آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

سفر به استانبول یکی از پرهیجان‌ترین سفرهایی هست که گردشگران می‌توانند آن‌ را تجربه کنند. چرا که این شهر زیبای ترکیه تمامی آنچه را که هر شخصی با هر سلیقه‌ای دوست دارد را در خود جای داده است. استانبول با حفظ سبک تاریخی خود شهری فوق‌العاده مدرن و پیشرفته محسوب می‌شود. در کنار بازدید از تمامی جاذبه‌های گردشگری تاریخی و تفریحی که در تور استانبول می‌توانید تجربه کنید آشنایی با فرهنگ مردمان آن نیز بسیار جذاب است. اگر دوست دارید بیشتر در مورد آداب و رسوم مردم این مقصد گردشگری پرطرفدار بمانید ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

زبان رسمی مردم استانبول

مردم ترکیه به زبان‌ها و گویش‌های مختلفی با یکدیگر صحبت می‌کنند. اما در شهر استانبول که پایتخت گردشگری این کشور زیبا محسوب می‌شود، تمامی افراد به زبان ترکی حرف می‌زنند. ترکی زبان رسمی در کل کشور ترکیه است. این زبان را امروزه ما با نام ترکی استانبولی می‌شناسیم. اگر شما نیز از ترک زبانان ایران هستید به راحتی قادر خواهید بود تا با بومیان این شهر توریستی ارتباط برقرار کنید. ناگفته نماند که مردمان این کشور به شدت بر روی زبان خود متعصب و مغرور هستند.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

فرهنگ مذهبی مردم استانبول

دین اکثریت مردم ترکیه و طبیعتا استانبول اسلام است. در سفر خود با تور ترکیه شاهد ۵ وعده صدای اذان مساجد خواهید بود. چرا که مردم استانبول سنی هستند. مردم ترکیه از سال‌های بسیار دوری به دین اسلام روی آوردند. همچنین استانبول در طول تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار بوده به همین دلیل مساجد بسیار باشکوهی در آن ساخته شده است. هرگز بازدید از مساجد معروف استانبول را در این سفر فراموش نکنید.

فرهنگ خرید در استانبول

یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های مسافران استانبول گردش در مراکز خرید استانبول است. اجناس ترکی دارای کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسبی هستند. با این حال فروشندگان بعضا قیمت‌ها را از مقدار واقعی آن کمی بالاتر بیان می‌کنند. به خصوص اگر متوجه توریست بودن شما شوند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما در خرید خود چانه بزنید.

فرهنگ موسیقی در استانبول

با توجه به اینکه امروزه استانبول یکی از شهرهای مدرن دنیا به حساب می‌آید، اکثر ساکنان آن به خصوص جوانان به آهنگ‌های مدرن علاقه‌مند شده‌اند. به طوری که در قدم به قدم خود شاهد نواخته شدن موسیقی‌های مدرن و سبک جدید خواهید بود. صدای موسیقی‌های شاد در نیمه شب‌های استانبول نیز به گوش می‌رسد. چرا که تفریحات شبانه و رفتن به کلاب‌های رقص یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های جوانان استانبول محسوب می‌شود.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

فرهنگ احوالپرسی در استانبول

مردم استانبول بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند. این خونگرمی را در حین احوالپرسی آن‌ها با یکدیگر می‌توانید متوجه شوید. اگر قصد احوالپرسی با یکی از بومیان را دارید، حتما محکم دست داده و با آن‌ها رو بوسی کنید. در صورتی که طرف از شما خیلی بزرگ‌تر باشد باید دست او را بوسیده و بر روی پیشانی خود قرار دهید. احوالپرسی نکردن در یک جمع بی‌ادبی بسیار بزرگی به حساب آمده و باعث ناراحتی آن‌ها از شما خواهد شد.

فرهنگ غذا خوردن در استانبول

استانبول یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای عاشقان شکم‌گردی است. بدون شک شما لذیذترین غذاها را می‌توانید در بهترین رستوران‌های استانبول تجربه کنید. مردم این شهر اهمیت زیادی به غذا خوردن می‌دهند. وعده‌های غذایی مردم ترکیه دو عدد است. آن‌ها به صبحانه اهمیت بسیار زیادی داده و به صورت مفصل میل می‌کنند. خوردن صبحانه به سبک مردم ترکیه را در این سفر هرگز از دست ندهید. عصرها نیز چایی به همراه چایی یا یک میان وعده میل می‌کنند. اکثرا در قرارهای کاری یا میهمانی‌ها شام را به عنوان وعده غذایی در رستوران‌ها انتخاب می‌کنند. عادت غذایی دیگری که ترک‌ها دارند نوشیدن قهوه بعد از اتمام غذای خود است.

 

نکاتی برای بهتر شدن سفر استانبول

فرهنگ لباس پوشیدن در استانبول

مردم استانبول به لباس پوشیدن اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. به طوری که کم پیش می‌آید شخصی را با لباس نامرتب و زشت در خیابان ببینید. به خصوص جوان‌های امروزی بهترین و مدرن‌ترین لباس‌ها را در خیابان‌ها بر تن می‌کنند. حجاب در خیابان‌های استانبول اجباری نبوده ولی به دلیل مسلمان بودن آن‌ها افرادی را به صورت کاملا محجبه خواهید دید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید از پوشیدن لباس‌های جلف و باز خودداری کنید. مگر اینکه قصد رفتن به کلاب‌های شبانه‌ی استانبول را داشته باشید.

نکته دیگری که بهتر است در مورد طرز لباس پوشیدن توجه کنید، برتن کردن لباس‌های پوشیده در حین بازدید از مساجد است. شما شاهد زنان بی‌حجابی خواهید بود که به محض ورود به مساجد شال کوچکی را به نشانه احترام بر روی سر خود قرار می‌دهند. ناگفته نماند که هیچ گونه اجباری در این کار نیست و شما می‌توانید آزادانه هر لباسی که دوست دارید را بپوشید. همچنین اگر قصد رفتن به یک رستوران شیک را دارید حتما لباس رسمی و شیکی را بر تن کنید.

فرهنگ کار و تجارت در استانبول

مردم استانبول ترجیح می‌دهند تا با افرادی که می‌شناسند وارد رابطه کاری شوند. به همین دلیل قبل از یک قرار کاری سعی کنید رفاقت خود را با آن‌ها آغاز کنید. شما می‌توانید با دعوت کردن آن‌ها به خوردن یک وعده غذایی یک رابطه دوستانه و همچنین کاری را پایه گذاری کنید. همیشه در ملاقات‌ها ادب و احترام را رعایت کنید. چرا که این دقیقا چیزی است که ترک‌ها به آن اهمیت می‌دهند.

 

۵ تفریح لذت‌بخش در سفر تابستانه به استانبول

۲۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران