نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در کیش

جزیره کیش به عنوان زیباترین جزیره ایران شناخته می‌شود. به طوری که گردشگران تور کیش می‌توانند از مشاهده زیبایی‌های طبیعی بسیاری در این جزیره لذت برده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. در این میان جاذبه‌های گردشگری تاریخی و دیدنی بسیاری نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها برای بسیاری از مردم ناشناخته است. یکی از این جاهای دیدنی ناشناخته برای توریست‌های جزیره زیبای کیش نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد است. اگر نسبت به شناخت این نمایشگاه هنری کنجکاو شدید ما را در این مقاله دنبال کنید.

 

معرفی نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در جزیره کیش

نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد یکی از نمایشگاه‌های قابل توجه هنری برای عاشقان هنر است. این نمایشگاه نام خود را از خالق آثار هنری که در این مکان به نمایش گذاشته شده، گرفته است. همان طور که می‌دانید سبک‌های هنری بسیار زیادی در دنیا وجود دارند. هر یک از این سبک‌های هنری مختص یک منطقه و یا کشور خاصی است. آثاری که در نمایشگاه کیومرث صیاد دیده می‌شوند همگی در دسته سبک هنری معرق کاری هستند. معرق کاری از جمله هنرهای متعلق به ایران است. تمامی این آثار با چنان تبحر و مهارتی ایجاد شده‌اند که هر بیننده‌ای را مبهوت خود خواهد کرد. معرق کاری‌های این نمایشگاه همگی با استفاده از چوب انجام شده به طوری که هیچ گونه رنگ یا قلمی در آن به کاربرده نشده است. کیومرث صیاد تمامی این آثار را فقط با به کار بردن اره‌های مخصوص خلق کرده است.

 

نمایشگاه هیجان انگیز خزندگان کیش

آشنایی با استاد کیومرث صیاد

استاد کیومرث صیاد در سال ۱۳۳۴ و در شهر ری به دنیا آمد. از آنجایی که پدر کیومرث صیاد اهل هنر و قلم بود از همان کودکی شروع به انجام کارهای هنری و یادگیری آن‌ها کرد. به طوری که بعدها با ورود خود به دانشگاه با سبک معرق کاری آشنا شده و شروع به کسب مهارت‌های بیشتر در این زمینه کرد. کیومرث صیاد تبحر در هنر معرق کاری را با کمک استاد معرق کاری ایران (استاد شمسیان) به دست آورد. به طوری که اولین آثار خود را در کنار همین استاد به نام خلق کرد.

امروزه می‌توان بالغ بر ۱۵ نمایشگاه شخصی و غیر شخصی آثار منحصر به فرد و ارزشمند کیومرث صیاد را مشاهده کرد. از جمله موفقیت‌های این هنرمند به نام ایرانی انتخاب شدن آثار آن در نمایشگاه آثار چوبی دو سالانه میراث فرهنگی و در هشتمین نمایشگاه قرآنی به عنوان بهترین اثر هنری است. امروزه آثار بسیاری با دستان هنرمند صیاد خلق شده و در نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در جزیره کیش به نمایش گذاشته شده است. از جمله این آثار می‌توان موارد زیر را نام برد:

تابلو بازار، تابلوهای عصر عاشورا، مولود کعبه، علمدار کربلا، سهراب، تابلو یوسف و برادرانش و ده ها آثار دیگر.

اکنون استاد کیومرث صیاد از جمله مدیران موفق ایرانی می‌باشد که در زمینه امور مجامع و حسابرسی فعالیت دارد. او آثار خود را در زمان‌های بیکاری به عنوان سرگرمی خلق می‌کند.

آثار موجود در نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در جزیره کیش

هدف از تاسیس نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد به نمایش گذاشتن آثار گران‌بهای این هنرمند بزرگ ایرانی است. لذا در این نمایشگاه صرفا آثار هنری وی که همگی در سبک معرق‌کاری هستند به نمایش گذاشته شده است. علت قرار گرفتن این نمایشگاه در جزیره کیش این است که استاد صیاد هم اکنون در این جزیره زندگی می‌کند. در نمایشگاه کیومرث صیاد ده‌ها اثر هنری با سبک معرق کاری قرار گرفته‌ است. هر یک از این آثار دارای موضوع‌های مختلف و متفاوتی هستند. از جمله این موضوع‌ها مذهبی، تاریخی و فرهنگی است.

 

معرفی پارک‌های شهری و ساحلی در کیش

 آدرس دستیابی به نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در جزیره کیش

نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در کیش در تمامی روزهای سال قابل بازدید است. در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی روزهای سال به دیدن آثار معرق کاری این استاد بزرگ بروند. به منظور دسترسی به این نمایشگاه کافی است در سفر خود به جزیره کیش به سالن‌ همایش‌های جزیره کیش بروید. از آنجایی که کیش جزیره‌ای کوچک محسوب می‌شود تمامی بومیان و رانندگان تاکسی این مکان را می‌شناسند و در عرض چند دقیقه به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. ساعات کاری نمایشگاه در تمامی روزهای هفته از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب بوده و درهای آن به روی تمامی علاقه‌مندان باز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نمایشگاه می توانید با شماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۴۴۴۰۴ تماس بگیرید.

 

معرفی شهر باستانی حریره در کیش

۲۸ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران