۸ مکان مهم برای بازدید در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۸ مکان مهم برای بازدید در ارمنستان

با این که در حال حاضر بسیاری از سفرها در دنیا لغو شده است، با این حال مردم زیادی هستند که در فکر پایان این بیماری همه‌گیر، در حال برنامه ریزی برای سفرهای خود هستند.

یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها و البته یکی از بهترین‌ها در منطقه تور ارمنستان است که جاذبه‌های بسیار زیادی دارد، جاذبه‌هایی که بدون دیدن بعضی از آن‌ها یا حداقل تعدادی‌شان، نباید این شهر را کشور را ترک کنید. اگر می‌پرسید کدام‌ها؟ ما چند نمونه از مهم‌ترین‌هایشان را در لیست زیر آورده‌ایم.

 

هزار پله ایروان (Cascade)

خیلی از مسافرانی که به تور ارمنستان می‌روند، حداقل برای شروع پا به پایتخت می‌گذارند. در ایروان جاهای زیادی وجود دارد که دیدنش به همه پیشنهاد می‌شوند، اما هزار پله یکی از مهم‌ترین آن‌هاست و بدون دیدن این بنای زیبا، به هیچ وجه نباید این شهر را ترک کنید. این پلکان زیبا منطقه داون تاون کترون را به محله یادبود متصل می‌کند و با معماری جذاب و باغ سرسبزی که دارد، بخشی مهم از جاذبه‌های ایروان به حساب می‌آید.

کلیسای جامع اچمیادزین (Etchmiadzin)

این مکان بسیار مهم در واغارشاپات جایی حدودا ۳۰ دقیقه دورتر از ایروان واقع شده است و به پایتخت دینی ارمنستان مشهور بوده و بسیاری از مسیحیان از سراسر دنیا به این جا می‌آیند تا نمادهای مذهبی مهم و متنوع کلیسا را مشاهده کنند. نمادهایی همچون "نیزه مقدس"، بخشی از صلیبی که مسیح به آن بسته شده بود، بخشی از کشتی نوح و خیلی چیزهای دیگر که برای بسیاری مردم جهان، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 

۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

صومعه گغارد

مکان‌های مختلفی در ارمنستان وجود دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو شمرده می‌شود، اما صومعه گغارد ارمنستان به واقع یک مکان متفاوت است. این صومعه چسبیده به یک صخره بزرگ ساخته شده و صخره نیز بخشی از آن به حساب می‌آید. جایی که شما می‌توانید معماری ارمنی در قرون وسطا را در شکوه خود تماشا کنید.

دریاچه سوان

کم‌تر کسی وجود دارد که اندکی در مورد ارمنستان بداند اما این دریاچه زیبا را نشناسد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی در ارمنستان که طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارد و تابستان‌ها پر می‌شود از گردشگرانی که برای گردش، آبتنی و انجام فعالیت‌های آبی به این مکان زیبا می‌آیند. در حوالی همین دریاچه نیز، چندین مکان مهم تاریخی از جمله چند کلیسای قرون وسطایی نیز وجود دارد.

 

سفر زمستانه به ارمنستان

پارک ملی دلیجان

ارمنستان ۴ پارک ملی دارد که دلیجان بدون شک زیباترین آن‌هاست. جایی که نه در سال‌های خیلی دور، بلکه از سال ۲۰۰۲ به عنوان یک منطقه محافظت شده در نظر گرفته شده است و جدا از زیبایی خیره کننده طبیعی که در هر فصل به گونه‌ای خوش می‌درخشد، دارای چندین چشمه آب معدنی و باغ‌های سرسبز است.

معبد گارنی

در میان مراکز مهم مسیحیت در ارمنستان، هنوز بناهایی مربوط به دوران قبل از ورود این دین به کشور نیز در آن دیده می‌شود. مهم‌ترین آن‌ها معبد بزرگ و فوق‌العاده زیبای گارنی است که برای قرن‌ها جایگاه پادشاهان زیادی در این کشور نیز بوده است. اگر چه که ما بازدید از این معبد بسیار زیبا را به هر مسافری که سفر ارمنستان را انتخاب کرده پیشنهاد می‌کنیم، اما متاسفانه این معبد گارنی در ارمنستان حدود ۵ ساعت از پایتخت دور بوده و سر زدن به آن برای اکثر مسافران کمی سخت است.

جرموک

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های طبیعی در ارمنستان که دیدنش را به مسافران این کشور پیشنهاد می کنیم، جرموک است. این شهر کوچک دنیایی از جاذبه‌های طبیعی را اطراف خود دارد. از بخش‌های کوهستانی بسیار جذاب تا آبشارهای دیدنی، برکه‌های زیبا و جنگل‌های متنوع که همگی آن‌ها را می‌توانید در گردش‌های طبیعت گردی، اطراف جرموک مشاهده کنید. همچنین این شهر به داشتن چشمه‌های آب معدنی نیز معروف است و اسپاهای آن که با این آب تغذیه می‌شوند نیز، همیشه طرفداران زیادی دارد.

 

تماشای ۱۱ عکس از ارمنستانِ زیبا

صومعه تاتو

صومعه تاتو شاید از نظر معماری بهترین کلیسا در ارمنستان نباشد، اما به واسطه‌ی جایی که در آن قرار گرفته، یکی از جذاب‌ترین اماکن تاریخی در کل کشور و حتی منطقه به حساب می‌آید. البته بازدید از این محل و طبیعت اطرافش، خود به اندازه کافی جذاب است، حالا سوار شدن بر طولانی‌ترین تله کابین بدون توقف جهان که شما را به این محل می‌برد را نیز به آن اضافه کنید تا شما هم مثل ما این نتیجه را بگیرید که رفتن به صومعه تاتو، یکی از واجبات سفر به ارمنستان است.

 

راهنمای سفر به گیومری ارمنستان

۰۲ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران