آب زدن فراهم آورده است.

 

۷ ساحل منحصر به فرد پنانگ، پایتخت غذاهای خیابانی جهان و مالزی


۴- پنانگ شهر پروانه‌هاست: شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این شهر در خود مزرعه‌ای به نام مزرعه پروانه‌ها دارد که با رفتن به آن می‌توانید انواع پروانه‌ها را ببینید و با آنها آشنا شوید. مزرعه‌ای رنگارنگ که یک روز خاطره‌انگیز برای بازدیدکنندگانش می‌سازد.


سفر از کوالالامپور به پنانگ

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی سالانه از هزاران مسافر میزبانی می‌کند و برای آنها خاطره‌های خوش می‌سازد. در سفرتان به این شهر اگر هوس بازدید از پنانگ نیز به سرتان زد همراه ما باشید تا راه‌های مختلفی که از طریق آنها از کوالالامپور می‌توانید به پنانگ بروید را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم.


۱- سفر هوایی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر از کوالالامپور به پنانگ سفر هوایی است. در این سفر شما می‌توانید با پروازی کمتر از یک ساعت خودتان را از کوالالامپور به پنانگ برسانید. یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی مالزی که این پرواز را می‌توانید با آن انجام بدهید ایر آسیا است که هزینه بلیت کوالالامپور به پنانگش در حدود ۲۰۰ رینگ است. بنابراین در سفرتان به مالزی اگر محدودیت بودجه ندارید به شما توصیه می‌کنیم با این پرواز به پنانگ بروید.

 


۲- قطار ETS

اگر قصد سفر از کوالالامپور به پنانگ را به واسطه قطار دارید باید بدانید در حدود ۴ ساعت طی این مسیر به درازا می‌کشد و در حدود ۶۰ رینگ هزینه برمی‌دارد. سرویس قطار الکترونیکی مالزی (ETS) که توسط شرکت ملی راه آهن مالزی اداره می‌شود روزی ۵ بار سرویس رفت و برگشت از کوالالامپور به پنانگ دارد.

 

۵ تجربه فراموش ناشدنی از سفر به پنانگ


۳- اتوبوس

با پرداخت هزینه‌ای به اندازه ۴۰ رینگ و با صرف زمانی به اندازه ۵ ساعت می‌توانید از کوالالامپور به پنانگ بروید. اتوبوس‌های کوالالامپور معمولا از ترمینال برسپادو سلاتان یا ایستگاه قطار کی تی ام اولد حرکت می‌کنند و در پنانگ به ترمینال اتوبوسرانی سونگای نیبونگ می‌رسند.

 

۲۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران