کارهایی که نباید در گوا انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری گوا
کارهایی که نباید در گوا انجام دهید

گوا در بسیار از ماه‌های سال، یکی از ایده‌آل‌ترین نقاط هند برای سفر است. جایی مختص سر کردن تعطیلات که در آن می‌توانید انواع تفریحات آبی و غیر آبی را تجربه کنید. در یک شهر ساحلی پر از گردشگر با جشن‌های بزرگ و پر سر و صدا، همیشه مشکلاتی هست که باید از آن‌ها دوری کنید و کارهایی که به هیچ وجه نباید انجامش دهید. ما لیست کوتاهی از چنین مسائل برایتان تهیه کرده‌ایم که اگر آن‌ها را رعایت کنید، به راحتی می‌توانید از تعطیلات خود با تور هند در این شهر زیبا لذت ببرید.


۱- تاکسی‌های اشتباه سوار نشوید


در سفر به گوا، احتمالا برایتان پیش بیاید که تاکسی‌هایی پاپیچتان شوند که حتما شما را برای رساندن به مقصدی سوار کنند. غیر از فرودگاه یا ایستگاه قطار، به هیچ وجه سوار این تاکسی‌ها نشوید چون عموما بدون تاکسی‌متر مبلغی بسیار بیشتر از آنچه که باید از شما اخذ می‌کنند. بهترین کار در گوا اجاره کردن یک موتور است، اما اگر نمی‌خواهید رانندگی کنید سوار شدن بر تاکسی‌-موتورها ایده‌ای عالی است، چون هم شما را به راحتی به مقصد رسانده و هم خیلی ارزان‌تر خواهند بود.

 

گوا؛ سرزمین آفتاب و شن، رقص دلفین‌ها و موج‌سواری

 

 سفر به گوا

 


۲- با طبیعت مهربان باشید


این مسئله در همه جا باید رعایت شود، اما با توجه به شرایط گوا بیشتر باید به این مسئله توجه کرد. جشن‌های بزرگ در ساحل باعث شده صبح‌ها در بعضی از مناطق واقعا وضعیت اسف‌باری باقی بماند، به همین خاطر حداقل شما بخشی از این چرخه نباشید و سعی کنید در نگهداری از این طبیعت فوق‌العاده کوشا باشید.

 

 

 سفر به گوا

 


۳- پول بیش از حد همراه نداشته باشید


با توجه به اینکه گذاشتن پول نقد در هتل (مخصوصا هتل‌های خیلی ارزان) خیلی کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌آید، بهتر است که پول کمی همراه داشته و تا جای ممکن از ارزان‌های قابل برداشت از دستگاه‌های خود پرداز استفاده کنید. نکته‌ی دیگر اینکه، در سفر نیازی به جواهرات خود ندارید، پی آن‌ها را همراه نیارید که به راحتی بتوانید گردش رفته و همیشه نگران چیزهای با ارزش خود نباشید.

 

معرفی ۶ هاستل بسیار عالی در گوا 

 

سفر به گوا

 


۴- دوربینتان را رو به هر کس نگیرید


شاید شما بخواهید نمایی زیبا از غروب یا طلوع خورشید بگیرید یا اینکه در نظر دارید از زاویه‌ای خاص، زیبایی‌های سواحل جذاب گوا را به تصویر بکشید. اما فراموش نکنید که کسانی که در ساحل هستند عموما دوست ندارند که در عکس‌های شما باشند. عکس گرفتن از کسی در گوا مخصوصا اگر وی هندی باشد، جدا از اینکه کاری بسیار ناپسند در این شهر شمرده می‌شود، کاری غیر قانونی نیز بوده و ممکن است شما را به دردسر بندازد، پس حتما اگر خواستید از کسی عکس بگیرید، پیش از آن از وی اجازه بگیرید.

 

 

 سفر به گوا

 


۵- گوا نیویورک نیست!


تیشرت‌های "من نیویورک را دوست دارم" یکی از چیزهایی است که گردشگران را از دیگر نفرات حاضر در این شهر بزرگ آمریکا مشخص می‌کند و امری طبیعی به نظر می‌آید. اما پوشیدن چنین تیشرت‌هایی در گوا که روی آن هک شده "من گوا را دوست دارم" از نظر مردم شهر کاری عجیب، خنده‌دار و گاها روی اعصاب محسوب می‌شود. پس اگر چنین تیشرتی خریدید، آن را برای پوشیدن در شهر خود به خانه ببرید.

 

۱۰ نکته‌ی بهداشتی و دارویی که در سفر به گوا بهتر است آنها را رعایت کنید

 

 سفر به گوا

 


۶- از جمع‌های اشتباه دوری کنید


با توجه به تمام چیزهایی که در مورد گوا گفتیم، حتما می‌دانید که در چنین شهرهایی، همیشه هستند کلاه‌بردارانی که سعی می‌کنند شما را با تبلیغ قیمت‌های پایین، نوشیدنی‌های رایگان یا چیزهایی از این قبیل، شما را به جشن‌های مختلف بکشانند. همیشه سعی کنید از چنین آدم‌هایی دوری کنید و به جای آن کمی خرج بیشتر کرده به جاهای معتبر بروید و در عوض از یک شب رویایی لذت ببرید.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

 

سفر به گوا

 


۷- خیلی به خودتان مغرور نشوید


گوا مملو از فعالیت‌های ماجراجویانه است. کارهایی مثل پاراسیلینگ، موج سواری، کایت سواری یا خیلی چیزهای دیگر. چند مورد در مورد چنین فعالیت‌هایی هست که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید. اول اینکه حتما در جایی با مجوز این کار را انجام دهید و به هر جایی که یک جت اسکی گذاشته و کرایه می‌دهد اعتماد نکنید. حتما بدانید که به درستی می‌‌دانید باید چه کنید و سپس فعالیت را آغاز کنید و در آخر اینکه حتما محدودیت‌های خود را بشناسید و کارهایی که می‌دانید از پسش بر نمی‌آیید را امتحان نکنید.

۲۰ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران