توصیه‌های ضروری در سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
توصیه‌های ضروری در سفر به ارمنستان

برای اینکه بتوان در هر سفری نهایت لذت را برد بهتر است تا در مورد آن مقصد گردشگری تحقیق کنیم. به خصوص اگر قرار باشد مقصد سفر یک کشور خارجی باشد، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. چرا که اختلاف‌های فرهنگی و ناآشنا بودن به آن منطقه مانع از این می‌شود که بتوانید حداکثر استفاده را از سفر خود بکنید. تور ارمنستان به دلیل نزدیک بودن به ایران و زیبایی‌های بی‌شماری که دارد انتخاب اکثر گردشگران ایرانی است. بنابراین در این مقاله سعی کرده‌ایم تا توصیه‌های ضروری برای داشتن سفری به یادماندنی در ارمنستان را در اختیار شما همراهان همیشگی مقتدرسیر قرار دهیم.

 

سفر خود به ارمنستان را محدود به یک شهر نکنید

معمولا تمامی تورهای ارمنستان به مقصد ایروان پایتخت این کشور انجام می‌شود. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که شهر ایروان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید توصیه می‌کنیم تمام زمان خود را در آن نگذرانید. حتما به محوطه بیرونی شهر ایروان رفته و مکان‌ها و طبیعت‌های اطراف ایروان را کشف کنید. در نزدیکی‌های این شهر روستاها و بناهای تاریخی و دیدنی بسیاری وجود دارند که قطعا با رفتن به آن‌ها پشیمان نخواهید شد.پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین سفرهای یک روزه از ایروان را مطالعه فرمایید. با این کار سفری متفاوت و به یاد ماندنی را برای خود رقم خواهید زد.

 

۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

برای خرید سوغاتی سری به بازار ورنیساژ بزنید

اگر تنهایی به ارمنستان سفر کرده‌اید، حتما کسانی را دارید که منتظر سوغاتی‌های ارمنستان و یادگارهایی از شما هستند. اگر تصمیم خرید سوغاتی را دارید چه بهتر که در بهترین و مناسب‌ترین مکان خریدهای خود را انجام دهید. توصیه ما برای خرید سوغاتی از ارمنستان رفتن به بازار ورنیساژ ارمنستان است. با رفتن به این بازار هم می‌توانید از زیبایی‌ها و جذابیت‌های بازار دیدن کنید و هم می‌توانید سوغاتی‌های زیبایی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

شب‌های خود را با خوابیدن در هتل نگذرانید

با چند شب کم خوابیدن در طول سفر چیز زیادی را از دست نخواهید داد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تنبلی را کنار گذاشته و شب‌های ارمنستان و به خصوص تفریحات شبانه در ایروان را از دست ندهید. شب‌گردی در ایروان یکی از تفریحات و سرگرمی‌های پرطرفدار در بین گردشگران بوده و بدون شک لحظات بسیار شاد و به یاد ماندنی را برای خود ثبت خواهید کرد.

بازدید از کلیساهای ارمنستان را فراموش نکنید

از ارمنستان به عنوان اولین کشوری که به دین مسیحیت گرویدند شناخته می‌شود. به همین دلیل در این کشور کلیساهای منحصر به فرد و بسیار دیدنی بنا شده‌ است. حتی اگر به بازدید از بناهای مذهبی در طول سفر علاقه ندارید برای یک بار هم که شده باشد سری به چند مورد از دیدنی‌ترین کلیساهای ارمنستان بزنید. اغلب این کلیساها به دلیل قدمت بسیار زیاد و زیبایی‌های معماری که دارند شهرت جهانی پیدا کرده‌اند.

 

۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

انعام دادن در رستوران‌ها را فراموش نکنید

از آنجایی که انعام دادن در ایران چندان مرسوم نیست اکثر ایرانی‌ها انعام دادن در ارمنستان را فراموش می‌کنند. بنابراین یکی از توصیه‌های ضروری در سفر به ارمنستان فراموش نکردن انعام است. برای این کار لزومی به پرداخت پول بسیار زیاد ندارید. یک دلار رقم قابل قبولی برای انهام دادن در ارمنستان است.

رودربایستی در خرید در ارمنستان را کنار بگذارید

فروشندگان ارمنستان طوری رفتار می‌کنند که شما مجبور به خرید کالاهایی که تمایلی به آن ندارید می‌شوید. پس قبل از آغاز خرید در ارمنستان این موضوع را برای خود یادآوری کرده و به هیچ عنوان مجبوری خرید کالایی را قبول نکنید.

 

راهنمای سفر به ارمنستان برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

واحد پول ارمنستان را به همراه داشته باشید

واحد پول رسمی ارمنستان درام است. در تمامی مکان‌ها اعم از رستوران‌ها، بازارها، مراکز تفریحی و ... شما مجبور به استفاده از درام هستید. بنابراین به محض رسیدن به ارمنستان اولین کاری که باید بکنید تبدیل ارزهای خود به درام است.

چند کلمه ارمنی یاد بگیرید

زبان انگلیسی در کشور ارمنستان استفاده نمی‌شود. به همین دلیل بومیان آن هیچ آشنایی به این زبان ندارند. بنابراین در صورت امکان سعی کنید چند کلمه پرکاربرد در زبان ارمنی را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید قبل از سفر آن‌ها را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و در صورت لزوم استفاده کنید.

مراقب سارقان در مکان‌های شلوغ باشید

با اینکه ارمنستان جز کشورهای امن به حساب می‌آید، اما در مکان‌های شلوغ مراقبت از وسایل ارزشمند خالی از لطف نخواهد بود. برای اینکه از حوادث بد در طول سفر جلوگیری کنید توصیه می‌کنیم تا در حین سوار شدن به مترو، اتوبوس و خیابان‌های شلوغ حواس خود را کاملا جمع کنید.

 

۸ مکان‌ فوق‌العاده که در سفر به ایروان

۱۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران