پارک هیجان انگیز Yell Extreme، ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
پارک هیجان انگیز Yell Extreme، ارمنستان

پارک‌های هیجان انگیز با بازی‌هایی همچون بانجی جامپینگ و پینت بال و مسابقه‌های متفاوت، این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. اما ارمنستان چند سالی می‌شود که یکی از بهترین‌هایشان را ساخته و گردشگران همین حالا هم آن‌جا را به جایی پرطرفدار و شلوغ بدل کرده‌اند. Yell Extreme پارکی فوق‌العاده عالی به شمار می‌آید که حدودا دو ساعت از پایتخت فاصله داشته و شما در تور ارمنستان می‌توانید یک روز را به بازی و تفریح در محیط جنگلی و زیبای آن‌جا اختصاص دهید.

 

Yell Extreme در کجا قرار دارد

Yell Extreme در استان Tavush در دهکده Yenoqavan واقع شده. دهکده‌ای که از دیرباز به زیبایی خیره کننده طبیعتش معروف بود و حالا شما می‌توانید در این طبیعت جذاب به بازی کردن همراه خانواده و دوستانتان مشغول شوید. برای رفتن به این مکان، حتما باید از تاکسی یا ماشین‌های کرایه‌ای استفاده کنید تا بتوانید مسیر را به سهولت طی کنید. البته در ماه‌های شلوغ سال، تورهایی از ایروان به مقصد Yell Extreme برگزار می‌شود که شامل مسیر رفت و برگشت و بلیط کل بازی‌ها می‌شود. این تورها عموما قیمتی حدود ۵۰ دلار دارند.

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود به Yell Extreme بروید

Yell Extreme دارای بازی‌های متنوع و بسیار جذابی است که می‌تواند که برای سنین مختلف در نظر گرفته شده و با محیط خانوادگی و خوبی که دار، میزبانی مناسب برای جمع‌های مختلف خواهد بود. این پارک همچنین محل مناسبی برای تفریح‌های گروهی در سفر به ایروان است. اما در کنار این بازی‌ها، محیط زیبا و دیدنی و مناظر معرکه‌ای که در این پارک و محیط اطرافش می‌بینید، می‌تواند دلیل دیگری برای سفر به این منطقه از ارمنستان باشد. همچنین تورهای اسب سواری و ماشین‌های آفرود و همچنین پاراگلایدر سواری نیز در این مکان برگزار می‌شود که به جذابیت‌های Yell Extreme می‌افزاید.

 

راهنمای سفر تابستانه به ارمنستان

بازی‌هایی که می‌توانید در Yell Extreme تجربه کنید

زیپلاین

زیپلاین‌های پارک Yell Extreme از محبوبیت بسیاری حتی بین مردم محلی برخوردار است. دلیل آن هم این است که در این ۵ زیپلاین، شما می‌توانید در مسیری زیبا حرکت کرده و مناظری دیدنی را نیز از نظر بگذرانید. این ۵ زیپلاین در واقع یک مسیر کامل را شکل می‌دهند که تا ۷۵۰ طول خواهند داشت و سرعت شما در بخش‌هایی از آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ارتفاع این زیپلاین‌ها در بالاترین حد به ۳۰۰ متر می‌رسد و قبل از شروع، به طور کامل مسائل ایمنی برایتان شرح داده خواهد شد.

پارک طنابی

بازی‌های متنوعی در پارک طنابی تعبیه شده که برای سنین مختلف مناسب است. این بخش از Yell Extreme حدود ۳ هزار متر مربع بزرگی دارد. در مجموع این پارک از ۹ بخش تشکیل شده و بازی‌های آن در سطح‌های مختلف برای سنین متفاوت در نظر گرفته شده است. بازی‌هایی همچون قدم زدن روی مسیر طنابی، بالا رفتن از طناب، رفتن از درختی به درخ دیگر و ... . کل مجموعه‌ی بازی‌ها حدودا ۴۰ دقیقه از شما زمان خواهد برد.

 

بازدید از گالری هنر ملی در سفر به ارمنستان

پینت بال

یک زمین پینت بال عالی برای این پارک در نظر گرفته شده که شما می‌توانید همراه دوستان یا حتی دیگر گردشگرانی که در گروه‌های کوچک به پارک آمده‌اند به بازی مشغول شوید.

زوربینگ

زوربینگ یک بازی عجیب و البته بسیار جالب است. در این بازی شما وارد توپ‌های پلاستیکی بزرگی می‌شوید که با طراحی خاصی که دارند، جلوی هر گونه ضربه به شما را می‌گیرند، سپس در یک مسیر ۱۲۰ متری با یک نفر دیگر که وارد چنین توپی شده، به پایین سرازیر شده و مسابقه می‌دهید!

 

معرفی هتل ۴ ستاره آرارات ایروان

Via ferrata

این مسیر کوهنوردی بسیار جذاب، یک مسیر حرفه‌ای است که با محافظت‌ها و ساختن مسیرهای امن، هرکس می‌تواند وارد آن شود. البته برای طی مسیر باید حداقل از فیزیک مناسبی برخوردار باشید و کسانی که اضافه وزن زیاد داشته باشند، در این پیمایش شرکت داده نمی‌شوند. تمامی تجهیزات را خود پارک در اختیارتان می‌گذارد و چند راهنما و مربی نیز با شما در مسیر حرکت می‌کنند.

پاراگلایدر سواری

پرواز با پاراگلایدرهای این پارک حدود ۲۰ دقیقه به طول خواهد انجامید و افراد آماتور به مربیان حرفه‌ای بسته می‌شوند تا بدون حتی کوچک‌ترین دانشی در مورد پالاگلایدر سواری نیز بتوانند، این ورزش جذاب را تجربه کنند. در نظر داشته باشید که برای پاراگلایدرسواری حتم باید از دو روز قبل برای خود جایی رزرو کنید.

تورهای اسب سواری و آفرود

تورهای اسب سواری و آفرود در مسیرهای مختلف انجام می‌گیرد و شما می‌توانید در هر کدام که خواستید شرکت کنید. برای کسانی که می‌خواهند یک تجربه گذرا داشته باشند، تورهای چند ساعته پیشنهاد می‌شود، اما اگر مدتی طولانی در ارمنستان هستید و به دنبال یک ماجراجویی بزرگ می‌گردید، این تورها به صورت ۱ تا ۷ روزه نیز برگزار خواهند شد.

 

آداب و رسوم ارمنی که باید درباره آنها بدانید

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران