تماشای ۱۱ عکس از ارمنستانِ زیبا

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
تماشای ۱۱ عکس از ارمنستانِ زیبا

گردشگران بیشتری هر ساله به ارمنستان می‌روند تا جایی که این کشور، حالا به یکی از قطب‌های گردشگری در منطقه بدل شده و درآمد بالایی از این طریق به دست می‌آورد. با این حال هنوز خیلی‌ها زیباهای این سرزمین زیبا را کشف نکرده‌اند، به همین دلیل ما ۱۱ عکس از نقاط مختلف ارمنستان را برایتان در این پست گردآوری کرده‌ایم، تا شما نیز مشتاق رفتن به تور ارمنستان شوید.

 

ایروان

عکسی که در بالا می‌بینید، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های ایروان پایتخت ارمنستان است. سفر به این شهر، شما را با دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای همچون میدان آزادی، خانه اپرا، میدان جمهوری ارمنستان، دژ اربونی و خیلی جاهای دیگر آشنا می‌کند که در همه‌ی آن‌ها می‌توانید زیبایی معماری شهری را به بهترین شکل ببینید.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان

بنای یادبود الفبا

همانطور که از اسم این بنای یادبود پیداست، شما با زمینی بزرگ مملو از تندیس‌هایی از الفبای ارمنی مواجه هستید. یک مکان متفاوت و خاص که از ۳۹ تنیس و در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است.

صومعه خور ویراپ

صومعه‌ها و کلیساهای زیادی در ارمنستان هستند که هر کدام زیبایی منحصر به فردی به این کشور داده‌اند. لیست ما نیز چند عکس فوق‌العاده از این کلیساها دارد که شروعش با صومعه خور ویراپ است. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی ارمنستان که تصویری فوق‌العاده از کوه آرارات را در پشت خود دارد و خود نیز بنای زیبا و درخور است.

 

بازدید از پارک ملی برکه‌ی آرپی در ارمنستان

دریاچه سوان

دریاچه سوان ارمنستان بدون ترتیب یکی از زیباترین نقاط این کشور است. بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز که در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و جایی عالی برای سفرهای تابستانی است، چون می‌توانید در کنار بازدید از نقاط دیدنی اطراف دریاچه که شامل یک کلیسای زیبا می‌شود، می‌توانید انواع تفریحات آبی را نیز در این مکان تجربه کنید.

سوغات ارمنی

در بازارهای ارمنستان که قدم می‌زنید، انگار در گالری‌های هنری یا کارگاه صنایع دستی هستید. کارهای زیبای کنده کاری چوب، نقاشی و سفال در همه‌ی شهرها دیده می‌شود و عروسک‌های دست ساز سنتی نیز گل سرسبد این بازارها هستند.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

منطقه محافظت شده‌ شیکاهوق

یکی دیگر از جذابیت‌های ارمنستان، منطقه جنگلی و طبیعت بکر این کشور است که باعث می‌شود، شما با انبوهی از جاذبه‌های طبیعی مواجه شوید. شیکاهوق یکی از این مکان‌هاست که در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد و می‌توانسیم از هر فصلش، یک عکس زیبا در مقاله‌مان بگنجانیم، اما به پاییز جذاب و چند رنگش اکتفا کردیم.

قلعه امبرد

یکی از نقاط بسیار زیبا در ارمنستان، بدون شک قلعه باستانی امبرد خواهد بود که متعلق به قرن ۷ میلادی است و در محیطی فوق‌العاده زیبا بنا شده. شما هم می‌توانید از داخلی قلعه بازدید کنید و هم در بخش‌هایی به بالای برج‌هایش بروید.

 

بهترین مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان خرید

صومعه گغارد

صومعه‌های تاریخی ارمنستان تنها از بیرون زیبا نیستند و بسیاری از آن‌ها، در داخل نیز شگفت‌انگیزند. گاهی این جذابیت در کنده‌کاری‌های بنا نهفته و گاهی با نقاشی‌هایی زیبا. صومعه گغارد ایروان که در دل یک طبیعت صخره‌ای واقع شده، یکی از متفاوت‌ترین صومعه‌ها در ارمنستان است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور، حتما از آن جا دیدن کنید.

جرموک

اگر به دنبال یک مقصد طبیعت گردی فوق‌العاده در ارمنستان هستید، حتما باید سری به جرموک بزنید. این مکان به چند دلیل معروف است که اول به خاطر چشمه‌های آب معدنی و سپس به خاطر محیط جنگلی زیبا و حیات وحشش است و در آخر نباید فراموش کرد که زیباترین آبشار ارمنستان را نیز در این منطقه می‌توانید ببینید.

 

جذاب‌ترین هتل‌های کوهستانی در ارمنستان

Khndzoresk

بعضی از نقاط ارمنستان نه تنها زیبا، بلکه شگفت‌انگیز هستند. این شهر که خانه‌های آن در غار بنا شده، تا اوایل سال‌های ۱۹۵۰ هنوز مسکونی بود و مردم در آن زندگی می‌کردند تا این که در نهایت از آن جا رفتند. حالا این منطقه زیبا که یک پل جدید را برای رفت و آمد راحت‌تر به خود می‌بیند، به یکی از جاذبه‌های گردشگری متفاوت برای مسافران ارمنستان بدل شده است.

صومعه تاتف

آخرین عکسی که ما برای شما در این نوشته قرار داده‌ایم، یکی از عکس‌های نمادین از ارمنستان است که نمونه‌های آن روی اینترنت بسیار یافت می‌شود. این مکان صومعه تاتف بوده که بر روی صخره‌ای بزرگ در مکانی فوق‌العاده بنا شده و شما تنها در فصل‌های گرم سال می‌توانید از آن‌ا بازدید کنید، چون برف زمستانی مسیر رفتن به صومعه را بسیار خطرناک می‌کند. بازدید از این صومعه در قالب گردشهای طبیعتگردی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

۱۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران