برنامه‌ریزی برای سفری عاشقانه به استانبول در روز ولنتاین

جاذبه‌های گردشگری استانبول
برنامه‌ریزی برای سفری عاشقانه به استانبول در روز ولنتاین

از همان اوایل فوریه کم کم همه به فکر جشن ولنتاین می‌افتند. جشنی که هر چقدر هم با آن مخالف باشیم، در تمام دنیا به باشکوه‌ترین شکل ممکن برپا شده و گل و شیرینی و عروسک در هر کوچه و خیابانی دیده می‌شود. اگر قصد دارید که در این روز خاص همراه با همسرتان به یک سفر عاشقانه خارج از ایران بروید، بدون شک تور استانبول می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. جایی مملو از دیدنی‌هایی که می‌توانید دو نفره از آن‌ها بازدید کنید، هتل‌هایی که مختص زوج‌ها هستند و همچنین رستوران‌هایی که در آن‌ها می‌توانی شامی دلچسب و عاشقانه را میل کنید. بر همین اساس ما در این پست یک راهنمای جمع و جور از سفری کوتاه و دونفره در روز ولنتاین به استانبول برایتان در نظر گرفته‌ایم.


انتخاب‌هایی برای اقامت دونفره


هتل چهار فصل در سلطان احمد: این بنای زیبا که زمانی زندان بود، حالا هتلی بسیار عالی و لوکس است که تنها ۶۵ اتاق داشته و برای سفری عاشقانه انتخابی کم‌نظیر به نظر می‌رسد. جدا از اقامت لاکچری که در این هتل خواهید داشت، منظره‌ی دریا و همچنین نزدیکی این مکان به تمامی مراکز مهم شهر همچون مسجد آبی و بازار بزرگ نیز از مزیت‌های آن به حساب می‌آید.

 

۱۰ هتل ۳ ستاره‌ی استانبول که می‌توانید اقامتی ارزان در آنها داشته باشید

 

 

هتل چهار فصل

 


هتل White House: اگر دوست دارید در هتلی عاشقانه و رمانتیک که حتی برای سفر ماه‌عسل نیز بسیار پیشنهاد می‌شود سکونت کنید و پولی در حد هتل‌های لاکچری صرف نکنید، این مکان انتخابی عالی برای شماست. جایی با دکور عاشقانه بسیار زیبا و همچنین رستورانی در بالای سقف که منظره‌ی زیبایی در هنگام صرف شام برایتان به ارمغان می‌آورد.
هتل Esans : انتخاب نسبتا ارزان ما هم بدون شک هتل Esans خواهد بود که با توجه به دکور و امکاناتی که دارد مختص زوج‌هاست. این هتل اگر چه قیمت نسبتا پایینی دارد اما در تریپ‌ادوایزر امتیازات بسیار خوبی کسب کرده است.

 

 

هتل Esans

 


شامی عاشقانه در شب ولنتاین


موسیقی جاز در عمارت کنار آب: اولین انتخاب ما برای شما مختص روز ولنتاین یعنی ۱۴ فوریه است. در این روزرستوران امارت تاریخی Sait Halim Pasa Yalisi شامی متفاوت را در این بنای قرن نوزدهمی سرو می‌کند. در این شب با دکور بندی عاشقانه و مملو از گل، موسیقی جاز زنده و اجرای یاسیم پاکینر، شبی فوق‌العاده را در پیش خواهید داشت. البته برای چنین شامی باید هزینه‌ای بالغ بر ۶۲۰ لیر برای دو نفر پرداخت کنید.
رستوران Mövenpick و سرآشپز معروفش، جیوانی تراسیانو نیز به مناسبت ولنتاین شام مخصوص ایتالیایی برای ولنتاین تدارک دیده که از ساعت ۷ غروب سرو آن آغاز می‌شود. چهار کورس غذا در کنار تم عاشقانه و ترکیب شمع و گل، شبی رویایی را برایتان رقم می‌زند که مجموعا ۲۳۰ لیر برایتان هزینه خواهد داشت و امکان سفارش نوشیدنی به میزان دلخواه را نیز دارید.

 

در این ۳ رستوران‌ استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای کره‌ای را بخورید

 

 

Mövenpick

 


انتخاب آخر که البته کمی در فصل زمستان سخت است، رفتن به شام‌هایی است که بر روی کشتی‌های کروز مخصوص بر روی تنگه بسفر سرو می‌شود. گردشی جذاب همراه با یک شام عالی در کنار همسفرتان.

 


دیدنی‌های استانبول برای سفر دو نفره


برج گالاتا و برج میدن می‌تواند انتخاب‌هایی عالی برای گردش دو نفره در طول روز ۱۴ فوریه و قبل از شام باشد. بالای برج گالاتا یکی از بهترین نقاط استانبول برای گردش دو نفره حتی بین جوانان ترک محسوب می‌شود. برجی مربوط به قرن چهاردهم که از بالای آن به راحتی می‌توان نمایی ۳۶۰ درجه از استانبول را به تماشا نشست.

 

برج گالاتا، نمادی از زیبایی‌های استانبول

 

 

برج گالاتا

 


دیدار از بازار بزرگ، تنگه بسفر، مسجد آبی و چندین نقطه‌ی دیگر نیز می‌تواند فعالیت‌هایی ویژه و دونفره باشد. در این بین بد نیست اگر زمان داشتید صبح به سمت جزایر پرنس حرکت کرده ناهار را در این نقطه‌ی زیبای استانبول میل کنید و برای شرت در برنامه‌های شب به استانبول برگردید.

 


استندآپ کمدی در شب ولنتاین


پیشنهاد آخر ما برای زوج‌هایی است که به زبان ترکی‌استانبولی آشنایی دارند و علاقه دارند تا در برنامه‌ای طنز با تم ولنتاین شرکت کنند. کافه Living Room Art در کادیکوی در این روز برنامه‌ای ویژه دارد که از ۸:۳۰ شب آغاز شده و در آن چند ستاره ترک و همچنین یکی دو اجرای انگلیسی برگزار می‌شود. اجراهایی که پیرامون ولنتاین هستند و در همانجا می‌توانید غذایی سفارش داده و شب را با خنده و شادی سر کنید.

 

 

ولنتاین

۲۲ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران