معرفی بهترین روف‌تاپ‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی بهترین روف‌تاپ‌های استانبول

شهر استانبول که موفق شده تا عنوان پایتخت گردشگری ترکیه را از آن خود کند یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای علاقه‌مندان به گردش است. به طوری که توریست‌ها می‌توانند در تور استانبول هر آنچه را که از یک سفر انتظار دارند را تجربه کنند. در میان رستوران‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهر پر شور روف‌تاپ‌ها یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای خوش‌گذرانی در استانبول است. اگر شما نیز علاقه زیادی جهت رفتن به یکی از بهترین روف‌تاپ‌‌های استانبول دارید در این مقاله ما را دنبال کنید.

 

روف‌تاپ ۳۶۰ استانبول (Istanbul 360 Rooftop)

اولین گزینه برای معرفی کردن بهترین روف‌تاپ‌های استانبول، ۳۶۰ استانبول است. این مکان معمولا توسط بسیاری از سلبریتی‌ها و اشخاص معروف ترکیه انتخاب می‌شود. برای اینکه بتوانید ساعات خوشی را در این مکان زیبا بگذرانید، باید مسیر خیابان بی اوغلو استانبول را در پیش بگیرید. طبق نظرسنجی‌ها این رستوران بارها موفق شده تا نام خود را در لیست بهترین‌ها بگنجاند. تقریبا ۱۵ سال است که از تاسیس این روف‌تاپ گذشته و هنوز هم یک مکان لوکس و دلنشین برای مردم محسوب می‌شود. علاوه بر منو غذایی فوق‌العاده و موسیقی‌های زنده استانبول ۳۶۰ از منظره بسیار زیبا و دیدنی برخوردار است. به طوری که میهمانان این مکان می‌توانند استانبول را زیر پاهای خود حس کرده و از مشاهده منظره کلیسای سنت آنتونی، ایاصوفیه و مسیر بسفر تا دریای مرمره لذت ببرند. خبر خوب اینکه جدیدا روف‌تاپ ۳۶۰ استانبول شعبه جدید در منطقه آسیایی استانبول باز کرده است. در نتیجه گردشگرانی که در این بخش از استانبول اقامت دارند نیز می‌توانند تجربه ساعاتی فراموش نشدنی در آن را به دست آورند.

روف‌تاپ اسپاگو (spago rooftop)

اگر دوست دارید یک غذای لذیذ در یک روف‌تاپ دوست‌داشتنی میل کنید، اسپاگو بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این روف‌تاپ توسط سرآشپز معروف اتریشی به نام ولفگان پاک اداره می‌شود. شهرت ولفگان پاک به پاریس و حتی هالیوود هم رسیده است و شما فرصت خوردن دست پخت او را در سفر خود به استانبول به دست خواهید آورد. اکثر افراد معروف و ثروتمند ترکیه جذب این روف‌تاپ شده و شما نیز بدون شک عاشق آن خواهید شد. علاوه بر منو غذایی بسیار خوشمزه و متنوع طراحی و فضای مدرن این مکان نیز توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. از جمله این زیبایی‌ها می‌توان به درخت‌کاری و فضای سبزی که در این ارتفاع ایجاد شده اشاره کرد.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

روف‌تاپ ۵ کات (5 kat rooftop)

اگر به دنبال روف‌تاپی متفاوت در استانبول هستید، باید ۵ کات را به شما معرفی کنیم. این مکان که یکی از بهترین روف‌تاپ‌های استانبول محسوب می‌شود در بالا‌ترین طبقه (طبقه پنجم) یک بنای تاریخی و فرهنگی استانبول به نام بیلزاک قرار گرفته است. علت نام‌گذاری آن نیز به همین دلیل است. زیرا ۵ کات در زبان ترکی به معنای طبقه پنجم است. با انتخاب این روف‌تاپ میهمانان با فضا و طراحی کاملا متفاوتی روبرو خواهند شد. به این صورت که در چیدمان و طراحی آن سعی شده تا حالتی سنتی و روستایی به آن داده شود و سبک مدرن در آن دیده نمی‌شود. همچنین چشم‌انداز فوق‌العاده از آب‌های اطراف آن مورد پسند مشتریان است. مزیت این روف‌تاپ در مقایسه با سایر مکان‌های مشابه استانبول قیمت‌های مناسب و اقتصادی آن است. پس اگر به فکر جیب خود هستید حتما رفتن به ۵ کات را برای یک وعده غذایی خوشمزه انتخاب کنید.

روف‌تاپ وگو (vogue rooftop)

اگر عاشق مکانی مدرن اما صمیمی هستید، رفتن به روف‌تاپ وگو را پیشنهاد می‌دهیم. این مکان در محله بشیکتاش استانبول و در آخرین طبقه بشیکتاش پلازا استانبول قرار گرفته است. رفتن به آن در بین بومیان استانبول نیز محبوبیت‌ بسیار زیادی دارد. در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شد. به همین دلیل به عنوان قدیمی‌ترین روف‌تاپ استانبول اکثر افراد آن را می‌شناسند. به طوری که سایر روف‌تاپ‌ها بعد از این تاسیس شدند و گفته می‌شود استانبول بعد از رونمایی از روف‌تاپ ساخته شده بر روی بشیکتاش پلازا به سوی پیشرفت در دنیای مدرن کرد. این مکان از چشم‌انداز بسیار دیدنی برخوردار بوده و حدود ۲۴۰ نفر را در خود جای می‌دهد. موسیقی زنده، غذاهای لذیذ، اجازه مصرف سیگار، حس خوب یک محیط گرم و صمیمی اما مدرن از جمله نکات مثبتی هستند که در این مکان می‌توانید به دست آورید.

 

معرفی رستوران مشهور نصرت در استانبول

روف‌تاپ سفران (Safran rooftop)

ترکیه همیشه به تاریخ دوران باشکوه عثمانی خود افتخار می‌کند. اگر شما نیز طرفدار سبک معماری و حال و هوای آن دوران در استانبول هستید، حتما سری به روف‌تاپ سفران در این سفر بزنید. به محض ورود به آن احساس خواهید کرد که در زمان سفر کرده و وارد دوران عثمانی ترکیه شده‌اید. شما می‌توانید فرصت سفارش و خوردن غذاهای سنتی و متعلق به دوران عثمانی را در کنار موسیقی‌های آن دوران به دست آورید.

 

۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران