گشتی جذاب در دریاچه لیسی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
گشتی جذاب در دریاچه لیسی تفلیس

گرجستان یک مقصد گردشگری عالی برای تمامی کسانی است که عاشق سفرهای ماجراجویانه و خاص هستند. چرا که این کشور قدیمی با داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی که دارد فرصت تجربه هر تفریحی را برای مسافران فراهم می‌کند. به خصوص در تور تفلیس می‌توان از چشم‌اندازهای طبیعی، موزه‌ها و غذاهای لذیذ گرجستان این شهر نهایت استفاده را کرد و سفری به یادماندنی را برای خود رقم زد. اگر فکر سفر با تور گرجستان را در سر دارید و جز افرادی هستید که به طبیعت علاقه بسیار دارید حتما در این سفر از دریاچه لیسی دیدن کنید. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این دریاچه فوق‌العاده که در سرزمین گرجی‌ها قرار گرفته است بپردازیم.

 

آشنایی با دریاچه لیسی تفلیس (Lisi Lake)

دریاچه لیسی تفلیس با مساحت تقریبی ۰.۴۷ کیلومتر مربع یکی از دیدنی‌ترین و زیبا‌ترین دریاچه‌های گرجستان است. این دریاچه نام خود را از نوعی گیاهانی که به شکل نی بوده و در اطراف آن رشد می‌کنند گرفته است. به این نی‌ها در زبان گرجی لیسی (Lisi) می‌گویند. با رفتن به سمت این دریاچه در تور تفلیس روزی به یاد ماندنی و آرامش‌بخشی را تجربه خواهید کرد. این مکان به قدری دوست‌داشتنی است که اکثر گردشگران داخلی نیز بازدید از آن را در لیست برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند. اگر از شلوغی شهر و بازدید از مکان‌های تاریخی و مراکز خرید در طول سفر خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سری به این دریاچه بزنید. سرسبزی اطراف، زیبایی‌های طبیعی و آب و هوای خوش این منطقه همه و همه باعث شده‌اند تا بینندگان را مجذوب خود کند.

دریاچه لیسی و مناطق اطراف آن دارای آب و هوای نسبتا گرمی هستند. به طوری که در فصل‌های بهار و تابستان می‌توان در آب دریاچه شنا و آبتنی کرد. علاوه بر آن می‌توان از تفریحاتی مثل: ماهیگیری، قایق سواری و سایر تفریحات آبی لذت برد. امروزه نیز با توجه به استقبال گردشگران امکانات بیشتری در آن برای تفریح و سرگرمی فراهم شده است. از جمله این تفریحات و امکانات می‌توان به دوچرخه سواری، زمین بازی مخصوص کودکان، کافه‌ها و رستوران‌ها، پیست کارتینگ و ... اشاره کرد.

 

در تور عکاسی تفلیس عکس‌های زیبا بگیرید

 جاذبه‌های گردشگری اطراف دریاچه لیسی

تفلیس با اینکه به عنوان پایتخت گرجستان شناخته می‌شود، اما شهر چندان بزرگ و وسیعی نیست و به همین دلیل اکثر مکان‌های دیدنی تفلیس در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند. به همین دلیل در روزی که تصمیم‌گرفته‌اید تا از دریاچه لیسی دیدن کنید، می‌توانید از چند جاذبه گردشگری اطراف آن نیز بازدید کنید. از جمله این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:

  • حمام گوگردی تفلیس (حمام‌های سولفوری) در فاصله بسیار کمی از دریاچه لیسی تفلیس قرار گرفته است.
  • موزه فضای باز مردم شناسی تفلیس در فاصله ۳ کیلومتری دریاچه واقع شده است.
  • سالن اپرا و باله تفلیس در فاصله ۱۲ کیلومتری دریاچه واقع شده است.
  • تراموای هوایی تفلیس در فاصله ۱۲ کیلومتری دریاچه واقع شده است.

البته گردشگران می‌توانند در محوطه اطراف خود دریاچه از تفریحات متنوع و بسیاری استفاده کنند. همچنین امروزه هتل‌ها و رستوران‌های بسیار شیک و مناسبی در این نزدیکی‌ها تاسیس شده است. علاوه بر این موارد می‌توانید در حین تفریح و استراحت در دریاچه لیسی از موارد دیدنی اطراف آن نیز لذت ببرید. از جمله این موارد پرندگان متنوع و گوناگون همین حوالی، حیوانات دیدنی مثل لاک پشت‌ها، روباه‌ها و خرگوش‌ها است. همچنین توصیه می‌کنیم تا حتما در محوطه اطراف دریاچه نیز پیاده‌روی کرده و از جنگل‌های سرسبز اطراف استفاده کنید. به غیر از موارد گفته شده با کمی پرس و جو می‌توانید به میدان اسب دوانی که در همین حوالی واقع شده است بروید و از تفریح اسب‌سواری نیز استفاده کنید. همچنین اگر خوش‌شانس باشید در همین نزدیکی‌ها شاهد برگزاری برخی فستیوال‌های شاد به همراه موسیقی زنده و رقص خواهید بود.

 مسیر دستیابی به دریاچه لیسی تفلیس

دریاچه کوچک و دیدنی لیسی در نزدیکی‌های شهر تفلیس گرجستان واقع شده است. به طوری که از مرکز شهر فاصله‌ای در حدود ۱۷ کیلومتر دارد. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند خیلی راحت با کرایه ماشین و حتی پیاده به این مکان زیبا دسترسی پیدا کنند. اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید می‌توانید دوچرخه‌های درون شهری را کرایه کرده و با آن‌ها به سمت این دریاچه حرکت کنید. در صورت تمایل به بازدید از دریاچه لیسی می‌توانید در هر روز و هر ساعتی از آن دیدن کنید. اما برای اینکه در خلوت‌تری روزها و ساعت‌ها به این مکان بروید، بهتر است تا روزهای غیر از تعطیلات آخر هفته را انتخاب کنید. همچنین ساعات نزدیک به ظهر به دلیل سوزناک بودن آفتاب توصیه نمی‌شود.

 

بهترین فعالیت‌ها در روزهای بارانی تفلیس

۱۶ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران