زیباترین نقاط ارمنستان را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
زیباترین نقاط ارمنستان را بشناسید

ارمنستان یکی از کشورهای بسیار قدیمی در دنیا محسوب می‌شود. کشوری که هم از لحاظ منابع طبیعی و هم مناطق تاریخی، در جایگاهی بالا قرار می‌گیرد و مناظری دیدنی را برای گردشگرانی که با تور ارمنستان به این سرزمین سفر می‌کنند، به همراه خواهد داشت. اگر برنامه‌ی سفر به این کشور را دارید، بد نیست شما را در نوشته‌ای کوتاه، با زیباترین نقاط ارمنستان آشنا کنیم.

 

دریاچه سوان

قبل از این که به مناظر کوهستانی و جاهای دیدنی در ایروان بپردازیم، ابتدا باید بگوییم، اگر به تور ارمنستان می‌روید، بازدید از دریاچه سوان ارمنستان را از دست ندهید. این دریاچه یکی از زیباترین نقاط کشور است و اگر در تور تابستانی شرکت کرده باشید، می‌توانید انواع تفریحات آبی و همچنین تور ماهیگیری در دریاچه سوان ایروان را نیز تجربه نمایید. از نظر زیبایی بصری، دریاچه سوان فوق‌العاده است، اما برای کسانی که زحمت رفتن به آن‌جا را به جان می‌خرند باید بگوییم که چندین مکان تاریخی از جمله یک کلیسای قدیمی نیز در کنار دریاچه وجود دارد که می‌توانید از آن‌جا نیز بازدید به عمل آورید.

 

معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

ماتناداران

اگر به تور ایروان بروید، حتما خواهید دید که این شهر زیبایی‌های بسیار دارد. هر نقطه از پایتخت ارمنستان زیباست و انتخاب یک جا برای معرفی کمی سخت است. با این حال ماتناداران را باید یک مکان خاص، زیبا و متفاوت در ایروان محسوب کرد. جایی که از نظر معماری یک شاهکار به حساب می‌آید و همچنین پیکرتراشی‌هایی فوق‌العاده زیبا در اطراف آن کار گذاشته شده است. موزه ماتناداران در خود آثار بسیار ازرزشمندی را میزبانی می‌کند که قدمت آن‌ها بعضا به هزاران سال می‌رسد. با وجود بیش از ۲۳ هزار کتاب خطی و بیش از ۳۰ هزار سند مربوط به سال‌های مختلف در طول تاریخ، این موزه توانسته نوشته‌هایی از ۲ هزار زبان مختلف را زیر یک سقف جمع کند. چیزی که به سختی بتوان نمونه‌اش را در جهان پیدا کرد.

اچمیادزین

شهر تاریخی اچمیادزین حدود ۳۰ دقیقه با ماشین از ایروان فاصله دارد و شما در سفر به پایتخت، به راحتی می‌توانید از این مکان دیدن کنید. اگر از میان بخش‌های تاریخی شهر بخواهیم یک مجموعه‌ی زیبا را برای بازدید به شما معرفی کنیم، بدون شک این اچمیادزین خواهد بود. همانطور که می‌‌دانید، ارمنستان یکی از اولین کشورهایی بود که دین مسیحیت را به رسمیت شناخت و این کلیسا یکی از اولین بناهای مسیحی بود که به جای یک معبد باستانی بنا شد.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان

کلیسای نوراوانک

این کلیسا به واسطه زیبایی‌هایی که خود بنا دارد و همچنین منطقه‌ای که در آن بنا شده، زیبایی منحصر به فردی را برای بینندگانش به ارمغان خواهد آورد. زمانی که سفر به ارمنستان را تجربه می‌کنید، خواهید دید که صومعه‌ها و کلیساهای زیادی در این کشور وجود دارد و به همین دلیل تنها جاهای خاص را باید به عنوان زیباترین به شما معرفی کرد و بدون شک کلیسای نوراوانک به خاطر شرایط محیطی مثال زدنی‌اش، یکی از زیباترین نقاط ارمنستان به حساب می‌آید.

دیلیجان

دیلیجان شهری کوچک در بخش‌های شمالی ارمنستان است که در میان جنگل‌های دیدنی پارک ملی به همین نام احاطه شده. این شهر فوق‌العاده از آن جاهایی است که به هر سمت بچرخید، یک کادر دیدنی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی پیدا خواهید کرد. زیبایی‌های این منطقه از ارمنستان آنقدر متنوع و پر تعداد است که نمی‌توان تنها بخشی از آن را در نوشته گنجاند و باید دلیجان را به عنوان یک کلیت در گزینه‌ها قرار می‌‌دادیم تا شما بدانید چرا باید در سفر به ارمنستان به دیلیجان بروید. این منطقه بخش‌های تاریخی بسیار زیبایی دارد، یک پارک جنگلی فوق‌العاده جذاب و محیط شهری دیدنی را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان

قلعه امبرد

یکی دیگر از نقاط تاریخی ارمنستان که در مکانی بسیار دیدنی واقع شده، قلعه امبرد است. این مکان در اواخر بهار تا اواسط پاییز، یکی از دیدنی‌ترین نقاط کشور خواهد بود. قلعه‌ای متعلق به قرن ۷ میلادی که چیز خیلی زیادی از شکوه سابقش را ندارد، اما همچون پیری فکور، بر بالای تپه‌ای زیبا لم داده و به دشت‌های بی‌انتها چشم می‌دوزد. قلعه امبرد حدود یک ساعت از ایروان فاصله دارد و شما در تور ارمنستان به راحتی می‌توانید به دیدن این نقطه بروید، تنها به یاد داشته باشید که زمستان زمان مناسبی برای بازدید از قلعه امبرد نیست.

جرموک

اگر به دنبال مکانی دیدنی هستید و همچنین می‌خواهید در چشمه‌های آب گرم تنتان را آرامش دهید، جرموک جایی است که باید به آن سفر کنید. این مکان دیدنی حدودا دو ساعت از ایروان فاصله دارد و به عنوان یک شهر مخصوص اسپا شناخته می‌شود که بیش از ۴۰ چشمه‌ی آب گرم در خود دارد. اما نه برای اسپاها و چشمه‌های آب گرم به جرموک بروید، بلکه برای دیدن مناظر فوق‌العاده دیدنی و جاذبه‌های طبیعی‌اش این شهر را انتخاب کنید. جایی که در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

۲۶ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران