معرفی بهترین جاذبه‌های گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی بهترین جاذبه‌های گرجستان

گرجستان در دهه‌های اخیر و با گذر از آشفتگی‌های بعد از دوره جماهیر شوروی در حال تبدیل شدن به مقصدی جذاب و دیدنی است. با این که گرجستان کوچک و کم وسعت است اما طیف گسترده‌ای از جاذبه‌‌ها از قله‌های پوشیده از برف، سواحل شلوغ، مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت سرسبز و برج‌های دفاعی قرن وسطایی را در خود جا داده است. تور گرجستان دسترسی به جاذبه‌های دیدنی زیادی را برای شما فراهم می‌آورد که در اینجا به برجسته‌ترین‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

Mtskheta و صومعه جواری

در فاصله کمی از تفلیس شما می‌توانید پایتخت باستانی گرجستان که حالا در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد را در کنار محل اتصال رودخانه‌های متکواری و آراگوی پیدا کنید. این شهر به خاطر مکان‌های مسیحی بسیاری که در خود دارد بسیار مورد توجه واقع شده و به عنوان یکی از مراکز معنوی کلیسای ارتدکس گرجستان مورد بازدید زیاد مردم قرار دارد. برای نمونه نقاشی‌های دیواری زیبا از کلیسای جامع Svetitskhoveli، یکی از مدل‌های عالی معماری مذهبی قرون وسطایی گرجستان ست که در سفر به اینجا باید از آن بازدید کنید. اما شاید یکی از معروف‌ترین نقاط شهر را بتوان صومعه جواری دانست که نزدیک به لبه صخره و مشرف به متسختا واقع شده است. بر طبق اعتقادها سنت نینو کسی که مسیحیت را به گرجستان آورد، صلیب چوبی را بر علیه بت‌پرستی در این صومعه برافراشته بود. این داستان‌ها و باورها به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد.

 

بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان

Mtskheta 

تلاوی

تلاوی بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد و این یعنی در حمومت پادشاهان کاکتی، رومی‌ها، تزارهای روسی و پادشاهان گرجستان بوده و هر کدام به سهم خودشان در توسعه آن نقش داشته‌اند. این به نوبه خود برای تلاوی یک ویژگی محسوب می‌شود زیرا شما می‌توانید طیفی از معماری‌های مختلف و غیرمعمول را ببینید که تناسبی هم با یکدیگر ندارند. از Dzveli Galavani (دیوارهای قلعه قدیمی) شروع کنید و تا Batonis Tsikhe (قلعه لرد) را مورد بازدید قرار دهید. به علاوه شما در این شهر می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین موجودات زنده، درختی کهن و ۹۰۰ ساله را ببینید. همچنین از اینجا می‌توانید صومعه آلاوردی دومین صومعه بلند گرجستان بعد از کلیسای ترنیتی تفلیس را بازدید کنید.

 

معرفی کلیسای صخره‌ای گرجستان

تلاوی

سیغناغی

سیغناغی پر از مناظر زیبا از دره آلازانی بوده و رییس جمهور سابق میخائیل ساکاشویلی نیز این شهر را به خاطر چشم‌نوازی‌اش شهر عشق نامیده است. این نام‌گذاری باعث شده تا سیغناغی در رده مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد کشور قرار گیرد. پشت بام‌های سرخ با پس زمینه کوه‌های قفقاز بزرگ، خیابان‌های باریک سنگ فرش شده و خانه‌های چوبی رنگی مناظر زیبایی را به وجود می‌آورند که در سفر با تور گرجستان توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از دست‌شان ندهید.

 

زیباترین جاذبه‌های گردشگری سیغناغی گرجستان

سیغناغی

پارک ملی توشتی

این پارک برای عاشقان طبیعت و افرادی که به دنبال تماشای مناظر کم نظیر هستند بهشت پنهان محسوب می‌شود. مناظر دیدنی و نفس‌گیر قلعه‌های بلند، در لبه مرز چچن و روسیه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. توشتی از دیگر نقاط میراث جهانی یونسکو در گرجستان است که به خاطر برج‌های آجری برجسته، تغییر مداوم آب و هوا، مناظر باشکوه، مردم خونگرم، تاریخ و سنت‌های ماندگار مشهور و شناخته شده است. به جرات می‌توان پارک ملی توشتی را از مکان‌های جادویی گرجستان دانست.

پارک ملی توشتی 

شهر سنگی اوپلیستیخه

بر طبق باورها این شهر سنگی باستانی که روی پته‌های Shida Kartli واقع شده، مرکز مهم اقتصادی و سیاسی پادشاهی Kartli بوده است. امروزه بازدیدکنندگان غارهای مسکونی یک پارچه‌ای که در ۸ هکتار زمین پراکنده‌اند را مورد بازدید قرار می‌دهند. بازدید از این مجموعه سنگی تاریخی را می‌توانید به عنوان سفر روزانه از تفلیس انجام دهید و نیم روزی را در آن و حوالی‌اش سپری کنید.

 

تفلیس یا باتومی کدام برای سفر بهتر است؟

گودائوری 

گودائوری

گودائوری در سال‌های اخیر به مقصد جذاب زمستانی گردشگران تبدیل شده است. پیست اسکی گودائوری که در فاصله ۲ هزار متری از سطح دریا واقع شده، منظره‌ای جذاب از منطقه قفقاز بزرگ را ارائه می‌دهد. در اینجا، فصل اسکی از ماه دسامبر آغاز می‌شود و تا آوریل ادامه می‌یابد، برای اسکی‌بازار حرفه‌ای فرصتی پیش می‌آید تا به مسابقه تفریح بپردازند اما مبتدی‌ها نباید نگران شوند زیرا کلاس‌های آموزشی، مسیرهای آسان و تجهیزات مناسب‌شان در دسترس قرار دارد. این منطقه نسبت به پیست‌های اسکی اروپایی کم‌تر شناخته شده است به همین دلیل آزادانه می‌توان در آن اسکی کرد و تجربه منحصر به فرد هلی‌اسکی را کسب نمود.

 

تجربه اسکی در کوه‌های برفی گرجستان

گودائوری 

زوگدیدی

زوگدیدی مرکز منطقه سامگرلو و نقطه توقفی در مسیر سفر به سوانتی است که با مناظر زیبا و معماری منحصر به فرد پوشیده شده است. کاخ فوق‌العاده زیبای دادیانی که منظره کاخ‌های اروپایی را تداعی می‌کند از ویژگی‌های برجسته زوگدیدی است. حتی اگر قصد سفر به سوانتی را نداشته باشید می‌توانید از اینجا به تنگه مارتویلی و یا چشمه‌های آبگرم نزدیک شهر بروید.

زوگدیدی

۰۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران