معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند

تایلند کشوری پرطرفدار در میان گردشگران دنیاست و بانکوک به عنوان پربازدیدترین شهر دنیا شناخته می‌شود. اما این سوال همیشه برای خیلی‌ها پیش می‌آید که مردم دنیا تور تایلند را به کدام جاذبه‌هایش می‌شناسند و بیشتر از هر چیز، از کجاها بازدید می‌کنند.

به همین خاطر ما لیستی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تایلند را گردآوری کرده‌ایم، تا شما نیز همراه ما به جواب این سوال برسید.

 

سواحل تایلند

یکی از واضح‌ترین انتخاب‌های گردشگران، سواحل جذاب تایلند بوده است. سواحلی که در شهرهای ساحلی متنوع و همچنین جزایر آن قرار گرفته و میلیون‌ها گردشگر را سالیانه به خود می‌بینند. چند مورد از زیباترین سواحل دنی در تایلند قرار گرفته‌اند و بهترین مقاصد ساحلی در این کشور نیز جاهایی همچون کرابی، پوکت، فی فی و سامویی هستند.

بازارهای شناور

بازارهای شناور زیادی در تایلند وجود دارند که قایق‌ها جنس‌های خود را از طریق کانال‌های آبی به مشتریان می‌رسانند. این روزها در تور بانکوک، خیلی‌ها را می‌بینید که برای بازدید از این بازارهای شناور به اطراف شهر می‌روند، اما این محل‌ها، بیش از ۱۰۰ سال است که فعالیت داشته و در گذشته یک راه موثر برای فروش اجناس کشاورزان و تاجرین خرده فروش بوده است.

 

بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

جشن‌های قرص کامل ماه (Full Moon Party)

به طور کلی تفریحات جمعی و جشن‌های شلوغ، همیشه بخشی از جذابیت تایلند به شمار می‌آیند. اما کسانی که به تور سامویی یا جزایر اطراف آن می‌روند، همیشه از بودن در جشن‌های قرص کامل ماه، خاطراتی ویژه با خود به خانه می‌برند. این جشن‌های ساحلی با صدای موسیقی و رقص و نوشیدنی همراه بوده و تا پاسی از صبح به طول می‌انجامند.

مراکز خرید بانکوک

بانکوک گردشگرپذیرترین شهر جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر را به خود می‌بیند. اگر چه این گردشگران از مراکز پرتعداد تفریحی بانکوک هم بازدید می‌کنند، اما تقریبا شما تمام گردشگران را در مراکز خرید بزرگ و مدرن بانکوک خواهید دید. این مراکز که همگی برندهای مطرح دنیا در خود میزبانی می‌کنند، دارای بخش‌های تفریحی و انواع رستوران‌ها و کافه‌ها هم هستند و بی‌خود نیز که این همه پرطرفدارند. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله خریدی ارزان در مراکز خرید بانکوک را از دست ندهید.

آیوتایا

یکی از معروف‌ترین نقاط تایلند که عکس‌های زیادی از آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر می‌شوند، شهر تاریخی آیوتایا تایلند است که برای ۴۱۷ سال، پایتخت تایلند بوده است. این مکان که در نزدیکی پایتخت قرار داشته و به راحتی در سفر به بانکوک می‌توانید به سراغش بروید، همچون یک موزه‌ی روباز بسیار بزرگ است که دیدنی‌های زیادی در خود دارد. تماشای معماری تاریخی، پیشنیه‌ی باشکوه تایلند و البته تندیس‌های مختلف بودا در آیوتایا، چیزی نیست که گردشگران در سفر به تایلند، به راحتی از کنارش بگذرند.

 

با بهترین جزایر اطراف پوکت آشنا شوید

پارک ملی مو کو چانگ

این مکان یکی از پربازدیدترین‌ها در تایلند است که به خاطر نزدیک به پاتایا و البته زیبایی منحصر به فردش، این چنین در بین گردشگران به محبوبیت رسیده است. این مکان جایی است که شما می‌توانید گیاهان و جانوران جذاب جنگل‌های گرم‌سیری را مشاده کرده و عکس‌های فوق‌العاده‌ای در غارهایش بگیرید. وجود آبشارها و رودخانه‌های فراوان و مسیرهای پیاده‌روی عالی، از این مکان جایی عالی برای گردش‌های برون‌شهری ساخته است.

بازارهای شبانه

بدون شک بازارهای شبانه تایلند، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. اگر چه خیلی‌ها تنها به بازارهای بانکوک بسنده می‌کنند، اما تقریبا به هر گوشه‌‌ای از تایلند که سفر کنید، می‌توانید این بازارهای شلوغ و پرهیاهو را مشاهده کنید. بازارهای شبانه‌ای همچون بازار چاینگ مِی یا بازار چاتوچاک، مملو از دسفروش‌هایی هستند که هر چیزی که فکرش را کنید به فروش می‌رسانند. اما خیلی از مسافران تایلند، برای خوردن غذاهای خیابانی به این محل‌ها می‌روند. جایی که انواع غذاهای خیابانی و دسرها و بستنی‌های ارزان‌قیمت اما عالی به فروش می‌رسند.

معابد تایلند

تایلندی کشوری با هزاران معبد است. معابد کوچک و بزرگ بودایی که به سبک‌های مختلف ساخته شده و هم گزینه‌های بسیار معروف مثل وات فو را می‌توانید در آن پیدا کنید و هم معابد کوچکی که در نقاط کوهستانی واقع شده‌اند. خیلی از گردشگران عاشق این معابد هستند و حتما در سفرشان از این محل‌ها بازدید می‌کنند، اما باید در نظر داشته باشید که برای بازدید از این معابد، حتما باید لباس نسبتا پوشیده بپوشید و مزاحم مردم محلی نیز نشوید.

 

آشنایی با محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک

جزیره گردی در تایلند

و در آخر، اگر مسافر نقاط ساحلی تایلند باشید، حتما جزیره گردی را در برنامه‌های خود خواهید گنجاند. نمی‌شود به منظره‌ی آب‌هایی که مناطق ساحلی تایلند را در خود احاطه کرده‌اند، نگاه کنید و خود را بر روی امواج به سمت این خشکی‌های سرسبز و زیبا تصور نکنید.

۱۹ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران