راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به استانبول

سفر کردن یکی از ضرورت‌های زندگی برای داشتن روحیه‌ای شاد و سالم است. اما این روزها به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی افراد نمی‌توانند مثل سابق به سفر کردن بیاندیشند. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا راهکارهایی ساده و قابل اجرا را به عاشقان سفر برای داشتن سفری ارزان در استانبول معرفی کنیم. اگر شما نیز دوست دارید تا با تور استانبول سفر کنید، اما نگران هزینه‌های آن هستید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

خرید بلیط رفت و برگشت ارزان

اولین قدم برای داشتن یک سفر اقتصادی و ارزان به استانبول پیدا کردن و خرید بلیط ارزان قیمت است. پس اگر تاریخ دقیقی برای سفر خود تعیین نکرده‌اید عجله نکنید. با آرامش در مورد قیمت بلیط‌ها در روزهای مختلف هفته تحقیق کرده و در نهایت ارزان‌ترین آن را خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما نگاه کردن به بلیط‌های داخلی است. زیرا بلیط‌های خارجی در اکثر مواقع خیلی گران‌تر هستند.

 

بهترین هتل‌های ارزان استانبول سال ۲۰۱۹

انتخاب پروازها به مقصد فرودگاه صبیحا گوکچن

استانبول به عنوان یکی از شهرهای توریستی دنیا دارای دو فرودگاه است. یکی از این فرودگاه‌ها با نام فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی‌ آن قرار گرفته است. در حالی که فرودگاه دیگر با نام فرودگاه صبیحا گوکچن در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. اگر به دنبال سفری ارزان به استانبول هستید بهتر است پروازی را انتخاب کنید که به مقصد فرودگاه صبیحا گوکچن است. زیرا پروازها به مقصد فرودگاه بخش اروپایی در اکثر روزهای سال گران‌تر هستند. علت گران‌تر بودن این پروازها به دلیل توریستی‌تر بودن بخش اروپایی استانبول است.

رزرو اقامتگاه‌هایی با قیمت پایین

با توجه به توریستی بودن استانبول امروزه هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار متنوع و مختلفی در آن تاسیس شده است. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که دارند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از سفر خود به استانبول نهایت استفاده را بکنند. پس اگر به فکر سفری ارزان به استانبول هستید بهتر است به جای هتل‌های ۵ ستاره هاستل‌ها و یا اقامتگاه‌های ارزان استانبول را انتخاب کنید.

استفاده از استانبول کارت

استانبول یکی از دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری در جهان محسوب می‌شود. به طوری که مسافران هر آنچه که از یک سفر انتظار دارند را می‌توانند در آن پیدا کنند. برای این منظور شما نیاز به گردش و رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر را در سطح شهر خواهید داشت. بنابراین حمل و نقل در این گردش نیاز به هزینه خیلی بالایی دارد. بنابراین توصیه‌ای که می‌توان کرد استفاده از استانبول کارت است. شما با استفاده از این کارت‌ می‌توانید از تمامی وسیله‌های حمل و نقل عمومی در سطح شهر استفاده کنید. در نتیجه موفق خواهید شد هزینه‌های سفر خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

 

۶ اوت لت معروف و ارزان استانبول

دور تاکسی یک خط قرمز بکشید

هزینه کرایه تاکسی در استانبول بسیار بالا است. همچنین بهتر است بدانید که بر خلاف ایران، تاکسی‌ها در ترکیه به صورت دربستی کار می‌کنند. یعنی برای سوار شدن به آن‌ها باید کرایه کل مسافران را نیز پرداخت کنید. پس اگر به دنبال سفری ارزان به استانبول هستید به هیچ وجه در طول سفر خود سوار تاکسی نشوید.

رستوران‌های شیک و گران قیمت را کنار بگذارید

اگر عاشق غذاهای ترکیه هستید نیازی به رفتن به رستوران‌های شیک و گران قیمت را ندارید. بلکه می‌توانید با رفتن به غذاخوری‌هایی که اکثر افراد محلی نیز آ‌ن‌ها را ترجیح می‌دهند غذاهای لذیذ ترکی را در سفر خود به استانبول تست کنید. پس فراموش نکنید که شرط اصلی برای خوردن غذای خوشمزه رفتن به مکان‌های گران نیست.

 

۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول

به سراغ تفریحات رایگان بروید

برای اینکه سفری به یاد ماندنی برای خود و خانوادتان رقم بزنید، صرفا نیازی نیست تا به دنبال تفریحات گران قیمت بروید. بلکه می‌توانید با تفریحات ارزان و حتی رایگان نیز لحظاتی خوش برای خود ایجاد کنید. خوشبختانه در استانبول فرصت چنین تفریحاتی تا حد زیادی برای گردشگران ممکن است. از جمله این تفریحات می‌توان به قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش و مناطق قدیمی استانبول، پیاده‌روی در منطقه استقلال و تاکسیم، نشستن در سواحل تنگه بسفر، لذت بردن از موسیقی‌ها و رقص‌های خیابانی و ... اشاره کرد.

فصل ارزان را برای سفر به استانبول انتخاب کنبد

به عنوان آخرین مورد جهت داشتن سفری ارزان به استانبول می‌توان گفت بهترین کار سفر کردن در فصلی ارزان است. پس سعی کنید به جای فصل‌های پر توریست مثل ژانویه، بهار و تعطیلات تابستانی در فصل‌های خلوت‌تر سفر کنید. چرا که در این روزها همه چیز برای توریست‌ها ارزان‌تر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما عزیزان دی ماه و بهمن ماه است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران