راهنمای خرید در سفر به شهر تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
راهنمای خرید در سفر به شهر تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان مقصد اصلی مسافران تور گرجستان است. این شهر تاریخی تلفیقی از زندگی سنتی گذشته تا مدرن امروزی را همراه با ویژگی‌های متنوع و جذاب با هم و یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. گرچه تور تفلیس فرصت مناسبی برای کاوش در مراکز خرید مدرن این شهر است اما توصیه می‌کنیم به جای اینکه وقت‌تان را در این نقاط بگذرانید از صنایع دستی سنتی تا مغازه‌های شیک را کشف کنید. تفلیس تلفیقی از فروشگاه‌های سنتی و مرکز خرید مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد که تمامی سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد.

 

جالب‌ترین فروشگاه‌های مفهومی شهر را کاوش کنید

They Said Books

این کافه کتاب که در محله ورا واقع شده است، چیزی بیش از کتاب‌ها را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. همانطور که بیو اینستاگرام خود نوشته است در اینجا علاوه بر فروش کتاب، قهوه و چیزهای زیبا، فضایی مد روز و مرسوم ارائه می‌دهد که مردم محلی بسیار به آن علاقه دارند و برای دورهم‌نشینی و وقت گذرانی در آن قرار می‌گذارند. هدف موسس آن، طراح جوان گرجی لادو لومیتاشویلی این بود که در شهر فضایی مفهومی و جذاب ایجاد کند که در سلیقه ساکنین شهر باشد و هم به فرهنگ آن کمک کند. به این کافه کتاب بروید و از فضای داخلی فروشگاه دیدن کنید. اگر شما نیز برای گشتن در میان کتاب‌ها وسوسه شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله راهنمای گردشگری در تفلیس برای آنها که عاشق کتاب بزنید.

آدرس: 10 Giorgi Akhvlediani Street, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, 108, Georgia

 

Pierrot Le Fou

در میان مراکز خرید تفلیس وقتی پای فروشگاه‌های مفهومی به میان می‌آید عموما هیچ چیزی به اندازه طراحی بوتیک‌ها دیوانه‌وار از آب در نمی‌آید. این فروشگاه که به نام فیلمی به همین عنوان در آمده، با طراحی مینیمالیستی خود برخی از بهترین برندهای درجه یک و بین‌المللی دنیا را در کنار برندهای برجسته گرجستانی ارائه می‌دهد. نه فقط انواع لباس‌ها بلکه محصولات جانبی و اکسسوری نیز در دسترس قرار دارند. در اینجا می‌توانید محصولات برندهایی همچون Kenzo, Yohji Yamamoto, Maison Margiela  و Rick Owens را پیدا کنید.

 

خرید در بازار سنتی میدانی تفلیس

آدرس: 11 Kojori Street, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, Georgia

 

طراحان نوظهور را کشف کنید

Black Dog Shop

این فروشگاه که در حیاط همیشه شلوغ هاستل فابریکا واقع شده جایی است که هنرهای طراحان بومی، هنرهای سنتی، تیشرت‌ها و لیوان‌های چاپی را به فروش می‌رساند. زمانی که در فابریکا هستید حتما سری به The Flying Painter، بوتیکی با محصولات طراحان محلی بزنید. به علاوه Ceramic Studio 1300 محصولات سفالی مدرن و نقاشی شده و همچنین Funduki فروشگاه لوازم خانگی از دیگر فروشگاه‌های فابریکا هستند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

آدرس: 8 Egnate Ninoshvili Street, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, Georgia

 

17 Kvadrati

در این فروشگاه شما می‌توانید کیف‌های چرمی زیبا، کیسه‌های پارچه‌ای نقاشی شده، همه نوع صنایع را پیدا کنید. برای خرید سوغاتی از گرجستان و هدیه به افراد نزدیک و دوستان، رفتن به این فروشگاه امری ضروری است. شما می‌توانید این فروشگاه را در حیاط موزه ادبیات در کنار رستوران Fantastic Douqan Sofia Melnikova پیدا کنید.

آدرس: 8 Giorgi Chanturia Street, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, 171, Georgia

 

کالاهای سنتی گرجی را خریداری کنید

Gallery 27

بی‌شک پنجره‌های رنگ‌آمیزی شده ورودی که مخصوصا عصرها به شدت زیبا و رویایی دیده می‌شوند، به شما دلیل کافی برای بازدید می‌دهند. وسایلی که در این فروشگاه به فروش می‌رسد هم همگی خاص و دوست داشتنی هستند. در اینجا می‌توانید جواهرات منجق دوزی شده، دفترهای یادداشت زیبا با حروف برجسته گرجی، سفره‌های سنتی گرجی، دستمال‌های نقاشی شده، و خیلی چیزهای ریز و درشت جذاب دیگر را در آن پیدا کنید. این گالری در فاصله ۵ دقیقه‌ای از میدان Meidan Square واقع شده است.

 

معرفی برترین مراکز خرید باتومی

آدرس: Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, 105, Georgia

 

Estia Handmade Arts

این یکی از بهترین فروشگاه‌های فروش سرامیک در سطح شهر است که سرامیکی‌های زیبا و متنوعی را به فروش میرساند. مخصوصا برجسته‌ترین لوازم آن محصولات سرامیکی با نقوش سنتی گرجی هستند که در سفره‌های گرجی دیده می‌شوند. در این فروشگاه شما می‌توانید اقلام سوغاتی ریز و درشت تا تزئینی‌های سرامیکی آن‌ربایی مناسب برای استفاده بر روی در کابینت و یخچال را پیدا کنید. همچنین در اینجا کلاس‌های هنری و کارگاه‌های آموزشی هم برگزار می‌شود، جایی که می توانید سرامیک خود را برای بردن به خانه خود نقاشی کنید.

آدرس: 58-60 Mikheili Tsinamdzghvrishvili Street, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, Georgia

 

Dry Bridge Market

بازار پل درای بزرگ‌ترین بازار فضای باز در کل گرجستان است که بسته به شرایط آب و هوایی هر روز باز است. این بازار در ابتدا برای فروش لوازم زندگی مردم بعد از فروپاشی شوروی سابق برپا شد، اما در گذر زمان امروزه به جایی تبدیل شده که در آن همه چیز می‌توان پیدا کرد. در اینجا کاردستی‌های هنر و سنتی، لوازم خانگی، سوغاتی، حتی لوازم خودرو خیلی چیزهای دیگر را می‌توان یافت.

 

معرفی مرکزخرید گالریا تفلیس

آدرس: Dzveli Tbilisi Tbilisi, Tbilisi, Georgia

۰۴ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران