نفسگیرترین نقاط دیدنی در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
نفسگیرترین نقاط دیدنی در هند

هند با داشتن تاریخ غنی و تنوع جغرافیایی و فرهنگی، مسافران ماجراجو و کنجکاو زیادی را از سراسر دنیا به خود می‌بیند و میزبان طیف زیادی از عاشقان تاریخ، طبیعت و فرهنگ می‌شود. تور هند همیشه دنیایی از انتخاب‌ها از مذهب و نقاط تاریخی تا غذا و نقاط طبیعی را در دسترس قرار می‌دهد که انتخاب در بین آن‌ها بسیار گیج کننده به نظر می‌رسد. ما در اینجا برجسته‌ترین نقاط نفسگیری که حداقل یکبار در عمرتان باید در تور هند ببینید را جمع آوری کرده‌ایم.

 

قلعه‌های روی تپه راجستان

بازدید از این گروه از قلعه‌ها در راجستان که معماری و طراحی نفسگیر و همچنین تاریخچه غنی و پیچیده دارند بر هر مسافر تور هند ضروری و واجب است. قلعه چیتورگاره، قلعه کمبلغه، قلعه رانتامبور، قلعه گاگرون، قلعه آمبر و قلعه Jaisalmer همگی این‌ها با هم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. این قلعه‌های شگفت‌انگیز در طول قرن‌ها بر روی رشته کوه‌های آراوالی ساخته شدند که قدمت قدیمی‌ترین آن به قرن ۵ قبل از میلاد و آخرین آن‌ها در قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد.

 

معروف‌ترین قلعه‌های هند برای بازدید

غارهای الورا و آجانتا

این غارهای باستانی از مشهورترین و شناخته شده‌ترین متولیان فرهنگ باستانی و غنی هند هستند. طبق تحقیقات و تخمین‌ها به نظر می‌رسد قدمت غار آجانتا به قرن دوم قبل از میلاد تا ۷ بعد از میلاد بازگردد. این غارها شامل ۳۶ غار جداگانه می‌شوند که در طول قرن‌ها به عنوان عبادتگاه هندو، بودیست و جین خدمت می‌کردند. همچنین الورا تنها در فاصله چند ساعتی از آجانتا بزرگ‌ترین مجموعه غار صومعه-معبد صخره‌ای در جهان محسوب می‌شود. این غارها با نقش و نگارهای پیچیده سنگی، طراحی مثال زدنی و اهمیت تاریخی بالا، از نقاط منحصر به فرد هند هستند که نمی‌توان بازدید از آن‌ها را در سفر به هند نادیده گرفت.

دره نوبرا

دره نوبرا در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال له، پایتخت باشکوه لاداخ واقع شده است. این دره که از نشست رودخانه‌های شیوک و سیاچان تشکیل شده، در میان لاداخ و کوه‌های کاراکورام قرار دارد. گذرگاه باستانی کاراکورام، که کاروان‌ها از طریق آن در اوج شکوفایی جاده ابریشم به سین کیانگ در چین عبور می‌رسیدند، در شمال غربی دره قرار دارد. این مکان با چشم اندازهای خیره کننده از کوه‌ها، آبی‌ ترین آسمان و باقیمانده‌ای از آسیای قدیم و جهان با شکوه گذشته، مکانی شبیه هیچ یک از دیگر کشورها نیست و بنابراین همه ارزش بازدید را دارد.

 

آشنایی با قلعه آگودا در شهر گوا هند

واراناسی

این شهر که در کرانه رودخانه گنگ (که هندوها آن را مقدس می‌دانند) در ایالت اوتار پرادش واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای زنده جهان است. با توجه به یافته‌ها و شواهد قدمت زندگی در واراناسی را به ۲۰ قرن قبل از میلاد مسیح دانسته‌اند. این شهر که پایتخت معنوی هند محسوب می‌شود، یکی از مقدس‌ترین شهرهای آیین هندو و دین جینیسم محسوب می‌شود.  اضافه کنیم که بدون قایق سواری در امتداد رودخانه گنگ هرگز تجربه سفر شما به هند کامل نخواهد بود.

ماجولی

این بزرگ‌ترین جزیره رودخانه‌ای جهان است که به عنوان یک نقطه فرهنگی و همینطور یک شگفتی طبیعی طبیعی محسوب می‌شود. این جزیره سرسبز و زیبا که در رودخانه برهماپوترا واقع شده همه ساله میزبان چندین جشنواره و رویداد مذهبی و فرهنگی آسام می‌شود و همواره یکی از شگفت انگیزترین پیشنهادات در تور هند محسوب می‌شود.

 

مسجد تاجول

این مسجد قرن نوزدهمی در بوپال، مادیا پرادش واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین مسجد هند شناخته می‌شود که فضای داخلی آن حدود ۴۳۰،۰۰۰ فوت مربع است. این بنای زیبا با نمای نمادین صورتی، با دو برج مرتفع ۱۸ طبقه و گنبدهای مرمرین، یک شاهکار معماری برشمرده می‌شود که همه باید حداقل یک بار در زندگی خود وقت بگذارند تا آن را ببینند.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

پل‌های ریشه‌ای زنده Meghalaya

این پل‌های ریشه‌ای قدیمی که از طریق رشد ریشه‌های هوایی درختان از طریق تنه‌های درخت واقع در رودخانه‌ها ساخته شده‌اند، قرن ها است که در مناطق مختلف ایالت Meghalaya به مردم محلی خدمت می‌کنند. اگرچه ساخت این پل ممکن است ۱۵ سال طول بکشد، اما صدها سال دوام می‌آورند. می‌توانید آن‌ها را در Cherrapunji  که به دلیل بارندگی شدید مرطوب‌ترین مکان روی زمین می‌نامند، و همچنین شهرهای مجاورTynrong، Mynteng ، Nongriat ،Nongthymmai و Laitkynsew و غیره پیدا کنید.

یادبودهای به جا مانده در خاجوراهو

این میراث جهانی یونسکو که در مادیا پرادش واقع شده متشکل از گروهی از معابد هندو و جین است که بین سال‌های ۹۵۰ تا ۱۰۵۰ قبل از میلاد توسط سلسله چاندلا ساخته شده‌اند. در حالی که گفته می‌شود ۸۵ معبد در این شهر وجود داشت حالا فقط ۲۰ معبد باقی مانده است. تراشکاری‌های استادانه، مجسمه‌ها و طراحی‌های بی‌نظیر این سازه‌ها آن‌ها را به جابی تبدیل کرده که باید حداقل یک بار در زندگی‌تان از آن‌ها بازدید کنید.

 

بازدید از سنگ‌های دیدنی و ارزشمند در هند

۲۲ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران