راهنمای گردش یک روز بارانی در روسیه

جاذبه‌های گردشگری مسکو
راهنمای گردش یک روز بارانی در روسیه

مسکو پایتخت روسیه مرکز اصلی فرهنگی و سیاسی این کشور است. اگرچه در تابستان‌ها نقاط دیدنی اطراف مسکو بسیار زیبا است اما به خاطر این که مقاصد تابستانی زیبا و جذاب کم نیست کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. تابستان‌ها هوای مسکو گرم و مطلوب است اما اگر بهار یا پاییز از آن دیدن کنید احتمالا با روزهای بارانی عجیب و غریب آن روبرو خواهید شد. حتی در چنین شرایطی هم لازم نیست نگران باشید زیرا چیزهای زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توانند شما را در سفر با تور مسکو سرگرم و آرام نگه دارند بدون آن که حوصله‌تان سر برود.

 

از بازار تاریخی غذا Danilovsky دیدن کنید

در روزی بارانی می‌توانید به سمت بازار مواد غذایی سرپوشیده دانیلوسکی بروید که بهشتی از غذاهای سراسر مسکو را در دسترس شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در یکی از بهترین رستوران‌های این بازار غذا بخورید و یا از غذاهای جدید چیزی امتحان کنید. یا می‌توانید سبدی از محصولات تازه محلی بخرید. حالا که حرفش را می‌زنیم شاید فکر کنید فقط یک تا چند ساعت وقت شما در اینجا سپری خواهد شد. در حالی که آنقدر تنوع محصولات و غذاها بالاست و مواردی که هرگز نخورده‌اید زیاد است که می‌تواند یک روز کامل از شما زمان ببرد.

 

معرفی زیباترین کلیساهای مسکو

آدرس: Mitnaya Street 74, Moscow, Russia.

 

از مرکز عکاسی برادران لومیر دیدن کنید

این مرکز عکاسی که در قلب منطقه اکتبر سرخ و در مقابل کلیسای جامع منجی قرار گرفته به صورت ماهیانه میزبان نمایشگاه‌های مختلفی است. در یک روز بارانی بازدید از نمایشگاه عکاسی فعالیتی فوق‌العاده خواهد بود که در کنار نوشیدن چای اصیل روسی در یکی از کافه‌های معتبر و شناخته شده تبدیل به خاطره‌ای فراموش نشدنی خواهد شد. در نهایت گردش و بازدید خود را با رفتن به فروشگاه کتاب عکس به پایان برسانید.

آدرس: Bolotnaya Nab. 3, Building 1, Moscow, Russia.

 

از ایستگاه تاریخی متروی Mayakovskaya دیدن کنید

این ایستگاه مترو که به نام یکی از مشهورترین شاعران روسی، ولادیمیر مایاکوفسکی در آمده یکی از ضروری‌ترین نقاطی است که مسافران تور روسیه باید بازدید آن را مد نظر قرار دهند. در واقع این تنها ایستگاه قطار مسکو است که با نوشته‌های یک نویسنده طراحی شده است. کف و دیوارها همه حاوی تکه‌هایی از اشعار این نویسنده نامی هستند و رنگ موزاییک‌ها نیز براساس ذهنیت و ایده این نویسنده طراحی شده‌اند. ایستگاه‌های متروی روسیه همگی زیبا و خود به تنهایی موزه‌ای دیدنی با نقش و نگارهای رویایی هستند که عکاسان را به سمت خود می‌کشانند اما بی‌شک این ایستگاه مترو یکی از منحصر به فردترین گزینه‌هایی است که در این سفر می‌توانید از آن بازدید کنید.

 

۷ نکته‌ برای سفری خاطره‌انگیز در مسکو

آدرس: Triumfalnaya Square, Moscow, Russia.

 

از رستوران غذاهای روسی Severyane دیدن کنید

این رستوران محبوب و شناخته شده که غذاهای معاصر روسی را سرو می‌کند و هفت روزه هفته فعال است یکی دیگر از موارد پیشنهادی فهرست ماست که توصیه می‌کنیم آن را نادیده نگیرید. سرویانه بسیار محبوب است و مردم محلی و توریست عاشق غذا خوردن در آن هستند بنابراین بهتر است قبل از آن که جا بمانید و با سالنی شلوغ روبرو شوید از قبل میزی رزرو کنید. از خوردن غذاهای محلی معاصر لذت ببرید که اتفاقا قیمت مناسبی دارند و ارزان هستند. در اینجا نه تنها غذاها خوشمزه و عالی هستند بلکه فضای داخلی در این رستوران مشهور مسکو نیز بسیار جذاب و دلنشین است.

آدرس: Bolshaya Nikitskaya Street 12, Moscow, Russia.

 

از کتابفروشی Biblio Globus دیدن کنید

کتابفروشی Biblio Globus درست در مرکز شهر و تنها در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای با پای پیاده از میدان سرخ مسکو فاصله دارد. این کتابفروشی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های روسیه به حساب می‌آید! فقط در این کتاب فروشی در مسکو است که می‌توانید سالنی عظیم برای کتاب خواندن پیدا کرده و کتاب‌هایی از زبان‌های مختلف دنیا را در بین قفسه‌های بی‌انتهایش بیابید.

 

هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو

آدرس: Myasnitskaya Street 6/3, Building 1, Moscow, Russia.

 

از حمام‌خانه سنتی روسی Sanduni دیدن کنید

این حمام خانه قدیمی و معتبر در قلب تاریخی مسکو (محله Tverskoy ) واقع شده است. این گرمابه بین مردم محلی برای روزهای آخر هفته و تعطیلات ملی بسیار محبوب است. مخصوصا در زمستان‌ها و در دوره بارانی رفتن به آن تبدیل به یکی از تفریحات لذت بخش مردم می‌شود. در اینجا می‌توانید یک درمان منحصر به فرد روسی درخواست کرده و نقاط تحت فشار بدن‌تان را آرام کنید. سرویس‌های عالی ساندونی اینجا را از سایر اسپاهای شهر متمایز کرده است. در واقع ساندونی یک مرکز تفریحی ویژه است نه فقط سالن سونا و ماساژ. درمان‌های سنتی در Sanduni شامل حمام‌های گرم و سرد، سونا و پکیج‌های ماساژ گیاهی می شود.

آدرس: Neglinnaya Street 21, Moscow, Russia.

۰۲ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران