آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند

جاذبه‌های گردشگری هند
آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند

هندوستان قبل از هر چیزی به دلیل فرهنگ و آداب و رسوم خاص و متفاوتی که دارد همواره مورد توجه افراد مختلف بوده است. همین تنوع فرهنگی باعث شده تا امروزه تور هند به یکی از جذاب‌ترین تورها در بین گردشگران تبدیل شود. اگر شما نیز قصد سفر به این دیار رنگارنگ را کرده‌اید بهتر است تا قبل از هر چیزی با فرهنگ مردمان آن آشنا شوید. چرا که با اینکار سفری بهتر و با کیفیت را تجربه خواهید کرد. طبق این گفته ما نیز در این مقاله در مورد هر آنچه باید قبل از سفر در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند بدانید صحبت کرده‌ایم.

 

آشنایی با اعتقادات مردم هند

مردم هند به عنوان یکی از ملت‌ها با اعتقادات قوی شناخته می‌شوند. دین اکثریت مردم این کشور را هندو تشکیل می‌دهد. به طوری که طبق آمارهای به دست آمده حدود ۸۴ درصد از مردم این کشور را شامل می‌شود. در رتبه دوم دین اسلام قرار دارد. تقریبا ۱۳ درصد از مردم هند پیرو دین اسلام می‌باشند. البته در دسته‌بندی بعدی دین مسحیت و سپس دین سیک قرار گرفته است. باقی حدود ۲ درصد می‌باشد که شامل سایر دین‌های موجود در جهان هستند.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

زبان رسمی مردم هند

کشور هند به دلیل وسعت بسیار زیادی که دارد از مردمانی با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف تشکیل شده است. آنچه بیشتر از هر چیزی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند این است که در هند هیچ زبان رسمی مثل سایر کشورها وجود ندارد. شما شاهد ۲۲ زبان مختلف در سفر خود به هند خواهید بود. در نتیجه هیچ زبانی بر دیگری الویت نداشته و همه آن‌ها از ارزش یکسانی برخوردار هستند. البته این گفته نباید باعث نگرانی گردشگران شود. زیرا اکثر هندی‌ها به دلیل اینکه زمانی تحت استعمار انگلیس بوده‌اند تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند. در نتیجه شما می‌توانید به این زبان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

طرز پوشش مردم هند

هندی‌ها اصالت و سنت‌های مربوط به پیشینیان خود را تا حد بسیار زیادی حفظ کرده‌اند. به طوری که با توجه به پوشش آن‌ها می‌توان به این حقیقت پی برد. شما در سفر خود با تور هند زنانی را مشاهده خواهید کرد که لباس‌های رنگی را که از پارچه‌ای شال مانند (ساری) تهیه شده بر تن کرده‌اند. همچنین مردان هندی نیز پیراهن و شلوار بسیار ساده‌ای به نام دوتی می‌پوشند. شما نیز می‌توانید در این سفر ساری یا دوتی را بر تن کرده و عکس یادگاری از این مسافرت خاطره‌انگیز بگیرید.

 

معرفی بهترین کافه‌های گوا در هند

فرهنگ غذایی مردم هند

وقتی صحبت از غذاهای هندی می‌شود اولین چیزی که به ذهن اکثریت میرسد تندی آن‌ها است. مردم هند علاقه زیادی به غذاهای تند و استفاده از ادویه‌جات مختلف دارند. نکته قابل توجه دیگر این است که گوشت در رژیم غذایی هندی‌ها نقش خیلی کمرنگی دارد. چرا که گاو در اعتقادات هندی‌ها مقدس بوده و هرگز گوشت این حیوان در هند پخته نمی‌شود. در صورت تمایل به خوردن غذاهای گوشتی می‌توانید غذاهای دریایی، مرغ و یا گوشت گوسفند سفارش دهید. همچنین اگر در سفر خود به هند شاهد افرادی بودید که با دست مشغول غذا خوردن هستند اصلا تعجب نکنید. زیرا هندی‌ها تمایل زیادی به استفاده قاشق یا چنگال ندارند. این دیار غذاهای بسیار متنوعی داشته و هرگز از بابت شکم گردی به شما بد نخواهد گذشت. فقط کافی است که دل را به دریا زده، معروف ترین غذاهای هندی و همچنین غذاهای تند هندی را تست کنید.

سنت‌های رایج بین مردم هند

شما در هند افرادی را مشاهده خواهید کرد که وقتی به هم میرسند کف دستانشان را به هم چسبانده و سر خود را کمی به جلو خم می‌کنند. این حرکت در اصل همان سلام کردن می‌باشد. همچنین در هند کمتر با کسی مواجه خواهید شد که به طور مستقیم درخواست شما را رد کند. آن‌ها معمولا به صورت غیر مستقیم شما را متوجه منظور خود خواهند کرد. در سنت هندی‌ها احترام به بزرگترها و به خصوص خانواده اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. به همین دلیل در اکثر خانواده‌ها به دلیل بزرگتر بودن مرد خانه فرهنگ مردسالاری وجود دارد. آنچه این روزها در بسیاری از کشورها از بین رفته ولی در هند هنوز پابرجا است زندگی دسته‌جمعی می‌باشد. به طوری که چندین نسل از یک خانواده در یک خانه و کنار هم زندگی می‌کنند. اگر در هند با کسی دوست شدید و شما را به خانه خود دعوت کرد پیشنهاد می‌کنیم آن را رد نکنید. زیرا خانه‌های هندی‌ها از سبک معماری باشکوه و جذابی برخوردار هستند. پس این فرصت استثنایی را نباید از دست داد.

 

راهنمای خرید سوغات در هند

مراسم سنتی مهم برای مردم هند

در کل مردم هند افرادی شاد و سرزنده هستند. این موضوع را می‌توانید در طرز پوشش و رنگ‌هایی که برای لباس‌های خود انتخاب می‌کنند نیز مشاهده کنید. به همین دلیل مردم این کشور سعی می‌کنند تا هر مناسبت شاد و مهمی را جشن بگیرند. اما در این میان چند تا از آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با شکوه خیلی زیادی اجرا می‌شود. از جمله این مراسم‌ها عبارتند از:

  • جشن رنگ یا به عبارتی دیگر جشن هولی
  • فستیوال آبپاشی
  • فستیوال دیوالی در هند
  • فستیوال قایق‌های ماری
  • جشن روز استقلال ملی مصادف با روز تولد مهاتما گاندی

۱۹ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران