جمع‌آوری لوازم ضروری در سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
جمع‌آوری لوازم ضروری در سفر به ارمنستان

در مبحث قبل راهنمای سفر با تور ارمنستان درباره این کشور کوچک قفقازی و کوهستانی که بین اروپا و آسیا واقع شده اطلاعاتی به دست آوردیم و کنترل و مدیریت هزینه‌ها در سفر به ارمنستان را برسی کردیم حالا در این قسمت می‌خواهیم ببینیم برای سفر به کشوری مثل ارمنستان با زندگی بومی و سنتی و شرایط طبیعی کوهستانی چه چیزهایی باید با خودتان ببرید و یا چه چیزهایی نسبت به بقیه ضروری‌تر است. معمولا در سفر به جاهای ناشناخته ما چمدانی پر و سنگین با خودمان می‌بریم اما اگر می‌خواهید راحت و سبک سفر کنید ترفندها و نکات ما به شما کمک خواهد کرد.

 

لباس‌های ضروری در سفر

  •  شلوار جین
  •  جفت شلوارک
  •  حوله حمام
  • چند تی شرت
  •  تی شرت آستین بلند
  •  یک جفت صندل
  • یک جفت کفش ورزشی
  • دو جفت جوراب
  • مسواک
  • خمیر دندان
  • بسته نخ دندان
  • بطری کوچک شامپو
  • صابون کوچک
  • حوله کوچک

لوازم جانبی مانند شارژر، ساک پلاستیکی و ...

چگونه در ارمنستان ایمن بمانیم

ارمنستان کشوری بسیار امن برای کوله‌گردی و مسافرت است. کلاهبرداری خاصی برای رعایت احتیاط وجود ندارد، اما شایعترین مسئله‌ای که گردشگران با آن روبرو هستند هزینه بیش از حدی است که رانندگان تاکسی از مسافران می‌گیرند . قبل از سوار شدن در تاکسی با توافق در مورد قیمت می‌توانید از این امر جلوگیری کنید.همیشه به غریزه خود اعتماد کنید. اگر راننده تاکسی مشکوک به نظر می رسد، ماشین را متوقف کرده و پیاده شوید. اگر هتل شما به خوبی چیزی که فکر می‌کردید نیست نقل مکان کنید. همچنین از مدارک شخصی خود، از جمله گذرنامه و شناسه، کپی تهیه کنید.

 

راهنمای خریدی جذاب در ایروان

سعی کنید در ارمنستان از مناطق شلوغ اعتراض یا مخاطره‌آمیزدوری کنید. بهتر است قبل از مراجعه، از نظر امنیت منطقه مشاوره دریافت کنید. در حال حاضر از مسافران خواسته شده است تا از رفتن به منطقه کوهستانی قره باغ در مرز با آذربایجان به دلیل درگیری مسلحانه پرهیز کنند.

مهمترین توصیه‌ای که می‌توانیم ارائه دهیم خرید بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرت از شما در برابر بیماری، آسیب، سرقت و کنسلی محافظت می‌کند. در صورت بروز هرگونه مشکلی تامین خسارات از محل بیمه پرداخت می‌شود. سعی کنید به طور کلی بدون بیمه سفر نروید زیرا همیشه ممکن است با چیزی پیشبینی نشده روبرو شوید.

 

راهنمای اجاره‌ی ماشین در ارمنستان

راهنمای گردش در سراسر ارمنستان

بعد از اینکه تمام لوازم مورد نیاز را برداشتید و با در نظر گرفتن موارد ایمنی به این کشور زیبا رسیدید باید چطور و چگونه در آن گردش کنید؟

اگر پروازتان به فرودگاه بین‌المللی ارمنستان است، می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به مرکز ایروان برسید. Aerotaxi تاکسی رسمی فرودگاه است اما توجه داشته باشید که رانندگان اغلب کنتور را روشن نمی‌کنند، بنابراین شما باید درمورد قیمتی که باید حدود ۳۰۰۰ درام ارمنی (۷ دلار آمریکا باشد) مذاکره کنید. اتوبوس همین مسیر را با حدود ۲۰۰ درام (۰.۵۰ دلار) می‌رود.

حمل و نقل عمومی: حمل و نقل عمومی در ارمنستان آنقدرها هم خوب نیست اگرچه توریست‌ها از آن زیاد استفاده می‌کنند. با این‌همه گردشگری در ارمنستان زمینه‌ای جدید و در حال رشد است و این یعنی زیر ساخت‌ها خیلی کامل و مناسب نیستند. همچنین وبسایت‌های حمل و نقل عمومی ترجمه به انگلیسی ندارند، بنابراین بهتر است برای استفاده از اتوبوس‌های محلی و بین شهری از خوابگاه‌های محل اقامت خود راهنمایی بخواهید. همچنین در داخل شهرها پیاده‌روی نیز گزینه مناسبی است. اگر تصمیم دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، ایروان دارای پنج مسیر اتوبوس ترولی به هزینه در حدود ۵۰ درام ارمنی (۰.۱۰ دلار آمریکا)، یک مترو با یک خط و ده ایستگاه، و اتوبوس‌های عمومی است. بلیط یک طرفه اتوبوس و مترو حدود ۱۰۰ درام (۰.۲۵ دلار آمریکا) است. تاکسی‌ها بسیار زیاد و ارزان هستند و قیمت آن‌ها از ۵۹۷ درام در حدود (۱.۲۵ دلار آمیکا) تمام می‌شود. در واقع قیمت‌ها از ۱۰۰ درام برای هر کیلومتر شروع می‌شود اگرچه حداقل کرایه ۶۰۰ درام (۱.۲۵) دلار است. به علاوه در ایروان و برخی از شهرهای بزرگ‌تر سرویس رزرو آنلاین تاکسی هم وجود دارد.

اتوبوس: حمل و نقل درون شهری در ارمنستان بهتر است با اتوبوس و مینی‌بوس (مارشروتکا) انجام شود. در ایروان سه ایستگاه اصلی اتوبوس و یک ایستگاه راه آهن وجود دارد. اتوبوس‌های بین شهری نسبتا ارزان هستند اما استفاده از ایستگاه‌های اتوبوس ممکن است مشکل باشد زیرا عموما انگلیسی صحبت نمی‌کنند. آسان‌ترین راه این است که روز قبل از حرکت از هتل و یا هاستل محل اقامتتان بخواهید تا کسی به شما کمک کند و اتوبوس مورد نیاز را رزرو کنید.

 

۸ مکان مهم برای بازدید در ارمنستان

۲۰ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران