۷ نقطه زیبا و گردشگرپذیر در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۷ نقطه زیبا و گردشگرپذیر در ارمنستان

ارمنستان از آن دست کشورهایی است که خیلی‌ها آن را به طبیعت زیبا و مثال‌زدنی‌اش می‌شناسند. کشوری که در هر فصل زیبایی خاصی دارد و شما می‌توانید در کوهستان‌ها، کنار دریاچه‌ها و پای رودخانه‌های متعددش، لحظاتی عالی را سپری کنید. با این حال چند مقصد گردشگری معروف در سفر با تور ارمنستان وجود دارد که جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای نیز در بر دارد و ما می‌خواهیم این نقاط خاص را به شما معرفی نماییم.

 

یاقانزور

یاقانزور نام شهری کوچک و بسیار زیبا در جنوب ارمنستان است. جدا از زیبایی خود شهر، این مکان می‌تواند جایی عالی برای اقامت و سپس گشت زدن در جاذبه‌های گردشگری متعددی باشد که در اطراف آن وجود دارد. یکی از این جاذبه‌ها صومعه‌ای تاریخی متعلق به قرن ۱۳ است که البته در کنار رودخانه‌ی Amaghu واقع شده و در اطراف آن جاهای زیادی هستند که می‌توانید ببینید. مناظری که در یاقانزور می‌بینید فو‌ق‌العاده هستند و همچنین خزه‌های قرمز و دشت‌های فوق‌العاده‌ای هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بعد از بازدید از این مناطق و دیدن عقاب‌های طلایی که در این محل زندگی می‌کنند، گشت و گذار در دره‌ی Yeghegis را نیز از یاد نبرید که در همان نزدیکی‌ها قرار دارد.

 

بهترین مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان خرید

جرموک

هر کسی که تا به حال به طبیعت گردی در ارمنستان رفته یا حتی به آن فکر کرده، با جرموک و دلیجان که در گزینه‌ی بعدی به شما معرفی می‌کنیم، آشنایی دارد. جرموک هم در تابستان و بهار و هم پاییز و زمستان بسیار محبوب است و در هر فصل زیبایی خاصی دارد. جرموک دارای چند رودخانه‌ی بسیار زیباست و همچنین آبشارهای فوق‌العاده‌ای نیز دارد. همچنین شما می‌توانید در چشمه‌های آب گرم این منطقه تنی به آب بزنید و در اسپاهایی که از این آب استفاده می‌کنند، بهره ببرید.

دیلیجان

دیلیجان مکانی رویایی و بسیار پرطرفدار در ارمنستان است که اطراف آن با پارک‌های ملی زیبا و جنگل‌های مسحور کننده پوشیده شده و بعد از رفتن به آن‌جا، گویی وارد داستان‌های فانتزی شده‌اید. بسیاری آن را با نام "سوییسِ ارمنستان" می‌شناسند و جاذبه‌های دیدنی شهر دیلیجان شامل برکه‌‌های مختلف، جنگل‌های زیبا و دشت‌های مختلف می‌شود. این محل در پاییز به رنگ‌های متنوع در می‌آید و یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید آن‌جاست.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان

کوه آرارات

وقتی به تور ایروان می‌روید، می‌توانید قله‌های زیبای کوه آرارات را در پس زمینه‌ی شهر مشاهده کنید. بخش‌های مختلف این کوه برای پیاده‌روی، کوه پیمایی یا حتی کوه‌نوردی، بهترین انتخاب برای گردش‌های طبیعت گردی به حساب می‌آید و شما را از شلوغی‌های شهر دور کرده به زیبایی‌های بسیار جذاب ارمنستان می‌برد.

گغارد

گغارد نام دهکده‌ای در استان کوتایک است که به خاطر وجود صومعه‌ای به همین نام در آن‌جا معروف شده. صومعه‌ای که جزو میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید و با توجه به فاصله‌ی کمی که از ایروان دارد، به راحتی می‌توانید در یک گردش یک روزه به این محل بروید. اما چیزی که در گغارد می‌بینید، تنها یکی صومعه‌ی تاریخی زیبا نیست، بلکه یک مکان طبیعی شگفت‌انگیز است که دیدنی‌های زیادی را میزبانی می‌کند. منطقه‌ای کوهستانی و عالی که می‌توانید با قدم زدن به بخش‌های مختلفش رفته و تا غروب نشده به شهر برگردید. اگر به دنبال یک گردش عالی نیم روزه یا یک روزه از ایروان هستید و نمی‌خواهید دردسر زیادی بکشید، گغارد جایی عالی برای شما خواهد بود.

 

حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان

بال‌های تاتو

بال‌های تاتو طولانی‌ترین تله‌کابین بدون توقف در جهان است که طول آن به ۵.۷ کیلومتر می‌رسد. این تله کابین نیز از ایروان فاصله‌ای کم دارد و در روستایی به نام هالیدورز واقع شده و شما در سفر به ایروان، به این مکان نیز می‌توانید بروید. در این مسیر چند کیلومتری که بین دو نقطه طی می‌کنید، بخش بزرگی از زیبایی‌های این مکان زیر پای شما خواهد بود و نگاهی عالی به مناظر خیره‌کننده‌ی ایروان خواهید انداخت. در نهایت هم می‌توانید یک صومعه متعلق به سال ۸۰۰ میلادی را نیز در این مکان مشاهده نمایید.

دریاچه سوان

معروف‌ترین دریاچه سوان و یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در ارمنستان نیز گزینه‌ی آخر ما برای لیستی است که امروز برایتان تهیه کردیم. این مکان مخصوصا در ایام تابستان گردشگران زیادی را به خود می‌بنید و شما جدا از این که می‌توانید از مناظر آبی لذت برده و در دشت‌های پر گلش گردش کنید، می‌توانید به تفریحات آبی در منطقه دریاچه سوان ارمنستان نیز بپردازید.

 

۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

۰۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران