معرفی جاذبه‌های گرجستان: پاییز و زمستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی جاذبه‌های گرجستان: پاییز و زمستان

دلایل زیادی برای سفر با تور گرجستان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کوه‌های باشکوه قفقاز، مهمان نوازی افراد محلی، غذاهای خوشمزه ، معماری بی‌نظیر و آثار تاریخی این کشور اشاره کرد. در ادامه مقاله قبل، قصد داریم به معرفی برخی دیگر از جاذبه‌های گرجستان بپردازیم و این‌بار در فصل پاییز و زمستان به این کشور خارق العاده سفر خواهیم کرد.

 

پاییز: بازدید از دریاچه باتتی

گرجستان نیز مانند اغلب کشورها، در پاییز بسیار زیبا می‌شود و گوشه ای از بهشت را روی زمین به نمایش می‌گذارد. در این فصل، گرجستان شاهد بارندگی‌های مکرر است اما در ماه سپتامبر هنوز هم می‌توانید از پیاده‌روی و فضای باز لذت ببرید.  

دریاچه‌ها همیشه جذاب هستند و وقتی پاییز می‌شود، با درختان طلایی احاطه می‌شوند و صحنه‌های چشم نوازی را ارائه می‌دهند که هیچ هنرمندی قادر به نقاشی از آن نیست. در این میان در کنار جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان، دریاچه باتتی که در شهر کارلی و نزدیک به روستای Kodmani ، در پاییز در زیباترین شکل خود قرار دارد و انعکاس خارق العاده رنگ‌های طبیعی در دریاچه می‌تواند هر ناظری را شیفته و شیدای خود کند.

 

 بهترین هتل‌های منطقه آجارا، گرجستان

پاییز: لذت بردن از حمام‌های گوگردی 

حمام‌های گوگردی در تفلیس بسیار مشهور هستند و در شهر قدیمی، در منطقه آبانوتوبانی واقع شده‌اند. همانطور که می‌دانید، گوگرد می‌تواند به عنوان دارویی برای پوست و سلامت عمومی بدن شما عمل کند. آب حمام‌های تاریخی تفلیس، دارای درجه حرارت مطبوع در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد است و بعد از آن می‌توانید از ماساژ لذت بخشی برخوردار شوید.

پاییز: سفر به سوئیس گرجستان

این لقب، به سادگی می‌تواند توضیح دهد که منطقه راچا چگونه جایی است. این منطقه واقع در شمال غربی گرجستان دارای هوایی تازه‌، طبیعتی شبیه رنگین کمان و کوه‌هایی مرتفع است. می‌توانید در این جا به اسب سواری بپردازید، در روستاهای زیبایش پیاده روی کنید و از مهمان نوازی مردمان مهربانش برخوردار شوید.

 

معرفی زیباترین آبشارهای گرجستان

پاییز: شگفتی‌های دریاچه شائوری

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه شائوری که در نواحی راچا-لچخومی و کومو سوانتی واقع شده، فصل پاییز است. جنگل‌های اطراف دریاچه در این فصل، به ترکیبی از رنگ‌های گرم در می‌آیند و در کنار دریاچه شاهکاری از مادر طبیعت را خلق می‌کنند. این فضا، بسیار مناسب برای ثبت عکس‌های یادگاری در سفری پاییزی به گرجستان هزار رنگ است.

پاییز: پیاده روی در کنار دریاچه سنگ سیاه

این دریاچه در پارک ملی لاگودخی واقع شده و چشم اندازهای شگفت‌انگیزی از مناطق کوهستانی را در طول پاییز ارائه می‌دهد. شما باید از جنگل‌های انبوه و عمیق در کوه‌های شیب دار عبور کنید تا در نهایت زیباترین منظره‌ها را در آنجا مشاهده نمایید. سپس برای رسیدن به دریاچه، پیاده روی‌تان را به قسمت کوهستانی پارک ملی ادامه دهید. ارتفاع دریاچه سنگ سیاه از سطح دریا ۳۰۰۰ متر است.

 

بهترین چشمه‌های آب گرم گرجستان

زمستان: قدم زدن در حوالی وردزیا

گرجستان در زمستان واقعا سرد می‌شود و این همان چیزی است که آن را به مکانی عالی برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی بدل می‌کند. در طول این فصل، درجه حرارت بین ۲ تا ۶ درجه سانتی گراد متغیر است و شبها حتی سردتر هم می‌شود و به زیر صفر می‌رسد.

و اما یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گرجستان در زمستان، وردزیا است. این غارشهر، پر از کلیسا و زیارتگاه و نقاشی‌های دیواری است و در جنوب کشور واقع شده و در طول صخره‌ای به طول پانصد متر گسترده شده است. اینجا همیشه زیباست، ولی در زمستان که در برفی سنگین پوشانده می‌شود از همیشه زیباتر و شگفت انگیزتر به نظر می‌رسد.

زمستان: اسکی در گودائوری

اگر از علاقمندان به اسکی هستید، سفر به گرجستان را در زمستان فراموش نکنید. اسکی بازان بدون شک، باید یک یا دو آخر هفته را به اسکی در گودائوری اختصاص دهند. اینجا بیشتر اوقات شلوغ است. در هنگام اسکی در گودائوری، چشمان خود را کاملا باز نگه دارید و منظره زیبای کوه قفقاز را از دست ندهید. سعی کنید دوستان خود را در اسکی در به چالش بکشید و با آنها مسابقه دهید. این منطقه، از سطح دریا ۲۲۰۰ متر ارتفاع دارد و شما می‌توانید از تفریح و بودن در زیر نور خورشید نهایت لذت را ببرید.

 

۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

زمستان: اقامت در هتل زورولدی 

 هتل زورولدی واقع در منطقه سوانتی، بالاترین رستوران و هتل در کل گرجستان را در اختیارتان می‌گذارد. ارتفاع  آن ۲۳۳ متر بالاتر از سطح دریا بوده و برخورداری از مناظر فراموش نشدنی در آنجا را تضمین می کند. شما فقط با ماشین‌های کابلی می‌توانید به زورولدی برسید که این خود یک تجربه عالی در سفرتان به شمار می‌آید.

زمستان: کوکوشکا سواری

کوکوشکا، نام خط قطاری است که برجومی را به باکاریانی، یکی از پیست‌های اسکی معروف در گرجستان متصل می‌کند. در مسیر سواری در قطار، می‌توانید مناظر خارق العاده‌ای از جنگل پوشیده از برف را تماشا کنید. علاوه بر این، یک پل معروف و جالب توجه وجود دارد که از آن عبور خواهید کرد.

 

۸ نکته‌ی فرهنگی درباره گرجستان و مردمانش

زمستان: پاتیناژ روی دریاچه یخزده پاروانی 

دریاچه آتشفشانی پاروانی بزرگ‌ترین دریاچه کشور است و در تمام طول سال زیباست، اما در زمستان وقتی کاملا یخ می‌زند بهترین مکان برای پاتیناژ است. این دریاچه، در ارتفاع ۲۰۷۳ متری از سطح دریا واقع شده و ضخامت یخ بر روی آن از ۴۷ تا ۷۳ سانتی متر متغیر است. منبع این دریاچه برف، بارندگی و چشمه‌های آب زیرزمینی است.

در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گرجستان در فصول پاییز و زمستان پرداختیم، هر چند که گزینه‌های بی‌شماری در این رابطه برای علاقمندان سفر با تور گرجستان وجود دارد. در واقع گرجستان، مملو از مناظر و جاذبه‌های زیبا است و شما هرگز از سفر به آن پشیمان نخواهید شد.

۰۸ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران