۵ مکان زیبا و کمتر دیده‌شده در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۵ مکان زیبا و کمتر دیده‌شده در ارمنستان

ارمنستان سرزمینی زیبا و مملو از نقاط دیدنی طبیعی است. اما این کشور زیبا، نقاط تاریخی مهمی نیز دارد و سالانه فستیوال‌های جذابی را هم به خود می‌بیند. همه‌ی این‌ها باعث شده تا تور ارمنستان به عنوان مقصدی پرطرفدار در زمینه پذیرش گردشگر به حساب بیاید، اما با اینکه بسیاری از دیدنی‌های آن به اندازه کافی معروف هستند، هنوز چندین دیدنی ارمنستان از نظر گردشگران پنهان مانده است. نقاط طبیعی زیادی هستند که به خوبی دیده نشده‌اند، ابنیه‌ای که گردشگران در کنارشان عکس نگرفته‌اند و اماکنی که مسافران از امکاناتش بهره نبرده‌اند. اگر می‌خواهید با ۵ مورد از این مناطق آشنا شوید، همراه ما باشید.

 

جنگل Khosrov

جمهوری ارمنستان بیش از ۲۵ پارک جنگلی دارد که در مقیاس مساحت نسبتا کوچکش، این عدد واقعا بزرگ به نظر می‌رسد. تنوع جانوری و پوشش گیاهی‌اش حیرت انگیز است و بیش از هزار نوع گیاه مختلف و صدها گونه‌ی جانوری در آن زندگی می‌کنند. در میانه‌ی دره‌ی آرارات که شما جنگلی خواهید دید با نام Khosrova که قدیمی‌ترین منطقه‌ی محافظت شده‌ی جنگلی در تمام دنیاست، قبل از اینکه همه‌ی این پارک‌های جنگلی در داخل یا خارج از ارمنستان شکل بگیرند. این منطقه جدا از زیبایی طبیعی خیره‌کننده، چند نقطه دیدنی تاریخی نیز دارد که یکی از آن‌ها مربوط به قلعه‌ی Kakavaberd می‌شود. برای بازدید از این منطقه‌ی وسیع، نیازی نیست تا حتما به صورت شخصی مراجعه کنید، بلکه می‌توانید با تورهایی که از ایروان حرکت می‌کنند به این جنگل رفته و از فضای آن لذت ببرید، با ماشین‌های مخصوص در طبیعت بگردید و همچنین در کمپ تهیه دیده شده در این منطقه به اسب‌سواری مشغول شوید.

معرفی ۴ پارک ملی شگفت‌انگیز در ارمنستان

 

جنگل Khosrov

 

پتروگلیف‌های Ughtasar

اگر ذره‌ای به باستان شناسی علاقه دارید، یا از اینکه خود را به چالش بکشید تا نقطه‌ای بسیار زیبا از نظر طبیعی را ببینید، این جا همان جایی است که باید به دیدنش بروید. Sissian نام شهری در کوه  Syunik است که از آن‌ جا باید به دیدن این پتروگلیف‌های باستانی بروید که بر روی صخره‌های باستانی حکاکی شده‌اند و تخمین زده شده که قدمت آن‌ها به ۱۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد اما تا قرن بیستم کشف نشده باقی مانده بودند. فارغ از این بازمانده‌ها از تاریخ کهن، فضای دیدنی این منطقه و برکه‌ی کوهستانی آن نیز دلیل دیگری برای رفتن به Ughtasar است.

راهنمای گشت و گذار معمارانه در میان بناها و آثار باستانی کشور ارمنستان

 

پتروگلیف‌های Ughtasar

 

آبشار Trchkan

این آبشار را با نام نیاگارای ارمنستان می‌شناسند و تنها ۳۳ کیلومتر از گیومری (دومین شهر بزرگ ارمنستان) دور است. اگر درحال سفر به شهر بناهای صورتی ایروان هم باشید، برای بازدید از این آبشار حدود سه ساعت باید مسیر طی کنید تا از زیبایی این منطقه‌ی فوق‌العاده دیدن نمایید. آبشار Trchkan از فاصله‌‌ی ۲۳.۵ متری به زمین ریخته و آب آن از رودخانه‌ی Chichkan سرچشمه می‌گیرد. جمهوری آذربایجان این آبشار را به در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از نمادهای طبیعی این کشور برگزید، با این حال تعداد گردشگرانی که از آن دیدن می‌کنند به نسبت زیبایی خیره کننده‌ای که دارد، بسیار کم‌تر از حد انتظار است.

 

آبشار Trchkan

 

موزه و بنای یاد بودsardarabad

۴۵ کیلومتر دور از ایروان، شما بنای یادبود بسیار زیبایی خواهید دید که بسیار بزرگ‌تر از بناهای یادبود معمول در ارمنستان است. بنای یاد بود سارداراباد که یک نماد تاریخی مهم نزد مردم این کشور به حساب می‌آید و در ۵۰ سالگی آن نبرد ساخته شد. این نماد ترکیبی از نشانه‌های تاریخی و فرهنگی مختلف است که بخش زیادی از آن به دوره‌های قرون وسطا در این کشور بر می‌گردد. در کنار این بنا موزه‌‌ی تاریخی به همین نام بنا شده که در هنگام بازدید از آن می‌توانید تاریخ هزاران ساله‌ی این سرزمین را نیز مشاهده کنید.

معرفی برترین موزه‌های ایروان برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ارمنستان

 

بنای یاد بود سارداراپات

 

رصدخانه‌ی Byurakan

ارمنستان از قدیم در زمینه‌ی ستاره‌شناسی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و چند رصدخانه‌ی بسیار خوب نیز در آن فعالیت می‌کنند.  رصد خانه Byurakan از طرفی در کوه آرارات و در استان آراگاتسوتن واقع شده و از سال ۱۹۴۶ به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با بازدید از این رصدخانه، به تماشای ستارگان و سیارات زیبا مشغول شوید و شبی باورنکردنی را در سفر با تور ارمنستان خود تجربه کنید.

 

رصدخانه‌ی Byurakan

۳۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران