بازدید از کلیسای سن آگوستین فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
بازدید از کلیسای سن آگوستین فیلیپین

اگر از سفرهای تکراری خود خسته شده‌اید بهتر است تا به فکر یک مقصد گردشگری متنوعی باشید. پیشنهاد ما به شما گردشگران عزیز در این مقاله تور فیلیپین می‌باشد. چرا که این کشور زیبا پر است از جاذبه‌های گردشگری گوناگون و چشم‌اندازهای منحصر به فرد که نمی‌توان نظیر آن را در جای دیگری پیدا کرد. از جمله یکی از این جاذبه‌های گردشگری فیلیپین کلیسای کلیسای سن آگوستین می‌باشد. اگر فکر می‌کنید موضوع این مقاله برای شما جذاب است تا پایان همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتر این کلیسای تاریخی آشنا شوید.

 

کلیسای سن آگوستین (San Agustin Church)

کلیسای سن آگوستین از جمله کلیساهای به جا مانده از دوران استعمار فیلیپین توسط اسپانیایی‌ها می‌باشد. آن‌ها در ساخت این کلیسای تاریخی از معبدها و عبادتگاه‌های مکزیکی الهام گرفته‌اند. ساخت این کلیسا به یک پروژه بزرگ و رسمی در سال‌های ابتدایی استعمار تبدیل شده بود. به طوری که از هنرمندان ایتالیایی برای معماری و طراحی داخلی آن دعوت شد. امروزه نیز می‌توان آثار و تابلوهای این دو هنرمند ایتالیایی را به صورت نقاشی‌هایی بر روی دیوارهای کلیسا مشاهده کرد. شکوه و عظمت این کلیسا به صورتی است که بازدیدکنندگان تصور می‌کنند که گویا سفری در زمان کرده و وارد دوران قرون وسطی شده‌اند. با تمام تلخی‌ها و سختی‌هایی که مردم فیلیپین در دوران استعمار کشیده‌اند اما این کلیسا را به عنوان نمادی باشکوه از آن دوران حفظ و نگه‌داری کرده‌اند.

 

راهنمای قرارهای عاشقانه ارزان و رایگان در مانیل

San Agustin Church 

تاریخچه ساخت کلیسای سن آگوستین

تاریخچه ساخت کلیسای سن آگوستین به دوران استعمار فیلیپین توسط اسپانیایی‌ها برمی‌گردد. چرا که یکی از دلایل استعمار این کشور توسط اسپانیایی‌ها رواج مسیحیت در خاک‌های این کشور بود. به این منظور کلیساهای متعدد و باشکوهی را در خاک‌های فیلیپین ساختند. مصالحی که آن‌ها در ساخت اولین کلیساهای خود بهره می‌بردند تخته‌های چوبی بود. اما به مرور زمان با آتش‌سوزی‌هایی که رخ داد تصمیم گرفتند تا مصالح مقاوم‌تری مانند سنگ را جایگزین چوب کنند. کلیسای سن آگوستین از جمله اولین کلیساهای سنگی بود که اسپانیایی‌ها ساخت آن را در سال‌های ۱۵۸۶ شروع کردند.

San Agustin Church

البته ساخت این کلیسا سال‌ها  طول کشید و در این مدت شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است. بالاخره ساخت این بنای باشکوه سنگی در سال ۱۶۰۶ به اتمام رسید. اسپانیایی‌ها در این پروژه خود موفق شدند تا به هدف خود برسند. چرا که کلیسای سن آگوستین دارای بنایی بسیار مقاوم است. به طوری که بعد از گذشت صدها سال باز هم توانسته است ظاهر خود را حفظ و درهای خود را به عموم مردم باز نگه دارد.

این کلیسای باشکوه بارها مورد حمله دشمنان و عوامل مخرب طبیعی مثل سیل و زلزله قرار گرفته است. ناگفته نماند که در این بازه زمانی چندین بار مورد بازسازی و مرمت واقع شده تا بتواند شکل کنونی خود را حفظ کند. استحکام این بنای تاریخی به قدری زیاد است که در شدیدترین زلزله‌های رخ داده در مانیل فیلیپین هیچ آسیبی ندید. بلکه به یک بیمارستان موقت برای رسیدگی به زلزله‌زدگان نیز تبدیل شد.

 

هیجان‌انگیزترین ماجرجویی‌ها در فیلیپین

San Agustin Church

نمی‌توان صحبت از تاریخچه کلیسای سن آگوستین کرد ولی به روزهایی که به مکانی برای شکنجه و گروگان افرادی که در جنگ جهانی توسط سربازان ژاپنی اسیر شده‌ بودند تبدیل شده بود اشاره نکرد. همان طور که عیان است این کلیسای تاریخی همواره نظاره‌گر حوادث تاریخی تلخ و شیرینی در فیلیپین بوده است. از این رو گردشگران بسیاری از تمامی نقاط دنیا به دیدن این مکان می‌آیند. طوری که تصور دارند دیوارهای سنگی کلیسا زبان باز کنند و شروع به تعریف حوادث تاریخی در طول این سال‌ها کنند. البته نمی‌توان سهم سبک معماری و ظاهر باشکوه این کلیسا را نیز در شهرت و محبوبیت آن نادیده گرفت.

 

سبک معماری کلیسای سن آگوستین

سبک معماری کلیسای سن آگوستین با الهام گرفتن از عبادتگاه‌های مکزیک و کمک هنرمندان ایتالیایی توانسته است سبک جدیدی را از خود به نمایش بگذارد. به طوری که امروزه به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. گردشگران در ورود اول به آن مجذوب نقاشی‌ها و گچکاری‌های فوق‌العاده ظریف و منحصر به فردی که در دیوارها و سقف آن به چشم می‌خورد خواهند شد. تمامی رنگ‌بندی‌ها و طراحی‌ها طوری انجام شده‌اند که هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از وسیله‌هایی مانند کتاب‌ها و ظرف‌هایی که از آن دوران باقی‌مانده و امروزه در این کلیسا نگه‌داری می‌شوند دیدن کنند.

 

زیباترین شهرهای فیلیپین را بشناسید

San Agustin Church

ساعات کاری کلیسای سن آگوستین

توریست‌های داخلی و خارجی شهر مانیل در فیلیپین می‌توانند در تمامی روزهای هفته از این کلیسای باشکوه که توانسته است جنگ، آتش سوزی و زلزله‌ها را پشت سر بگذارد دیدن کنند. فقط کافی است تا در ساعات کاری بین ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به دیدن آن بروند. همچنین قبل از ورود باید بلیط ورودی به مبلغ ۲.۵ دلار را تهیه کنید. اگر عاشق جاذبه‌های گردشگری تاریخی در طول سفرهای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا هرگز بازدید از این کلیسای پر رمز و راز را فراموش نکنید.

San Agustin Church

۰۵ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران