کارهایی که نباید در سفر به شانگهای انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
کارهایی که نباید در سفر به شانگهای انجام دهید

همیشه در مورد بایدها می‌گوییم، از این که از کجا دیدن کنید، به کدام رستوران‌ها بروید و کدام فعالیت‌ها را تجربه کنید. اما شانگهای شهری بزرگ و مدرن است و نبایدهای زیادی نیز وجود دارند که باید در مورد این شهر رعایت شوند تا در نهایت یک سفر عالی را در سفر با تور چین به این شهر شلوغ تجربه کنید.

اما چه کارهایی را نباید در شانگهای انجام داد؟ این سوالی است که در مقاله‌ی امروز به دنبال جوابش هستیم.

 

۱- تمام وقت خود را در مکان‌های شلوغ سر نکنید

خیابان نانجینگ، میدان مردم یا باغ‌های یویانگ، زیبا و فوق‌العاده هستند، اما این مکان‌ها همیشه -مخصوصا در ایام اوج گردشگر- شلوغند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دیگر دیدنی‌های شانگهای نیز دیدن کنید. این شهر مراکز بسیار زیادی دارد که تنها به چند جای خاص و معروف خلاصه نمی‌شود. شهر قدیم شانگهای، خیابان دولون و جاهای دیدنی دیگری هستند که در آن‌ها خبری از شلوغی‌های جاهای محبوب شهر نیست.

 

معرفی ۸ سوغاتی عالی در سفر به شانگهای

۲- بازدید از موزه‌های شانگهای را پشت گوش نندازید

خیلی‌ها در سفرهای خود، بازدید از موزه‌ها را حوصله‌ سر بر و بی‌ثمر می‌دانند. اما در مورد موزه‌های معروف شانگهای همه چیز فرق می‌کند. چندین موزه در دسته‌های مختلف در شانگهای وجود دارد که همگی فوق‌العاده جذابند و چندین چیز بسیار جالب در آن‌ها به نمایش گذاشته شده. همچنین نباید فراموش کنید که قیمت پایین این موزه‌ها باعث می‌شود بازدید از آن‌ها لذت بیشتری هم داشته باشد.

۳- شب‌ها سریع به هتل برنگردید

جاذبه‌ها و تفریح‌های متعددی در شب‌های شانگهای وجود دارد، پس خیلی زود به هتل بازنگردید و از شب‌های این شهر زیبا نیز لذت ببرید. غیر از تفریحات شبانه و کلاب‌های متعددی که در سطح شهر حضور دارند، شما می‌توانید فعالیت‌هایی همچون کروز سواری شبانه بر روی رودخانه هوانگپو یا قدم زدن زیر انوار زیبای کنار همین رودخانه را تجربه کنید. خیابان نانجینگ و ژینتیاندی نیز در شب‌ها جذابیتی متفاوت پیدا می‌کنند و حتما در تور شانگهای، باید از این مناطق نیز دیدن کنید.

 

۸ کافه‌ی معروف شانگهایی برای نوشیدن بهترین قهوه

۴- از سیستم حمل و نقل عمومی دوری نکنید

در گذشته سیستم حمل و نقل عمومی در شانگهای و البته کل چین خیلی خوب نبود و نظرات زیادی از همان موقع باقی مانده که می‌گویند، گردشگران بهتر است از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده نکند. اما واقعیت در سال‌های اخیر بسیار تغییر پیدا کرده است و حالا اگر از سیستم حمل و نقل عمومی دوری کنید، بی‌جهت هزینه‌های سنگینی روی دست خود می‌گذارید. در صورتی که با استفاده از اتوبوس‌ها و مترو، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم، نقاط مختلف شانگهای را ببینید.

۵- از برنامه‌های بین‌المللی استفاده نکنید

خیلی از برنامه‌های معروف و حتی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در چین مسدود هستند. حتی در شانگهای امکان استفاده از نقشه‌ی گوگل یا مترجم گوگل را هم ندارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ برنامه‌های چینی معروف رفته و یا به دنبال برنامه‌هایی باشید که در چین و به طبع آن در شانگهای امکان ارائه سرویس دارند.

 

بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

۶- انتظار نداشته باشید همه انگلیسی بلد باشند

فراموش نکنید که شما در شانگهای مهمان هستید. خیلی از گردشگران به خاطر این که بعضی از محلی‌ها انگلیسی بلد نیستند، دچار مشکل شده و گاهی عصبانی می‌شوند، در صورتی که این شما هستید که باید تا جای ممکن از زبان آن‌ها استفاده کنید. در هر حال، در بسیاری از جاها، مخصوصا محل‌های گردشگرپذیر و هتل‌ها، آن‌ها که قرار است خدمات بدهند انگلیسی بلد هستند، اما نباید انتظار داشته باشید که هر فروشنده‌ی غذاهای خیابانی در شانگهای نیز این زبان را بلد باشد.

۷- همه‌ی پولتان را در رستوران‌های گران‌قیمت خرج نکنید

اگر چه بودن در رستوران‌های لوکس شانگهای خود یک فعالیت جذاب به حساب می‌آید، با این حال همه‌ی پول‌هایتان را صرف غذاهای لوکس نکنید و حتما از غذاهای خیابانی این شهر نیز میل کنید. غیر از چیزهایی که در فیلم‌ها دیده‌اید، در خیابان‌های شانگهای غذاهای دریایی خیابانی خیلی خوشمزه‌ای سرو می‌شود که حتما باید در تور چین، از آن‌ها میل کنید.

 

۷ اسپای لوکس شانگهای؛ بهترین‌های شرق آسیا

۸- گول حقه‌بازان را نخورید

در نهایت وقتی شهری با این جمعیت، گردشگران زیادی را نیز به سمت خود جذب کند، حتما کسانی هستند که بخواهند سر شما را کلاه بگذارند. سعی کنید به هیچ وجه به سمت دارو، قرص یا هر گونه مواد مشکوکی نروید که جرم این گونه مواد در چین بسیار بالاست. همچنین از دستفروش‌ها سنگ‌های زینتی نخرید و گول تخفیف‌های عجیب و غریب را نیز به سادگی نخورید.

۲۸ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران