در روزهای کرونایی آسوده به کیش برویم

جاذبه‌های گردشگری کیش
در روزهای کرونایی آسوده به کیش برویم

الان مدت‌ها است که تمامی افراد در خانه‌های خود نشسته و در حسرت یک مسافرت زیبا و دلنشین هستند. یکی از بهترین گزینه‌های سفر برای روزهایی که امکان سفرهای خارجی وجود ندارد، انتخاب تور کیش است. چرا که سفر به جزیره زیبای کیش کمی از تورهای خارجی نداشته و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب این مقصد گردشگری تغییری مثبت در حال و هوای خود ایجاد کنند. اما آنچه که این روزها باعث نگرانی و مانع افراد برای سفر می‌شود وجود ویروس کرونا است. در این مقاله قصد داریم تا راهنمایی‌ها و راهکارهای مفیدی را برای داشتن یک سفر سالم و بهداشتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس اگر شما نیز از نشستن در خانه خسته شده‌اید و در فکر سفر هستید تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید.

 

قبل از هر چیزی ماسک صورت برای طول سفر تهیه کنید

درست است که نمی‌توان ویروس کرونا را به این زودی از بین برد، ولی از طرفی نیز نمی‌توان تا ابد خود را در خانه حبس کرد. الان نیز که در فصل تابستان هستیم شوق و اشتیاق برای سفر کردن به شهرهای ساحلی و به خصوص جزیره کیش بیشتر شده است. پس اولین کاری که از واجبات سفر در این روزها می‌باشد قرار دادن ماسک در چمدان است. بنابراین از در ورودی خانه خود تا روزی که دوباره به خانه برگردید زدن ماسک را هم برای سلامتی خود و هم سلامتی دیگران فراموش نکنید. اگر به طور صحیح و درست در طول سفر به جزیره کیش از ماسک استفاده کنید احتمال ابتلا به این ویروس تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

توصیه‌هایی برای خرید در جزیره کیش

محلول‌های ضدعفونی دست با خاصیت ویروس‌‌کشی فراموش نشوند

شما برای اینکه بتوانید وارد جزیره کیش شوید سوار هواپیما شده و سپس نیز سوار اتومبیل خواهید شد تا به هتل برسید. در طول این مسیر به صورت خیلی جدی توصیه می‌کنیم تا دست‌های خود را بعد از تماس با هر سطحی با محلول‌های ضد عفونی کننده دست بشویید. پس چند عدد از این محلول‌ها را خریداری کرده و آن‌ها را در کیف دستی خود قرار دهید.

پوشیدن دستکش یکبارمصرف در طول سفر فراموش نشود

یکی دیگر از کارهایی که شما را تا حد زیادی از آلوده شدن به ویروس دور خواهد مرد پوشیدن دستکش یکبارمصرف است. سعی کنید یک بسته از این دستکش‌ها را تهیه کرده و در حین تماس با سطحی و یا پول دادن به فروشنده و ... آن‌ها را بپوشید. همچنین توصیه می‌کنیم تا کیسه پلاستیکی را با خود به همراه داشته باشید تا دستکش‌های خود را بعد از درآوردن درون آن قرار دهید. از انداختن دستکش‌ها و یا ماسک‌های خود به کف خیابان بپرهیزید.

 

معرفی تفریحات خانوادگی در سفر به کیش

رعایت فاصله اجتماعی را نادیده نگیرید

از جمله مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در طول سفر خود به جزیره کیش انجام دهید رعایت فاصله اجتماعی است. شاید در نگاه اول به اهمیت این موضوع پی نبرید. اما بعد از ماسک زدن رعایت فاصله اجتماعی تا حد بسیار زیادی می‌تواند سفر شما را کم‌استرس‌تر کند. پس حتما توجه داشته باشید تا در مراکز خرید کیش و یا رستوران‌ها فاصله خود را با افراد و فروشنده‌ها حفظ کنید.

به همراه داشتن محلول ضد عفونی کننده سطوح

از انجایی که نمی‌توان دم به دقیقه دست‌های خود را با الکل ضدعفونی کرد، بهترین راه ضد عفونی کردن سطوح است. با اینکه هواپیما‌ها و هتل‌ها و رستوران‌ها ضدعفونی می‌شوند، اما برای محکم‌کاری و راحتی خیال خود به همراه داشتن محلول ضد عفونی کننده سطوح نیز خالی از لطف نیست. ترجیحا در طول سفر خود به جزیره کیش این محلول را درون بطری به شکل اسپری پر کنید و سپس آن را بر روی سطوحی که با آن‌ها در تماس هستید اسپری کنید.

شستن دست‌ها با آب و صابون

سعی کنید در طول مدتی که به گشت شهری و یا تفریح در جزیره کیش مشغول هستید از دست زدن به صورت خود بپرهیزید. مطمئن باشید که شما با رعایت نکات بهداشتی به ویروس کرونا آلوده نخواهید شد. همچنین بلافاصله بعد از اینکه وارد هتل شدید دست‌های خود را با دقت با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست و شو دهید.

 

۳ مجموعه تفریحی در سفر به کیش

 

فعلا کسی در مورد زمان کشف واکسن ویروس کرونا اطلاعی ندارد. شاید دستیابی به دارو و واکسن این بیماری ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد. به همین دلیل همه ما مجبور هستیم تا کنار آمدن و زندگی کردن با این بیماری را یاد بگیریم. پس استرس و اضطراب را کنار بگذارید و با احتیاط و در نظر گرفتن تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سفر خود با تور کیش و یا هر سفر دیگری که شرایط رفتن به آن‌ را دارید لذت ببرید.

۱۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران