بازدید از سیارگائو در فیلیپین (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بازدید از سیارگائو در فیلیپین (بخش اول)

سیارگائو نه تنها یکی از زیباترین جزایر فیلیپین، بلکه یک مکان رویایی در این کشور است که انبوهی از جاذبه‌های طبیعی را به روی شما باز می‌کند. دیدنی‌های این جزیره و اطرافش آنقدر بسیارند که شما در سفر با تور فیلیپین می‌توانید یک سفر کامل را برای آن‌جا برنامه‌ریزی کرده و مطمئن باشید برای بازگشت به آن‌جا، لحظه شماری می‌کنید.

ما امروز یک راهنمای کامل برای سفر به سیارگائو برایتان تدارک دیده‌ایم. در بخش اول به این که این محل چگونه جایی است، چطور می‌توانید به آن‌جا بروید و کجا بمانید، خواهیم پرداخت. در بخش دوم نوشته هم به جاهایی می‌پردازیم که در سفر به این جزیره‌ی زیبا، حتما باید از آن‌ها دیدن نمایید.

 

معرفی کوتاهی از سیارگائو

این جزیره در جنوب فیلیپین واقع شده و تا سال 2010 خیلی در رادار گردشگران نبود، اما خود محلی‌ها به خوبی از این بهشت گمشده باخبر بودند، تا این که حالا سفرهای خارجی به مقصد سیارگائو، یکی از پرطرفدارترین‌ها در کشور است. جزیره‌ای بسیار زیبا با مردم فوق‌العاده مهربان، دریایی با آب شفاف و درختان نخل که زیبایی آن را دو چندان کرده و یکی از بهترین جاها برای موج سواران نیز به حساب می‌آید.

در تور فیلیپین اگر به سیارگائو رفتید، تنها از این جزیره بازدید نمی‌کنید، بلکه می‌توانید در اطراف این پهنه‌ی خاکی، جاهای بسیار زیادی را دیده و گشت‌های درایی مختلفی را تجربه نمایید. استخر‌های طبیعی زیبا، جنگل‌های دیدنی، غارهای شگرف، آبشارهای مختلف و البته سواحل فوق‌العاده، بخش‌هایی از دیدنی‌های سیارگائو به حساب می‌آیند.

 

لوازم ضروری برای سفر به فیلیپین

چطور به سیارگائو برویم؟

بهترین راه برای رفتن به سیارگائو، از طریق مسیر هوایی است. خیلی‌های ابتدا به مانیل پایتخت فیلیپین سفر می‌کنند و چند روزی از تور فیلیپین خود را به سیارگائو اختصاص می‌دهند. با توجه به این که جزیره‌ یک فرودگاه اختصاصی با نام "سایاک" دارد، به راحتی از پایتخت می‌توانید به این مکان بروید و بدون فوت وقت، سفر خود را در سواحل این جزیره ادامه دهید. البته راه‌های دریایی نیز برای طی کردن این مسیر وجود دارد که زمان زیادی از شما می‌گیرد و همچنین در بعضی از موارد، هزینه‌ی بیشتری نیز خواهد داشت.

بهترین زمان برای بازدید از سیارگائو

این که بهترین زمان برای سفر به سیارگائو چه موقعی است، خیلی به این که چرا به این جزیره سفر می‌کنید بستگی دارد. اگر مثل خیلی از موج سواران مطرح دنیا، برای انجام این ورزش به سیارگائو می‌خواهید بروید، باید ماه‌های جولای تا نوامبر را برای این کار انتخاب کنید. اما اگر نه، تنها برای گشت و گذار، بودن در سواحل آفتابی و لذت بردن از طبیعت جزیره سفر به سیارگائو را انتخاب کرده‌اید، ایده‌آل‌ترین زمان برای شما بین ماه‌های مارس تا سپتامبر خواهد بود.

 

معرفی پارک ریزال مانیل در فیلیپین

 گشت و گذار در خود سیارگائو

وسایل نقلیه عمومی متفاوتی از جمله ماشین‌های کرایه‌ای، ون و حتی سه چرخه در سطح جزیره حرکت می‌کنند که اغلب هزینه‌ی پایینی دارند. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما در سفر به سیارگائو، برای خود یک موتور کرایه کرده تا بتوانید همه جا را خود بگردید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید. به این ترتیب از نظر مالی هم خیلی برایتان به صرفه خواهد بود.

همچنین شما این فرصت را نیز دارید تا در جزیره برای خود ماشین نیز اجاره کنید که البته هزینه‌ی آن از تمامی مواردی که در بالا اشاره کردیم، بیشتر می‌شود.

انتخاب‌های متنوعی که برای اقامت در سیارگائو خواهید داشت

شما بر اساس بودجه‌ای که دارید، می‌توانید انتخاب‌های متنوعی در سیارگائو داشته باشید. حتما لیست بلندبالای ریزورت‌ها و هتل‌های ساحلی را ببینید، چون حتی با بودجه‌ی کم نیز می‌توانید جاهایی عالی برای اقامت پیدا کنید.

خوشبختانه هاستل‌های عالی در سیارگائو هستند که هم از نظر قیمتی عالی بوده و هم در آن‌جا می‌توانید دوستانی جدید برای خود پیدا کنید. با توجه به این که بیشتر روز را خارج از هتل هستید، این هاستل‌های بهترین انتخاب برای کوله‌گردها خواهند بود و شب‌ها نیز می‌توانید در جشن‌های جمعی شرکت کرده و کلی خوش بگذرانید.

 

بهترین هاستل‌های کوله‌گردی در مانیل فلیپین

از طرفی ریزورت‌های ساحلی لوکس و هتل‌های با کیفیت نیز در سیارگائو کم نیستند و حتی می‌توانید در آن‌ها سوییت‌های خیلی خوبی پیدا کنید که برای سفرهای ماه عسل عالی هستند. اکثر انتخاب‌های شما در این جزیره شامل اینترنت رایگان نیز خواهند بود و از این نظر در سیارگائو، مشکلی نخواهید داشت.

برای این که چند نمونه از اقامتگاه‌های خاص در سیارگائو نیز برایتان اسم برده باشیم، به شما General Luna، Del Carmen و Pilar را پیشنهاد می‌کنیم که هر کدام در بخشی استثنایی از جزیره واقع شده‌اند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران