زیباترین نقاط میراث جهانی یونسکو در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
زیباترین نقاط میراث جهانی یونسکو در هند

هند کشوری وسیع با نقاط میراث جهانی متعددی است که به سختی بتوان آن‌ها را که در سراسر آن پراکنده شده‌اند را به یک باره مورد بازدید قرار داد. در تور هند شما شانس این را دارید تا نقاط فرهنگی و تاریخی بسیاری چه در شهرها و چه در اطراف آن‌ها کاوش کرده اطلاعات زیادی از گذشته به دست بیاورید. اما در طول سفر بهتر است چه نقاط میراث جهانی برجسته‌ای را بازدید کنید؟

 

اودیشا، معبد کنارک سان

این معبد عظیم و دیدنی ۷۰ متر بود، اما در سال ۱۸۳۷ برج اصلی آن سقوط کرد. اکنون خرابه‌های بازمانده در حدود ۴۰ متر ارتفاع دارند و مجسمه‌های پیچیده زیادی را به نمایش می‌گذارند. این میراث جهانی در وسط زمین چمن واقع شده با درختان سرسبز احاطه شده است. این یکی از نقاط ارزشمندی است که حتما باید در هند بازدید کنید.

 

۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور

مدهیا پرادش، غارهای Bhimbetka

این پناهگاه‌های سنگی که قدمت آن‌ها به عصر سنگ برمی‌گردد، که به عنوان اولین آثار باقیمانده از زندگی بشر در شبه قاره هند به حساب می‌آیند. برخی از جاذبه‌های اصلی شامل تعداد زیادی نقاشی موجود در این سازه‌ها است. این نقاشی‌ها با قدمتی بالغ بر ۳۰ هزار سال، با رنگ‌های گیاهی انجام شده و چهره‌های مختلف حیوانات و انسان ها را نشان می‌دهند. خودتان می‌توانید تصور کنید که چنین جایی از لحاظ تاریخ از چه اهمیت بالایی برخوردار است و تا چه اندازه برای تاریخ دوستان، فرهنگ دوستان و اهالی هنر مقصدی مهم محسوب می‌شود.

 

۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید

هامپی، گروه آثار تاریخی (Group of monuments)

هامپی، مرکز حکومت امپراتوری ویجایاناگارا در قرن چهاردهم و دومین شهر بزرگ دوران قرون وسطای جهان بود. امروزه، لیست ویرانه‌های با شکوه آن در میان بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی هند و همچنین مکان‌های معروف‌ترین میراث جهانی‌اش قرار دارد. این مجموعه آثار تاریخی که در ۴۱۰۰ هکتار گسترش یافته شامل بقایای بیش از ۱۶۰۰ سازه، از جمله قلعه‌ها، مجتمع‌های سلطنتی و مقدس، معابد، زیارتگاه‌ها، سازه‌های آبی و موارد دیگر می‌شود.

گُجَرات، رانی کی واو

این چاه پلکانی مانند یک معبد معکوس با هفت سطح پلکان ساخته شده است. این سازه حاوی مجسمه‌های بسیار برجسته و با جزییات زیاد و حکاکی‌های پیچیده‌ای است که هر یک از دیوارهای آن را به شکلی خیره‌کننده در آورده‌اند. این میراث جهانی یونسکو یکی از پر بازدیدترین مکان‌های توریستی در ایالت گجرات است. عمق و جذابیت این سازه تاریخی حفاری شده به حدی است که سنگینی فضایش شما را احاطه کرده و در خود فرو می‌برد.

مدهیا پرادش، مجموعه آثار تاریخی Khajuraho

قدمت این معابد هندو و جِین در مدهیا پرادش به قرن یازدهم قبل از میلاد برمی‌گردد، که به خاطر معماری پیچیده و مجسمه‌های بسیار چشمگیر و پر زحمت‌شان مشهور هستند. روزگاری بیش از ۸۵ معبد در مساحتی تقریبا ۲۰ کیلومتر مربع پراکنده شده بود، که حالا از این رقم تنها ۲۵ معبد که در مساحتی حدودا ۶ کیلومتر مربع قرار دارند باقی مانده است. این مجموعه معبد به ویژه به دلیل مجسمه‌های هنری وابسته به عشق زمینی مشهور هستند، که تنها بیش از ۱۰٪ از کل آثار هنری را به نمایش می‌گذارد.

 

۷ کار خاطره‌انگیز که در سفر به آگرا باید انجام بدهید

فاتحپور سیکری، UP

این شهر ارواح مخروبه و خالی از سکنه، توسط امپراتور مغول اکبر در سال ۱۵۶۹ تأسیس شد و بین سال‌های ۱۵۷۱ تا ۱۵۸۵ به عنوان پایتخت امپراتوری خدمت کرد و پس از آن متروک شد. مجموعه آثار معماری هندو و سازه‌های دین جین با تلفیقی از عناصر اسلامی از ماسه سنگ قرمز ساخته شده‌اند. از مشهورترین ساختمان‌های این مجموعه می‌توان به مسجد جامع و بلند دروازه (Buland Darwaza) اشاره کرد. با سفری تفریحی و ماجراجویانه به این شهر نه فقط از یک نقطه یا یک سازه بلکه می‌توانید از مجموعه‌ای از آثار به جامانده تاریخی دیدن کنید.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

تامیل نادو، مجموعه آثار تاریخی در ماهابالیپورام

این مجموعه معبد در طول زمان‌ها ساخته شده و گسترش یافته است. اما اولین بخش آن در قرن هفتم ساخته شد. آن موقع این منطقه تحت کنترل پادشاهان محلی پالاوا بود. با نمایش برخی از اولین نمونه‌های باقی مانده از معابد صخره‌ای در معماری دراویدیان، این مجموعه تاریخی از محبوب‌ترین مناطق توریستی در ایالت تامیل نادو محسوب می‌شود. این میراث جهانی یونسکو با ظاهر مخروطی و سقف پلکانی‌اش یکی از سازه‌های ظریف و زیبایی است که طی سفر به هند دیدن آن را توصیه می‌کنیم.

۲۸ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران