گردش در میدان تقسیم: راهنمای ۲۰۲۰

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش در میدان تقسیم: راهنمای ۲۰۲۰

تور استانبول سفر به شهری با تجارب بی‌پایان و زیبایی‌های غیرقابل شمارش است. بنابراین هر جای آن را بگردید و در هر محله‌ای که اقامت کنید باز هم از ویژگی‌ها و امکاناتی بهره‌مند خواهید شد. اما میدان تقسیم ماجرای متفاوتی دارد. این محله مرکز و هسته اصلی شهر و از پربازدیدترین و شلوغ‌ترین قسمت‌های آن است. مرکز ارتباطات و یک منطقه مهم تجاری، تفریحی و خرید برای گردشگران و مردم بومی استانبول محسوب می‌شود. این قسمت از شهر کاملا مدرن و قلب استانبول شناخته می‌شود.

 

راهنمای انجام بهترین کارهایی که باید انجام دهید

قدم زدن در اطراف میدان تقسیم و تماشای جمعیت و گذر از آن به خیابان استقلال، و غرق شدن در فضای شاد و هیجان‌انگیز تقسیم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در این محله انجام دهید. شما می‌توانید تا انتهای این خیابان عابر پیاده را بروید و به محله گالاتا استانبول نزدیک شوید. از گالاتا دیدن کرده و بعد در کافه‌ها و رستوران‌های معتبر آنجا استراحت کنید. به علاوه پیاده‌روی در میدان تقسیم می‌تواند یک مسیر پیاده‌روی شگفت‌انگیز برای شما باشد.

میدان تقسیم

میدان تقسیم با موقعیت مکانی منحصر به فردی که به جاهای دیدنی مثل پارک Gezi، گنبد زیبای ایاتریدا، ترموای نوستالژیک، و خیابان معروف استقلال معروف‌ترین میدان در استانبول و در تمام ترکیه است. میدان تقسیم با شهرت جهانی، مثل نقاط دیدنی کشورهای اروپایی شناخته شده است.

 

۷ تفریح شبانه در استانبول که نباید از دست بدهید

پارک Gezi

این پارک که درست در کنار میدان تقسیم واقع شده است محلی مناسب برای رفتن و در کردن خستگی است. در واقع این پارک سرسبز و زیبا تنها فضای این قسمت از شهر محسوب می‌شود. شما می‌توانید کمی زیر سایه درختان استراحت کرده و به سرزندگی و هیاهوی شهری گوش سپارید.

خیابان استقلال

این خیابان معروف‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین خیابان شهر است که در تمام دنیا آوازه آن پیچیده است. این یک خیابان عابر پیاده رنگارنگ و پر جنب و جوش است که از انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها پر شده و  در گوشه و کنار آن با نمایش‌های خیابانی حال و هوایی سرزنده به خود گرفته است. حتما در این خیابان از موزه Madame Tussauds Wax،  کلیسای شگفت‌انگیز سنت آنتونی پادوا و موزه پرا در استانبول دیدن کنید. اگر می‌خواهید عصر را برای شام و سرگرمی صرف کنید احتمالا خیابان‌ معروف و شکم‌بار  Asmalimescit گزینه‌ای عالی برای شما باشد.

 

برترین مراکز خرید محله آتاشهیر در استانبول

چهانگیر و چوکورچوما

به سمت پایین خیابان Siraselviler در امتداد میدان تقسیم می‌توانید محلات معروف و جذاب استانبول یعنی جهانگیر را در سمت چپ و چوکورچوما را در سمت راست پیدا کنید. جهانگیر از محلات جذاب و دوست داشتنی استانبول ایت که امکان ندارد کسی گذرش به آن بیافتند و از قهوه‌های فوق‌العاده خوشمزه و معروف فیروزآقا ننوشد. در واقع این محله با قهوه‌ خانه‌های همیشه شلوغ بین گردشگران و مردم استانبول محبوبیت بالایی دارد.

چوکورچوما نیز یک محله سرزنده و معتبر است که در طول مسیر از خیابان Siraselviler تقسیم واقع شده است. به علاوه این خیابان از لحاظ توریستی هم اهمیت زیادی دارد. زیرا مغازه‌های عتیقه فروشی، خانه‌های دوست داشتنی قدیمی، گالری‌های هنری و کافه‌های قدیمی بازسازی شده برای گردشگران گیرا و افسونگر بوده و آن‌ها را به سمت خود می‌کشانند. خیلی از توریست‌ها سعی می‌کنند از مغازه‌های عتیقه فروشی چیزی بخرند. البته قیمت این لوازم بالا است. خیابان‌های فرعی چوکورچوما بسیار جذاب هستند و کافه‌های بامزه و دنجی برای استراحت کردن دارند.

غذا خوردن

تقسیم محله‌ای 24 ساعته است که در آن از رستوران‌های مجلل و گران‌قیمت استانبول تا رستوران‌ها و کافه‌هایی با کیفیت بسیار معروف که در آن گردشگران و افراد محلی می‌روند، فرصت‌های ناهارخوری گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، غذاهای ترکی و جهانی را به سلیقه خود در تقسیم پیدا کنید. بیشتر رستوران‌ها و کافه‌های محبوب در خیابان استقلال و منطقه توریستی تقسیم که همه هتل‌ها در آن جمع شده‌اند، قرار گرفته‌اند. از بهترین‌ها می‌توان به رستوران 360Istanbul Restaurant در خیابان استقلال و  Asmali Cavit در خیابان Asmalimecit که د حد کلاس جهانی هستند اشاره کرد.

زندگی شبانه

زندگی شبانه در تقسیم در تمام شب منحصر به فرد بوده و بسیار جو شاد و سرزنده‌ای دارند. به علاوه تقسیم به عنوان محله‌ای که هرگز نمی‌خوابد نیز خوانده می‌شود. محبوب‌ترین بخش‌های تقسیم برای زندگی شبانه و سرگرمی خیابان‌های استقلال و Siraselviler هستند. در واقع شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از کافه‌های عالی، بارها، کافه‌ها، بیستروها، کافه‌هایی با موسیقی زنده و مشهورترین کلوپ‌های شبانه استانبول را در اینجا بیابید. 360Istanbul روف رستورانی معروف با برنامه‌های شبانه و موسیقی است که در رده کلاس جهانی قرار داشته و برنده جایزه هم بوده است. البته قرار نیست حتما به جاهایی این چنین گران بروید. خیلی گزینه‌های معمولی‌تر هم برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف وجود دارد که لحظاتی صمیمی و شاد را تقدیم‌تان می‌کنند.

 

بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

۱۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران