نمایشگاه هیجان انگیز خزندگان کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
نمایشگاه هیجان انگیز خزندگان کیش

جزیره کیش زیباترین و مدرن ترین جزیره کشور عزیزمان ایران می‌باشد. این جزیره در منطقه جنوبی کشور و در وسط آب‌های زلال و شفاف خلیج همیشه فارس واقع شده است. سفر با تور کیش یکی از فراموش نشدنی‌تری سفرهای هر خانواده ایرانی محسوب می‌شود. در این سفر گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله کشتی یونانی و شهر زیرزمینی کاریز کیش دیدن کنند. علاوه بر آن مراکز خرید کیش یکی دیگر از تفریحاتی می‌باشد که مسافران می‌توانند از آن بهره ببرند و از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. همچنین با در نظر گرفتن موقعیت کیش نمی‌توان از تفریحات آبی متنوع و هیجان انگیزی مثل شنا، غواصی، قایق سواری و ... که در آن تعبیه شده است بهره نبرد. اما تفریحات موجود در جزیره کیش صرفا محدود به این گزینه های نمی‌شود.

 یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی که رفتن به آن را به همه مسافران تور کیش می‌توان پیشنهاد داد بازدید از نمایشگاه خزندگان کیش است. این مکان برای تمامی سنین جذاب بوده و بازدید کنندگان می‌توانند انواع مختلف خزندگان اهلی و وحشی را از جمله انواع مارها، تمساح، سوسمار و ... مشاهده کنند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به حیات وحش علاقه زیادی دارید همراه با ما باشید. چرا که در این مقاله به معرفی کامل نمایشگاه خزندگان کیش خواهیم پرداخت.

 

معرفی نمایشگاه خزندگان کیش

جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد انواع مختلفی از گونه‌های حیوانی را در خود گنجانده است. از جمله این حیوانات می‌توان به آبزبانی مثل ماهی‌ها، صدف‌ها، میگو و ... اشاره کرد. در کنار این جانوان دریایی خزندگان نیز جز دسته‌ای از حیوانات هستند که سهم بزرگی در حیات وحش این جزیره زیبا دارند. به همین دلیل نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خزندگان کیش در این جزیره تاسیس شده است که علاوه بر به نمایش گذاشتن گونه‌های مختلفی از خزندگان اهداف حفظ و نگه‌داری آن‌ها را نیز بر عهده گرفته است.

 

گشت‌و گذار یک روزه در جزیره کیش

کیش

 

در نمایشگاه خزندگان کیش می‌توان شاهد نحوه زندگی بیش از صدها نوع خزنده با نژاد‌های مختلف بود. از جمله جالب‌ترین این خزندگان می‌توان به مارسانان (مارهای پیتون، افعی، زنگی و ...)، تمساح‌ها، مارمولک‌ها، آفتاب‌پرست‌ها، لاک‌پشت‌های پیر و جوان، عقرب و رتیل و .... اشاره کرد. گردشگران می‌توانند به همراه کودکان خود از این مکان بی‌نظیر دیدن کنند و یک روز فراموش نشدنی را برای خود و کودکانشان رقم بزنند.

 

امنیت در نمایشگاه خزندگان کیش

به احتمال زیاد با شنیدن نام انواع مار و تمساح‌های بزرگ و کوچکی که در این مکان به نمایش گذاشته شده‌اند دچار ترس و وحشت شوید. اما باید بگوییم که تمامی نکات امنیتی در نمایشگاه خزندگان کیش رعایت شده است. به این صورت که تمامی گونه‌های خزندگان اهلی و وحشی درون آکواریوم‌های شیشه‌ای قرار داده شده‌اند. در نتیجه خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت کل نمایشگاه را بگردند و از پشت شیشه‌های محکم و امن زندگی خزندگان را مشاهده کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتما در حین عکاسی از جانوران این مجموعه فلش دوربین خود را خاموش کنید تا باعث اذیت و خشمگین شدن حیوانات نشوید.

 

یک روز خاطره‌انگیز در پارس سافاری کیش

 کیش

 

انواع گونه‌های حیوانی در نمایشگاه خزندگان کیش

در نمایشگاه خزندگان کیش بیش از صدها گونه از خزندگان کنار هم جمع‌آوری شده است. از جمله مهم‌ترین انواع گونه‌های حیوانی این مجموعه عبارتند از:

  • مارها: مارها همواره برای انسان‌ها موجوداتی ترسناک و جالب بوده‌اند. به همین دلیل از جمله اصلی‌ترین بخش‌های این مجموعه به مارهای اختصاص داده شده است. از جمله گونه‌های مارها می‌توان به مارهای پیتون، بوآ، مار پرنده و ... اشاره کرد. این مارها از کشورهای مختلفی به خصوص جنگل‌های آمازون آورده شده‌اند.
  • سوسمارها: یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه خزندگان مشاهده سوسمارها می‌باشد. از جمله سوسمارهای این نمایشگاه می‌توان به ایگواناها اشاره کرد.
  • عنکبوت‌ها و رتیل‌ها
  • عقرب‌ها
  • آفتاب‌پرست‌ها و مارمولک‌ها

 

۱۰ رستوران کیش برای داشتن لحظه‌های خاطره‌انگیز از سفر

 ایشگاه خزندگان کیش

 

مسیر رفتن به نمایشگاه خزندگان کیش

کیش جزیره کوچکی در جنوب ایران می‌باشد. به همین دلیل گردشگران می‌توانند با کرایه تاکسی به صورت دربست و پرداخت هزینه‌ای بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان به تمام جاهای آن دسترسی داشته باشند. تمامی تاکسی‌های کیش اتومبیل‌های مدل بالا و به روزی هستند که کولر گازی آن‌ها همواره روشن است. نمایشگاه خزندگان کیش در کنار پارک معروف آهوان کیش واقع شده است. لذا مسافرین می‌توانند بعد از بازدید نمایشگاه خزندگان به صورت پیاده به سمت این پارک بروند و از آن نیز دیدن کنند.

 

نمایشگاه خزندگان کیش

۱۱ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران