بهترین سفرهای روزانه از کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بهترین سفرهای روزانه از کرابی

استان کرابی در تایلند یکی از زیباترین بخش‌های این کشور زیبا و گرمسیری در جنوب شرقی آسیا است که با برخی از بهترین سواحل ماسه سفید دنیا پوشیده شد است. اما اگر تصور می‌کنید سواحل پودری تنها ویژگی این منطقه هستند کاملا در اشتباهید. در کرابی جدا از سواحل آب‌های کریستالی و شفاف، برکه‌های طبیعی با آب‌های خنک، جنگل‌های سرسبز و انبوه، ماجراجویی در جنگل‌های مانگرو و کلی فعالیت‌های جذاب و گردشی وجود دارد که مسافران را به سمت خود می‌کشاند. در تور کرابی به جز کارهایی که در اینجا می‌توانید انجام دهید از کاوش در اطراف و انجام سفرهای روزانه غافل نشوید.

 

تور ۴ جزیره

تعداد کمی از گردشگران بدون شرکت در این تور کرابی را ترک می‌کنند که دلیلش هم واضح است. با تنها چند صد بات شما می‌توانید با قایق‌های سنتی چوبی از خلیج رایلی، کوه پودا، کوه توب و جزیره چیکن دیدن کنید. البته امکان کرایه قایق خصوصی هم وجود دارد. به علاوه با قایق خصوصی شما می‌توانید زمان بیشتری برای هر کدام از این جزایر که خواستید صرف کنید. کوه توب، کوه پودا و خلیج رایلی برای استراحت در ساحل، شنا و به طور کلی فعالیت‌های ساحلی مناسبند در حالی که جزیره چیکن (مرغ) همانطور که از نامش پیداست، به خاطر شکل ظاهری‌اش به مرغ به این نام شهرت یافته برای اسنورکلینگ، و ماهیگیری محبوب و شناخته شده است.

 

همه چیز درباره‌ی غواصی تفریحی در تایلند

تور کوه فی فی

شاید سفر به کوه فی فی در تایلند زمان کافی برای کاوش در زندگی شبانه و تفریحاتی که این جزیره ارائه می‌دهد، اما با این همه رفتن یک روزه به کوه فی فی آنقدر عالی است که نباید به همین راحتی‌ها آن را از دست بدهید. جزیره اصلی نه تنها دارای سواحل شگفت‌انگیز با آب‌های لاجوردی و ماسه‌های پودری است، بلکه میزبان خلیج مایا یکی از مکان‌های معروف و زیبا در تمام جنوب شرقی آسیا هم هست. عموما تورها به ساحل میمون سری می‌زنند که در آن می‌توانید برخی از میمون‌ها و حیوانات محلی را ببینید. در حالی که خلیج Piley با داشتن صخره‌های سنگ آهکی جذاب و دیدنی با آب‌های تمیز و کریستالی اطراف آن‌ها فرصت فوق‌العاده‌ای برای شنا ارائه می‌دهد. کوه فی فی جزیره‌ای کوچک است که در آن هیچ موتور و ماشینی در آن وجود ندارد با این همه ظرف چند ساعت می‌توان آن را کاوش کرد.

جزیره هونگ

با قایق موتوری سریع ۲۵ دقیقه و با قایق‌های سنتی چوبی ظرف ۴۵ دقیقه می‌توانید خودتان را از آئو نانگ به هونگ برسانید. برخلاف جزایر دایره‌ای رایج این جزیره به خاطر تالاب بزرگی که در مرکز آن وجود داشته و با صخره‌های آهکی محاصره شده به شهرت رسیده است. سواحل زیبایی اطراف تالاب و حاشیه جزیره وجود دارند که می‌توان در آن‌ها نیز به فعالیت و کاوش پرداخت؛ اما سعادت واقعی در این جزیره قایق‌سواری در تالاب است در حالی که منظره اطراف با صخره‌های آهکی تزئین شده است. بازدیدکنندگان خوش‌ شانس می‌توانند در این کاوش یک روزه جذاب حیوانات محلی را هم رصد کنند. جزیره هونگ یکی از زیباترین جزایر تایلند است که در سفر به کرابی شانس بازدید از آن را خواهید داشت.

 

۵ ساحل جذاب ساموئی که باید غواصی آنجا را امتحان کنید

استخر زمرد و چشمه‌های آبگرم

چشمه‌های آبگرم که در ۷۰ کیلومتری شهر کرابی واقع شده‌اند در واقع چشمه‌های آب زیر زمینی هستند که به خاطر فعالیت‌های آنشفشانی زیر زمین گرم شده و استخرهایی با دمای بین ۳۵ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد را در دسترس قرار می‌دهند. بعضی از این چشمه‌ها واقعا گرم هستند، اما نگران نباشید در آن حوالی رودخانه‌ای با دمای معمولی هم وجود دارد. استخر زمردین (Emerald Pool) کرابی در همان حوالی با آب‌ شیرین و کریستالی به رنگ زمرد یکی از جالب‌ترین و زیباترین مناظر منطقه است، که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. با وجود مسیر پیاده‌روی ۱ کیلومتری به اعماق جنگل سرسبز و زیبای گرمسیری، بازدید از این استخر راهی عالی برای لمس بیشتر طبیعت است. برای دوری از شلوغی توریستی، سعی کنید صبح زودتر حرکت کنید.

کوه راک

بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در استان کرابی، کوه راک است که در فاصله یک ساعت قایق سواری از کوه لانتا واقع شده است. غواصی در کوه راک تجربه یک دنیای کاملا جدید است و گنجینه‌هایی از مرجان‌های رنگارنگ و وفور زندگی دریایی مانند: لاک پشت‌ها، مارمولک‌ها و شاید حتی کوسه‌های سیاه و سفید عجیب و غریب را در برخی مواقع به نمایش می‌گذارد. می‌توان به جای غواصی از اسنورکلینگ انجام داد و یا از ساحل و ماسه‌های مرجانی زیبا و نرم و نرم لذت برد. جدا از تمام این‌ها کرابی یکی از معدودترین نقاط این سیاره است که می‌توانید ردپای مارمولک‌های عظیم رو به انقراض را در ساحل دنبال کنید که آزاده در جزیره پرسه می‌زنند.

 

بهترین مناطق پوکت برای غواصی در آب‌های کریستالی

۲۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران