بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

در سال ۲۰۱۷ انجمن تخصصی قهوه، ترکیه را بعنوان خطه‌ای شگفت آور برای سریع‌ترین رشد بازار قهوه تخصصی اروپا معرفی کرد. در این میان استانبول، معروف ترین و تنها شهری است که در دو قاره واقع شده و با توجه به اینکه جمعیت بالایی دارد، صحنه وسیعی برای ارائه قهوه‌ای باکیفیت در این شهر متمرکز شده است. اگر از عاشقان قهوه‌های ترک هستید و با تور استانبول سفر کرده‌اید باید طعم بی‌نظیر این نوشیدنی را امتحان کنید. ما نیز در این مقاله به معرفی برخی دیگر از این جاذبه‌ها در این شهر خواهیم پرداخت و با هم در بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول گردش خواهیم کرد.

 

Montag Coffee Roasters

کادیکوی امروزه، به یک مرکز فرهنگی و ترانزیتی در سمت آسیایی استانبول بدل شده است. شما می‌توانید با مترو یا متروبوس به محله کادیکوی استانبول دسترسی پیدا کنید، اما بهترین و لذت بخش‌ترین وسایل حمل و نقل برای سفر به این ناحیه، کشتی‌هایی هستند که اغلب از امینونو، کاراکوی و بشیکتاش در سمت اروپایی استانبول حرکت می‌کنند. کادیکوی به دلیل وجود بازار ماهی و پارک‌های ساحلی، به یک مقصد محبوب برای گردشگران و افراد محلی تبدیل شده است.  

و اما کافه Montag، یکی از کافه‌های معروف در کادیکوی است. شعار این کافه این است که "نوشیدن قهوه خوب، ارزش بالارفتن از پله‌ها را دارد". در واقع برای دسترسی به این کافه؛ باید از پله‌های متعددی بالا بروید و سپس به این مکان پنهان و دور از چشم می‌رسید که از خیابان شلوغ زیرش جدا شده است. جالب است بدانید که بالکن مشرف به کلیسای ارمنی Surp Takavor آن نیز، حتی در روزهای سرد زمستان لبریز از مشتریان رنگ وارنگ است.

Coffee Manifesto

این کافه که در کادیکوی واقع شده، به خاطر غذاهای سنتی دریایی و مزه و خوراکی‌های طعم دارش نیز شهرت دارد، اما در عین حال می‌توانید لذت نوشیدن قهوه‌های بی‌نظیرش را نیز در سفر با تور استانبول تجربه کنید. فضای باریک این کافه، با صندلی‌های محدودی پر شده و بوی اسپرسو هوش از سر مشتریان می‌برد.

 

در استانبول، به این کافه‌ها بروید و از قهوه‌ی ترکی لذت ببرید

Story Coffee

محله مودا مدت هاست که به مکانی آرام برای هنرمندان، نوازندگان و نویسندگان بدل شده و با وجود خیابان‌های پر پیچ و خم و چشم اندازهای خیره‌کننده از دریای مرمره، بهترین فضا برای قدم زدن و گشت و گذار به شمار می‌آید. این محله، پر از استودیوها و گالری‌های هنری استانبول و موزه است و در عین حال بیشترین تعداد کافه را در سمت آسیایی استانبول در خود جای داده است.

کافه Story Cafe که یکی از بهترین مکان‌ها برای نوشیدن قهوه‌ای با کیفیت است، در یکی از ساختمان‌های قدیمی دوران عثمانی در مودا واقع شده است. دکوراسیون چوبی و تخته‌های سنگ مرمر با هم ترکیب شده‌اند تا فضایی را ایجاد کنند که به اندازه خود ساختمان اصالت داشته باشد. قهوه‌های اسپرسو در این کافه مثال زدنی هستند و در عین حال چندین نوع صبحانه کلاسیک در استانبول را سرو می‌کند. اگر به این کافه رفتید، از پنکیک بادام زمینی غافل نشوید.

 

Çekirdek

Çekirdek، اولین کافی شاپ تخصصی در سمت آسیایی استانبول است که از مدیریتی کاریزماتیک و عالی برخوردار است. مدیر این کافه، کار خود را از کافه‌های لندن آغاز کرد و سپس تجربیاتش را در استانبول به عاشقان قهوه ارائه داد. این مکان هم اکنون، محبوب‌ترین کافه در مودا به شمار می‌آید و اسپرسوهای خوشمزه و کیک‌های بی نظیر خانگی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

 

بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه

Old Java

این کافه معروف نیز علاوه بر اینکه در سمت آسیایی استانبول به ارائه خدماتش مشغول است، سه شعبه دیگر در سمت اروپایی استانبول این شهر دارد. منوی منحصر به فرد این کافه انواع دسرها و نوشیدنی‌ها را شامل می‌شود، اما قهوه آن چیز دیگری است و حرف اول را در جذب مشتریان این کافه می‌زند. جالب است بدانید که فضای داخلی کافه، بسیار مدرن و شبیه یک گالری هنری است.

Kronotrop

این کافه که تازگی افتتاح شده، در سمت اروپایی در محله جهانگیر استانبول نیز دارای شعبه‌ای پرطرفدار است و خوراکی‌هایی با کیفیت سرو می‌کند. دکوراسیون این کافه نیز جالب توجه است و کاشی‌های قرمز و سفید پیشخوان به زیبایی خودنمایی می‌کنند. اینجا در شمار بهترین مکان‌ها برای صرف قهوه ترک است و تلفیقی باورنکردنی از فرهنگ سنتی و معاصر قهوه ترکیه را ارائه می‌دهد.

 

۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

 

Cargo Coffee

شرکت قهوه کارگو، در مرکز خرید Bulvar 216 در منطقه تجاری سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این مرکز زیبا با دکوراسیون جالب توجه، قهوه‌هایی با طعم شیرین و متعادل سرو می‌کند. طعمی که هیچ گاه از خاطرتان نخواهد رفت.

صحنه قهوه استانبول دقیقا مانند خود شهر، شگفت نه آور و وسیع است. ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ قهوه سنتی و معاصر ، استانبول را به یکی از مهیج‌ترین مقاصد قهوه در اروپا  و آسیا بدل کرده است. اگر چندروز، چند هفته و یا مدتها در این شهر زندگی کنید، اشتیاقی باورنکردنی به این نوشیدنی اصیل در ترکیه پیدا خواهید کرد و بهترین کافه‌های سمت آسیایی و اروپایی با خدماتی باکیفیت به استقبالتان خواهند آمد.

 

کافه‌‌گردی در روزهای زمستانی استانبول

 

۲۸ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران