راهنمای اجاره آپارتمان در تفلیس در سفر

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
راهنمای اجاره آپارتمان در تفلیس در سفر

اگر سرانجام تصمیم گرفته‌اید برای گردش و یا مهاجرت، با تور تفلیس به این شهر زیبا سفر کنید خوش به حالتان! شما مکانی عالی و مقرون به صرفه را انتخاب کرده‌اید. اما به هر حال اقامت‌تان در این جا مدتی طول خواهد کشید و لازم است جایی را اجاره کنید.

یافتن آپارتمان در شهری مانند تفلیس بسیار آسان است. اگر بودجه‌ای متناسب با آنچه می‌خواهید در اختیار داشته باشید، آژانس‌های املاک و مالکین بسیاری هستند که در انتظار مستاجر به سر می‌برند. هر چند که می‌توانید در مقاله بهترین هتل‌های مرکز شهر تفلیس، گزینه‌های مناسب دیگری نیز برای اقامت بیابید. به هر حال ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به ارائه یک راهنمای اجاره آپارتمان در تفلیس برای گردشگران بپردازیم و چشم اندازی کلی را در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم. پس بیایید شروع کنیم. پیش به سوی تفلیس!

 

مرحله اول: انتخاب محله

کجا می‌خواهید زندگی کنید؟ گلدانی؟ عالی است به شرط اینکه شاورما اولین و تنها اولویت شما باشد! سامگوری چطور؟ اگر می‌توانید ترافیک روزانه را برای رسیدن به مرکز شهر تحمل کنید، گزینه خوبی است. اورتاچالا؟ بد نیست، اما هنوز هم احتمالا مراکز تجاری چندانی را در این محدوده نخواهید یافت.

در تفلیس محله‌های قابل توجه بسیاری وجود دارند، اما جالب‌ترین مناطق در جنوب تفلیس قدیم و اطراف آن، بین ایستگاه‌های مترو خیابان مرجانیشویلی تفلیس و آولاباری واقع شده‌اند. در این محله‌ها، ساختمان‌ها معمولا قدیمی‌تر و سنتی‌تر هستند و البته قیمت بالاتری دارند.

مناطقی که کمی با مرکز شهر فاصله دارند نظیر سابورتالو، جدیدتر و ارزانتر هستند، اما حمل و نقل عمومی کمتری در این حوالی وجود دارد. برای رسیدن به جاذبه‌های گردشگری معروف لازم است که از این محدوده‌ها با مترو یا اتوبوس، با صرف هزینه نیم لاری و حداقل ظرف ۳۰ ثانیه در جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس رفت و آمد کنید. اما به هر حال این فضاها دنج‌تر هستند و آسایش بیشتری را تجربه خواهید کرد، بعلاوه اینکه آپارتمانتان زیباتر خواهد بود.  

می‌توانید در وب سایت‌های مختلف مربوط به املاک و مستغلات نظیر MyHome.ge نیز برای یافتن آپارتمان موردنظرتان از لحاظ قیمت و محله جستجو کنید و تصاویرشان را ببینید و تصمیم بگیرید که کدام را بیشتر می‌پسندید.

هر چند که باید گفت فرهنگ گرجستان هنوز عمدتا از طریق توافق نامه‌های دهان به دهان و مصافحه پیش می‌رود، به این معنی که دسترسی به بهترین چیزها با بهترین قیمت، معمولا از طریق شناخت افراد مناسب حاصل می‌شود.

 

خاص‌ترین و متفاوت‌ترین هتل‌های تفلیس

مرحله دوم: مشخص کردن قیمت و مدت اجاره

افزایش تعداد مسکن در تفلیس در شش سال گذشته، به این معنی بوده است که متوسط ​​قیمت اجاره نسبت به قیمت ملک رشد کندتری داشته است. در واقع رشد بازار املاک و مستغلات از رشد اجاره بها پیشی گرفته است، اما اقتصاددانان انتظار دارند با کاهش سرعت ساختمان سازی، این شکاف کم شود و قیمت‌های اجاره بالا رود. البته باید گفت قیمت‌های مسکن به ازای هر متر مربع ارزان هستند، اما چون متراژ آپارتمان‌ها معمولا بسیار زیاد است این قیمت در کل ممکن است گران تمام شود.

به هر حال لازم است با توجه به بودجه‌تان در سفر با تور گرجستان، محله و آپارتمانی را انتخاب کنید. در محله‌های اصیل و قدیمی نظیر Vera قیمت اجاره یک آپارتمان معمولی در حدود ۴۰۰ دلار است، اما یک محله جدید مانند در سابورتالو، با ۴۰۰ دلار یک مورد بسیار خوب را خواهید یافت.

اگر در مورد محله و امکانات کمی سخت گیر هستید، به فیس بوک و سایت‌های املاک و مستغلات مراجعه کنید و جستجو کنید تا سطح توقعاتتان را واقع بینانه‌تر کنید. اگر به طور مستقیم با آژانس‌های املاک مذاکره کنید امکان این وجود دارد که بتوانید تخفیف خوبی بگیرید، زیرا قیمت‌های اعلام شده نهایی نیستند و به صورت حدودی مطرح شده‌اند. حتی می‌توانید از طریق سایت‌ها، خود مالکان را پیدا کنید و بدون واسطه وارد مذاکره شوید.

مدت اجاره هم قابل بحث است. حداقل زمان قابل قبول از طرف مالکین، ۳ ماه است و البته ۶ ماه بسیار عالی است. در برخی آگهی‌ها گفته می‌شود که آپارتمان به صورت سالیانه اجاره داده می‌شود اما اگر آن آپارتمان مدتی مانده باشد، می‌توانید برای مدت زمان کمتر هم به توافق برسید.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

مرحله سوم: عقد قرارداد اجاره

در نهایت حتما یک قرارداد قانونی امضا کنید. مواردی گزارش شده که اجاره نشینان بدون قرارداد رسمی در ملکی ساکن شده‌اند و پس از مدتی صاحب خانه چمدان آنها را به دستشان داده و از ملک بیرون کرده، زیرا مستاجری با بودجه بالاتر پیدا کرده است.

سایر نکات مهم

  • تفلیس شهری بزرگ است، اما به راحتی و به سرعت و با قیمتی ارزان می‌توانید در این شهر تردد کنید. اگر زمان رفت و آمد به مرکز شهر برایتان اهمیت چندانی ندارد، توصیه می کنیم آپارتمانی در خارج از این محدوده پیدا کنید تا هم برایتان ارزانتر تمام شود و هم اینکه ساختمان‌هایی مد روز در محله‌هایی آرامتر و کم تردد بیابید.
  • قیمت اجاره طبقه‌های بالاتر آپارتمانها معمولا بیشتر است. اگر به دنبال موارد ارزان هستید، بهتر است به طبقات پایین که چشم انداز چندانی به زیبایی‌های اطراف ندارند اکتفا کنید.
  • مذاکره و چانه زنی خوب است اما در حال حاضر قیمت‌ها نسبتا پایین هستند، بنابراین انتظار تخفیف‌های بزرگ را نداشته باشید.
  • دقت داشته باشید که لیست‌های جعلی زیادی در سایت‌های املاک و مستغلات وجود دارند. بنابراین اگر به یک آژانس املاک مراجعه کردید، ممکن است صرف بازار گرمی، آپارتمان‌هایی که معرفی کنند که اصلا کیس اجاره نباشند.
  • انتظار یک آپارتمان "استاندارد" را نداشته باشید. آپارتمان‌ها در گرجستان، اغلب دارای دکوراسیون یکدستی نیستند و می‌توانید به دلخواه خود آنرا طراحی و تزئین کنید. بعنوان مثال ممکن است آپارتمانی پیدا کنید که نیمی از اثاثیه آن متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی باشد و نیمی دیگر از دوران قبل از شوروی به جا مانده باشد.
  • در این شهر چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید احساس خوبی در مورد آنها داشته باشید. تفلیس هم برای افراد تنها و هم برای خانواده‌ها یک شهر کاملا امن است. مهم نیست که کجا آپارتمان اجاره کنید، لازم نیست نگرانی بابت جرم و جنایت در این شهر داشته باشید.
  • ترکیبی از اجاره بهای پایین و یک فضای کسب و کار پرسود به این معنی است که درآمد شما در مقایسه با هزینه‌ها بالاست. در نهایت فقط کافی است مطمئن شوید که آپارتمان مناسب را با صاحبخانه مناسب پیدا کرده‌اید! 

 

میدان آزادی، مهم‌ترین میدان تفلیس

۱۹ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران