گردشی یک روزه جذاب در تور مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
گردشی یک روزه جذاب در تور مشهد

یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین شهرهای ایران که از نظر مذهبی شهره جهانی دارد، مشهد است که در شمال‌ شرق استان خراسان قرار گرفته است. در صورتی که با تور مشهد عازم این شهر هستید، بهتر است نهایت تلاش خود را برای بازدید از بیشتر اماکن دیدنی و گردشگری آن را بکنید. ممکن است مدت زمان کوتاهی را در مشهد باشید، در این صورت می‌بایست بهترین تجربه را برای خود کسب کنید و در گردشی یک روزه، بیشترین لذت را از سفر خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید در مدت زمان اقامت خود اگرچه چند روز یا هفته باشد نیز با برنامه‌ریزی درست، بهترین و راحت‌ترین سفر خود را بگذرانید. در شهر گشت و گذار کنید. از جاهای طبیعی و تاریخی بازدید کنید. غذاهای خوشمزه را در رستوران‌های مختلف شهر امتحان کنید. سری به مراکز خرید مشهد بزنید و برای عزیزانتان سوغاتی بخرید. به زیارت حرم امام رضا بروید و عبادت کنید.


صبحانه‌ای دلپذیر

برای داشتن روزی پر بار و با انرژی بهتر است روز خود را از صبح زود و با یک صبحانه دلپذیر آغاز کنید. اگر هتل یا محل اقامتتان صبحانه سرو می‌کند که در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد و در غیر این صورت، می‌توانید وعده اول خود را در یکی از رستوران‌های شیک یا هتل‌ها سفارش دهید و یا به کافه‌های شهر بروید. قهوه‌خانه قدیمی حاج اکبر نیز یکی از جاهایی است که اگر اهل نوستالژی و فضایی خودمانی باشید، محل بسیار مناسبی برای صرف صبحانه است. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله ۶ مکان برای خوردن صبحانه عالی در مشهد بزنید.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری مشهد

صبح زود، شما گزینه‌های مختلفی دارید تا از جاهای مختلف شهر دیدن کنید. بسته به علاقه خود به هر یک از جاهای دیدنی از جمله موزه‌های مشهد، آرامگاه‌های بزرگان تاریخ ایران، اماکن تفریحی یا طبیعی و با منظره بروید و از نیمه اول روز خود بهترین استفاده را داشته باشید. بهترین پیشنهاد برای افرادی که برای اولین بار به شهر مشهد سفر می‌کنند، این است که در ابتدای روز برای آشنایی با فرهنگ و ادبیات دیرین ایرانی، به آرامگاه فردوسی در مشهد، شاعر حماسی‌سرای ایران بروید که کمی خارج از شهر است و می‌توانید با یک تاکسی خود را به آنجا برسانید. سپس در نزدیکی آنجا آرامگاه نادرشاه افشار قرار گرفته است که تاریخی کهن را در دل خود دارد و پس از کمی گشت و گذار در محوطه آنجا، در راه برگشت از راننده تاکسی بخواهید شما را به رستوران شاندیز مشهد ببرد. در آنجا بهترین کباب‌ها و شیشلیک‌ها سرو می‌شود و یکی از مشهورترین رستوران‌ها در استان خراسان است. اگر با ماشین خودتان سفر می‌کنید که می‌توانید به راحتی از راهنمای گوگل‌مپ استفاده کرده و خود را به رستوران مورد نظر برسانید.

 

معرفی ۳ محله مشهور در مشهد

گردش در بازار و خرید سوغاتی

بعد از صرف یک ناهار دلپذیر، نوبت به گشت و گذار در بهترین بازارهای مشهد است. بسته به اینکه می‌خواهید به چه مرکز خریدی بروید، می‌توانید به بازار سنتی عباس قلی خان و بازار قدیمی رضا که بسیار در مشهد شهرت دارد رفته و یا به مراکز خرید مدرن‌تر و جدیدتری از جمله مشهد مال، پروما، مجتمع تجاری الماس شرق، وصال و مرکز تجاری کاسپین مد بروید و انواع پوشاک یا لوازم دیگری که نیاز دارید بخرید. همچنین بنا به سنت و علاقه‌ای که دارید، ممکن است بخواهید برای فردی از سوغاتی‌های مشهد ببرید. در این صورت می‌توان به نبات، ادویه، زرشک، زعفران، خشکبار و جواهری ساخته شده از فیروزه اشاره کرد که معمولا افراد برای عزیزان خود در نظر گرفته و خریداری می‌کنند.

گردش شبانه در مشهد

پس از اینکه در مراکز تجاری مختلف گشتید و حسابی خرید کردید، وقت آن است که از شبهای مشهد خاطره بیافرینید. روستای طرقبه در مشهد پیشنهادی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند از طبیعت لذت ببرند. منطقه‌ای خوش آب و هوا که دسترسی به آن نیز آسان است. اگر بدون ماشین شخصی هستید، می‌توانید برای رسیدن به طرقبه، تاکسی بگیرید و یا از متروی مشهد استفاده کنید که در این صورت می‌بایست در خط وکیل‌آباد سوار شوید و در ایستگاه آخر با نام ترمینال غربی پیاده شوید. در این منطقه از صدای آب رودخانه و تماشای کوه‌ها لذت خواهید برد و می‌توانید برای عصرانه یا شام، یکی از رستوران‌های لوکس، سفره‌خانه و یا آشکده‌ها را انتخاب کنید.

 

آشنایی با مجتمع تفریحی صد آبشار مشهد

در انتها، برای گردش روزانه و شبانه در مشهد گزینه‌های مختلفی دارید که با توجه به سلیقه خود در تفریح، برنامه خوبی را برای گذران وقت خود در این شهر زیبا در نظر بگیرید.

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران

سید رحیم درخشان

علاقه سفر به کشورهای قفقاز دارم ممنون راهنمایی کنید