بازدید از دریاچه لاکپشت در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بازدید از دریاچه لاکپشت در تفلیس

وقتی به تور تفلیس می‌روید، جدا از جاذبه‌های متعددی که در شهر وجود دارد، اطراف پایتخت نیز دیدنی‌های زیادی دارد که انتظار گردشگران را می‌کشند. از مراکز تاریخی تا جاذبه‌های طبیعی، چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارند که در فاصله‌ی کمی از شهر واقع شده و در طول یک نیم روز می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. دریاچه لاکپشت تفلیس که قصد معرفی آن‌ را داریم، حتی خارج از محدوده‌های اصلی شهر هم نیست و یکی از جذاب‌ترین مناطق طبیعی تفلیس است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید به عمل آورید.

 

چرا باید از دریاچه لاکپشت دیدن کنید؟

از هر کسی که اهل تفلیس است بپرسید که بهترین جا برای پیک نیک مناسب است و در آن می‌توانید هم هوایی تازه تنفس کنید و هم از طبیعت لذت ببرید، بدون درنگ دریاچه لاکپشت را به شما معرفی خواهد کرد. نکات مثبت زیادی وجود دارد که باعث می‌شود، رفتن به دریاچه لاکپشت را به شما پیشنهاد کنیم. اول این که این مکان به هیچ وجه از شهر دور نیست و به راحتی در سفر به تفلیس می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید.

همچنین امکانات خیلی خوبی در اطراف دریاچه لاکپشت وجود دارد که باعث می‌شود، لذت بیشتری از حضور در این مکان ببرید. از آلاچیق‌های کوچک و بزرگ تا کافه‌های متعدد و تجهیزات بازی، همه چیز در این محل برای شما فراهم خواهد بود.

 

روزی خاطره‌انگیز در دریاچه نوریگلی باتومی

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه لاکپشت

بهترین زمان برای بازدید از این مکان در تور گرجستان تابستان است، چون همه جا سرسبز خواهد بود و شما از گرمای داخل شهر می‌توانید به هوای مطبوع و عالی دریاچه پناه ببرید. همچنین در این فصل همه‌ی مراکز و کافه‌های باز هستند و جمعیت زیادی به این جا مراجعه می‌کنند که باعث می‌شود، لذت مضاعفی از بودن در دریاچه لاکپشت ببرید. اما یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای بازدید از دریاچه لاکپشت، پاییز است و آن‌ هم به خاطر منظره‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد بود که این منطقه پیدا می‌کند. مناظر رویایی پاییزی دریاچه لاکپشت برای عکاسی ایده‌آل بوده و چیزی نیست که در هر جایی بتوانید آن را مشاهده کنید.

زمستان اما دریاچه یخ می‌زند و خیلی از کافه‌ها باز نیستند و تنها چند مورد می‌توانید پیدا کنید که به شما خدمات بدهند. در طول بهار نیز هنوز هوا سرد بوده و خیلی روزها باد شدیدی می‌وزد که رفتن به این مکان را مشکل می‌کند. به همین دلیل است که تابستان را بهترین زمان برای بازدید از این محل می‌‌دانند.

چطور به دریاچه لاکپشت برویم؟

اگر اولین بار است که قصد دارید از این دریاچه دیدن کنید، سعی می‌کنیم مسیرهای ساده‌تر را به صورت خلاصه به شما توضیح دهیم. برای رفتن به این منطقه چند راه وجود دارد:

  • تله کابین دریاچه لاکپشت

بهترین راه برای رفتن به این مکان، تله کابین است. این مسیر قیمت بسیار پایینی دارد و شما تنها باید دو لاری برای رفتن به دریاچه بپردازید. البته تله کابین در پارک وِیک واقع شده که به راحتی از طریق وسایل نقلیه عمومی در دسترس است و سپس بعد از سوار شدن به تله‌ کابین، ۵ دقیقه طول می‌کشد تا به دریاچه لاکپشت برسید و در راه می‌‌توانید از منظره‌ی شگفت‌انگیز شهر و طبیعت اطرافش نیز لذت ببرید.

 

صعود به دریاچه سنگ سیاه در گرجستان

  • تاکسی

راه حل گران‌تر برای رفتن به دریاچه لاکپشت، استفاده از تاکسی است. با توجه به این که دریاچه در محیط شهری واقع شده، تمامی تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی شما را به این محل خواهند برد.

  • کوه‌پیمایی تا دریاچه لاکپشت

اگر دوست دارید هم طبیعت گردی کرده باشید و هم از دریاچه دیدن کنید، پیوستن به تورهای کوه‌پیمایی تا مقصد، یک فعالیت ایده‌آل به نظر می‌رسد. مسیر خیلی سخت نیست اما به حداقل آمادگی بدنی احتیاج است تا بتوانید آن را طی کنید. بخش زیادی از مسیر در تابستان زیبا و جنگلی است و لذت ‌بخش خواهد بود.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان

نکاتی که درباره رفتن به دریاچه لاکپشت باید بدانید

  • وقتی به پارک وِیک می‌روید تا به دریاچه برسید یا در مسیر برگشت، حتما از موزه روباز مردم نگاری تفلیس دیدن کنید
  • به غیر از امکانات رفاهی، امکانات تفریحی همچون کرایه دوچرخه در اطراف دریاچه در نظر گرفته شده که در تابستان و پاییز بیشتر در دسترس هستند
  • حتما پول نقد همراه داشته باشید تا بتوانید در کافه‌های اطراف دریاچه برای خود خرید کنید
  • بردن آب و زدن کرم ضد آفتاب در ایام تابسان از واجبات است

۰۷ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران