کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری دبی
کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

دبی یک مقصد به شدت سرگرم کننده و مدرن و جذاب است که بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند اما هرگز نباید آن را به عنوان وگاس خاورمیانه در نظر بگیرید. تور دبی گزیده‌ای از بهترین تجارب و تعطیلاتی آرام را برای شما تدارک می‌بیند اما در عوض شما هم باید مراقب رفتار خود باشید. آنچه در کشور ما مناسب تلقی می شود اگر غیرقانونی نباشد، ممکن است در اینجا نامناسب باشد بنابراین قبل از بازدید بهتر است درباره قوانین محلی چیزهایی بدانید. در واقع، بسیاری از خارجی‌ها به دلیل ارتکاب ناخواسته جرم به زندان انداخته شده‌اند. البته نه این که حالا نگران چیزی شوید فقط به برخی از دستورالعمل‌های اساسی پایبند می‌توانید اوقات خوبی را در دبی سپری کنید.

 

از دست چپ خود استفاده نکنید

شاید به نظر عجیب برسد اما چون در فرهنگ اسلامی از دست چپ برای شستشوی بدن استفاده می‌شود برخی حساسیت‌ها در مورد آن، در دبی وجود دارد حتی اگر همین ۵ دقیقه قبل هم دست‌تان را شسته باشید باز هم فرقی ندارد. با تکان دادن دست چپ به کسی سلام ندهید، درها را با دست چپ باز نکنید و با دست چپ خود چیزی به خصوص غذا را به کسی ندهید. حتی با دست چپ غذا هم نخورید. طبیعتا افراد چپ دست باید سعی کنند در این مواقع به بهترین شکل ممکن دو دستی شوند تا از توهین به مردم محلی جلوگیری کنند.

 

سفر یک روزه جذاب از دبی به العین

صدای موسیقی‌تان را بلند نکنید

اگر ماه رمضان است از بلند کردن صدای موسیقی در فضای عمومی جدا پرهیز کنید. پخش موسیقی با صدای بلند، اجرا در یک گروه موسیقی زنده یا حتی رقصیدن با موسیقی در ماه رمضان می‌تواند جریمه سنگینی را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید برای بلند کردن آهنگ محبوب‌تان در دبی تا پایان ماه مبارک رمضان صبر کنید!

بازدید از دبی مال را فراموش نکنید

شما نمی‌توانید بدون بازدید از بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان به وسعت ۵.۹ میلیون فوت مربع، از پرجمعیت‌ترین شهر امارات دیدن کنید و بعد به منزل برگردید. بیش از ۱۲۰۰ مغازه، ۱۲۰ کافه و رستوران و حتی یک هتل مجلل در آن وجود دارد. می‌توانید ساعت‌ها به تماشای خیابان مد بپردازید تا لباس‌های جدید بخرید، یا وقت خود را در بازار سنتی The Souk بگذرانید، جایی که تمام جواهرات گران‌قیمت از هر مدلی ارائه می‌شود. همچنین یک پیست اسکیت روی یخ در اندازه المپیک وجود دارد که در آن می‌توانید به صورت حرفه‌ای تمرین کنید یا فقط به دیوارها بچسبید در حالی که سعی می‌کنید بدون افتادن اسکیت کنید. در هر صورت، شما باید از اینجا دیدن کنید.

 

آشنایی با برج مارینا ۱۰۱ دبی

در ماه رمضان در فضای عمومی غذا نخورید

همچون ایران، اگر در ماه مبارک رمضان در دبی هستید، باید در اماکن عمومی از خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید. حتی جویدن آدامس در عموم نیز بی‌احترامی است. شما می‌توانید آزادانه در محوطه هتل یا حریم خصوصی خانه خود هرچه می‌خواهید مصرف کنید، اما اکثر مراکز غذاخوری دیگر بسته خواهند شد. اگرچه کودکان کوچک و مادران باردار یا شیرده استثنا هستند، اما احتیاط توصیه می‌شود. گردشگران تور دبی نیز با هر مذهب و اعتقادی که هستند در طول ماه رمضان نباید در خیابان چیزی بجوند و یا سیگار دود کنند. بنابراین تصور نکنید چون دبی سرزمین ۷۲ ملت است اوضاع آن در طول ماه رمضان با سایر کشورهای اسلامی فرق دارد.

بی اجازه عکاسی نکنید

شاید به عنوان یک مسافر وسوسه شوید تا از شهر و زندگی مردم عکس بگیرید اما در دبی کمی حساسیت بالاست و شما باید از افراد اجازه بگیرید مخصوصا اگر زن یا کودک باشند. بنابراین شاید بهتر باشد به طور کل از خیر این داستان بگذرید و سوژه عکس‌هایتان چیزهایی به غیر از مردم باشند.

 

۱۲ فست فود زنجیره‌ای در دبی

در مکان‌های عمومی عاشقانه رفتار نکنید

شاید برای دبی مدرن این طرز فکر کمی قدیمی به نظر برسد اما حقیقت این است که رفتارهای عاشقانه زوج‌های جوان در مکان‌های عمومی پسندیده نیست. اگرچه بعید است زن و شوهری را به این خاطر دستگیر کنند اما همچنان انجام چنین رفتارهایی به معنی بی‌حرمتی به حریم سایرین در نظر گرفته می‌شود.

سیگار روشن نکنید

با خیال راحت در خانه یا ماشین سیگار بکشید، اما سیگار کشیدن در مراکز دولتی، ادارات، مراکز خرید دبی یا مغازه‌ها ممنوع است. برخی از مکان‌های بیرونی جایگاه مشخصی برای سیگار کشیدن دارند، اما حتما به دنبال علامت و نشانی باشید که سیگار کشیدن مشکل ندارد بعد سیگارتان را روشن کنید.

 

آشنایی با جدیدترین هتل‌های دبی

از منطقه تاریخی غافل نشوید

محله تاریخی الفهیدی یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر است. در سفر با تور دبی، با پای پیاده می‌توانید در میان برج‌های بادگیر و خیابان‌های پیچ در پیچی که بیشتر شبیه به هزارتو هستند، قدم بزنید. این محله همچنین محل مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد (SMCCU) است که هر کسی می‌تواند در آن حضور یابد، در کلاس عربی شرکت کند یا از کارکنان آگاه کمی بیشتر درباره فرهنگ دبی بیاموزد.

داروی اضافه نبرید

امارات سیاست سختگیرانه‌ای ضد مواد مخدر دارد، به این معنی که شما هرگز نباید هیچ داروی غیرقانونی یا بدون نسخه را وارد شهر کنید. فرودگاه‌ها برای جست‌وجوی قانون شکنانی که سعی در آوردن مواد مخدر خود به کشور دارند، در حالت آماده‌باش هستند. کسانی که دستگیر می‌شوند احتمالاً مجازات می‌شوند و باید تا چهار سال زندان را تحمل کنند، درست مانند پری کاپینز ۶۱ ساله که پس از دستگیری او به دلیل آوردن داروهای ضداضطراب خود از گمرک بازداشت شد. قبل از عزیمت به سفر، بررسی کنید تا لیستی از تمام داروهای غیرمجاز که ممنوع هستند را داشته باشید.

 

۱۲ تم پارک مشهور دبی را بشناسید

فراموش نکنید که بهترین غذاهای دریایی را امتحان کنید

برای داشتن غذاهای عالی در محیطی مجلل، Nathan Outlaw at Al Mahara یکی از بهترین انتخاب‌های شهر است. این رستوران به نظر می‌رسد زیر آب واقع شده، حتی مشتریان را با یک "زیردریایی" به رستوران منتقل می‌کند. اما غذاخوری ستاره‌دار میشلین در واقع در طبقه همکف هتل قرار دارد و آکواریوم‌ها و تم آبزیان به منظور هرچه جذاب‌تر کردن تجربه‌ای از غذاخوری در اینجا  به کار رفته تا شما هرگز آن را فراموش نکنید.

فراموش نکنید محافظه کارانه بودن بهترین سیاست است

دبی شهری شیک با جدیدترین مدهای طراحان از سرتاسر جهان است، اما اخیرا زنانی که لباس‌های تنگ، کوتاه و راحت در فضاهای عمومی می‌پوشند، سرکوب شده است. اگرچه به نظر می‌رسد این قانون قابل تفسیر است و برای پلیس در نظر گرفتن یک معیار مشخص سخت است اما به عقیده ما انتخاب محافظه کارانه لباس بهتر از جریمه سنگین در این شهر است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی دبی

بدون سفر به برج خلیفه آن را ترک نکنید

برج خلیفه دبی یکی از مکان‌های برجسته در شهر است، که به خاطر ارتفاع زیاد شهرت جهانی دارد. این بنا با ارتفاع ۲۷۲۲ فوتی، بلندترین سازه در جهان است. طبقه ۱۲۴ دارای یک سکوی رصد برای افراد شجاعی است که از ارتفاع خیره‌کننده آن نمی‌ترسند، همچنین سالن آسمان در طبقه ۱۴۸ جایی است که همه برای استراحت به آنجا می‌روند.

روز را بدون سافاری در صحرا به پایان نرسانید

بیست دقیقه بیرون از داون تاون دبی شکوه و عظمت صحرای عربستان را پیدا خواهید کرد که قطعا عاشق کشف آن خواهید شد. شرکت‌های مختلف سافاری صحرای صبح، بعدازظهر و عصر را ارائه می‌دهند. پس از اتمام انفجار در تپه‌های شنی در یک وسیله نقلیه آفرود، رویدادهای سرگرم‌کننده‌ای مانند شترسواری، سرگرمی‌های زنده و جشن باربیکیو برای شما تدارک دیده می‌شود. این فعالیت هیجانی و سرگرم کننده بیشتر از سمت زوج‌های جوان مورد استقبال قرار می‌گیرد. اگرچه هنوز هم برای خانواده‌های دارای فرزند مناسب است اما به هیچ وجه آب کافی و کرم ضدآفتاب و کلاه پره‌دار را برای بچه‌ها فراموش نکنید.

 

معرفی ۱۱ غذاکده‌ خیابانی در دبی

فراموش نکنید که در یکی از نمایش‌های اپرا شرکت کنید

در منطقه اپرا، اپرای دبی برنامه هیجان‌انگیزی دارد که مملو از تولیدات تئاتر و موسیقی زنده است. به عنوان قطب فرهنگی شهر که به هنر اختصاص دارد، باید مطمئن شوید که حداقل یک نمایش را در طول اقامت خود در این شهر پیچیده تماشا کنید. این یکی از کارهای بسیار محبوب در تور دبی است که به تمامی گروه‌ها مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند و زوج‌های جوان توصیه می‌شود. رفتن به سالن مجلل اپرای دبی کاملا شما را از فضای عربی دور کرده و حس می‌کنید در یکی از سالن‌های برجسته اروپایی از تماشای یک برنامه بین‌المللی لذت می‌برید.

سواری در کانال دبی را پشت گوش نیندازید

کانال آبی دبی یک آبراه عظیم است که از دبی قدیم تا خلیج عربی امتداد دارد. سوار یکی از قایق‌ها شوید و برای دیدن منظره‌ای باشکوه از کل شهر آماده شوید که از کنار هتل‌های مجلل مختلف و آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده شهر عبور می‌کند. شب هنگام، زمانی که ساختمان‌ها روشن می‌شوند، بهترین زمان برای سوار شدن در کانال‌ها است. اگر در سفری عاشقانه هستید این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

 

اقامتی بی نظیر در منطقه دبی مارینا

از بیان حرف‌های توهین آمیز خودداری کنید

در دبی نه تنها باید از گفتن الفاظ رکیک و توهین‌آمیز خودداری کنید بلکه باید سعی کنید عصبانیت خود را کنترل کنید و هر چیزی نگویید مخصوصا توهینی که خطاب به جمع مسلمانان باشد یک جرم جدی و قابل مجازات در نظر گرفته می‌شود. برای ما ایرانی‌ها این موضوع به شدت جا افتاده و ملموس است اما با این همه باید مراقب باشید تا چیزی از دهن‌تان در نرود و بگویید.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران