نکات مهم در سفر با تور دبی برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری دبی
نکات مهم در سفر با تور دبی برای گردشگران

یکی از توصیه‌هایی که به تمامی گردشگران می‌توان کرد این است که حتما قبل از سفر در مورد مهم‌ترین نکات مربوط به مقصد گردشگری خود آشنا شوند. زیرا این نکات تا حد بسیار زیادی می‌توانند تاثیر مثبتی به میزان کیفیت سفر شما داشته باشند. این موضوع در مورد تور دبی نیز صادق خواهد بود. پس اگر دوست دارید تا نهایت استفاده را از زمان و هزینه‌ای که صرف سفر به دبی کرده‌اید بکنید حتما مطالب این مقاله را تا انتها دنبال کنید. چرا که در این مطلب به نکات مهمی که در سفر به دبی می‌تواند به شما کمک کند پرداخته شده است.

 

لیست نکات مهم در سفر به دبی

همان ‌طور که گفته شد برای اینکه گردشگران بتوانند سفری با کیفیت به دبی داشته باشند بهتر است تا با مهم‌ترین نکات مربوط به این مقصد گردشگری آشنا شوند. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین این موضوعات پرداخته شده است:

  • از حمل کردن داروهای کدئین‌دار در دبی بپرهیزید

یکی از مهم‌ترین نکات در سفر به دبی این است که بدانید حمل داروهای کدئین‌دار در آن ممنوع است. پس اگر نسخه‌ای معتبر از پزشک ندارید حتما باید از حمل آن در این سفر بپرهیزید. چرا که در غیر این صورت جریمه‌های سنگین و حتی زندان در انتظار شما خواهد بود.

 

جاذبه های کمتر دیده شده در دبی

  • به محض سوار شدن به تاکسی‌های دبی ۵ درهم باید بپردازید

یکی از قوانینی که در تاکسی‌رانی دبی وجود دارد پرداخت ۵ درهم به محض سوار شدن به تاکسی است. به عبارتی دیگر هزینه پایه تاکسی در دبی ۵ درهم است. بقیه کرایه تاکسی با توجه به مسافتی که قرار است تاکسی طی کند محاسبه شده و به این مقدار اولیه اضافه می‌شود. همچنین ناگفته نماتد اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود هستید مترو بهترین انتخاب به جای تاکسی خواهد بود.

  • برای تماس تلفنی حتما سیم‌کارت دبی بخرید

مسافران تور دبی می‌توانند به راحتی با سیم کارت مربوط به ایران تماس برقرار کنند. اما این کار هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. به همین دلیل بهترین کار خرید سیم‌ کارت مخصوص امارات است. با این کار می‌توانید با خیال راحت و با هزینه‌های معقول‌تری تماس‌های تلفنی برقرار کرد. برای این منظور می‌توانید در فرودگاه به باجه‌های فروش سیم‌ کارت بروید. مسئولان این باجه‌ها راهنمایی‌های لازم را خواهند کرد.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

  • بیمه مسافرتی در تور دبی

هزینه‌های درمانی در دبی بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل جهت محض احتیاط توصیه می‌کنیم تا اهمیت زیادی به بیمه مسافرتی بدهید. فراموش نکنید که حادثه خبر نمی‌کند. پس برای آرامش خاطر و کاهش تنش‌های ناشی از بیماری و سلامتی در طول سفر بیمه مسافرتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • وجود ۱۰٪ حق مالیات در هتل‌ها و حق سرویس در رستوران‌ها

 در دبی چیزی به نام مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد. اما بهتر است بدانید که در هتل‌ها ۱۰٪ به عنوان حق مالیات و در رستوران‌ها ۱۰٪ به عنوان حق سرویس دریافت می‌شود.

 

غواصی در بهترین مکان‌های دبی

  • در خصوص مصرف الکل در اماکن عمومی دقت کنید

با اینکه امارات کشوری آزاد است و ممنوعیت مشروب در آن وجود ندارد اما مصرف آن در مکان‌های عمومی آزاد نیست. لذا مسافران تور دبی باید توجه داشته باشند تا برای جلوگیری از جریمه شدن در مکان‌های عمومی از مصرف الکل خودداری کنند.

 

  • از خوردن و آشامیدن در مترو‌ها بپرهیزید

یکی دیگر از قوانینی که عدم توجه به آن می‌تواند برای گردشگران تور دبی دردسرساز باشد ممنوعیت خوردن و آشامیدن در مترو‌ها و ایستگاه‌ها است. اگر این قانون را نادیده بگیرید باید خود را برای پرداخت جریمه نقدی آماده کنید. البته این ممنوعیت در ماه مبارک رمضان مختص تمامی مکان‌های عمومی می‌شود.

 

تجربه‌های فراموش نشدنی در دبی

  • شرایط آب و هوایی دبی را قبل از سفر کنترل کنید

با توجه به اینکه دبی دارای آب و هوایی گرم است باز هم بهتر است قبل از سفر شرایط آب و هوایی را در روزهایی که قصد اقامت در آن دارید کنترل کنید. با این کار می‌توانید لباس‌های مناسبی را با خود به همراه داشته باشید. در نتیجه سفری راحت و آسوده را برای خود رقم خواهید زد.

  • هرگز با لباس شنا در خیابان‌های دبی ظاهر نشوید

اگر این سوال برای شما مطرح است که در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم، باید بگوییم که طرز پوشش در دبی کاملا آزاد است. به این معنا که گردشگران با هر نوع پوششی که دوست دارند می‌توانند در سطح شهر بگردند. تنها موضوعی که در این خصوص اهمیت دارد ممنوعیت پوشیدن لباس شنا در خیابان‌های دبی است. پس هرگز با مایو در خیابان‌های دبی نگردید.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغات در دبی

  • ماه‌های آوریل و اکتبر بهترین زمان سفر به دبی هستند

یکی دیگر از موضوع‌های مهمی که در سفر به دبی اهمیت دارد انتخاب زمان مناسب برای سفر است. زیرا این موضوع تاثیر بسیار بالایی در کیفیت سفر شما خواهد داشت. پس اگر به دنبال بهترین زمان از نظر شرایط آب و هوایی هستید بهتر است یکی از روزهای ماه‌های اکتبر یا آوریل رابرای سفر خود انتخاب کنید.

۰۶ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران