۱۶ ساختمان نمادین در بانکوک (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۱۶ ساختمان نمادین در بانکوک (بخش دوم)

در بخش اول این نوشته، ما 8 ساختمان نمادین بانکوک را با هم مرور کردیم، ساختمان‌هایی که همه گردشگران را مجذوب زیبای، هنر معماری و طراحی و توانایی ساخت و ساز بسیار حرفه‌ای خود می‌کنند. در ادامه به معرفی دیگر ساختمان‌های زیبا لیستمان خواهیم پرداخت.

 

Robot Building

این ساختمان 20 طبقه معروف، یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای شهر است که در حال حاضر به عنوان مرکز یکی از بانک‌های بانکوک فعالیت می‌کند. این بنا را Sumet Jumsai که هنرمند بنام بومی طراحی کرده و همانطور که از اسم آن پیداست، ظاهری شبیه به رباط دارد و همین باعث شده تا این حد در ذهن‌ها باقی بماند. در سفر با تور تایلند، یکی از جذاب‌ترین بناهای مدرن این کشور شاید همین ساختمان رباط شکل باشد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

Elephant Tower

اگر می‌خواهید بهترین نما از "برج فیل" را ببینید، بهتر است آن را از چاتاچوک تماشا کنید. یکی از دلایل طراحی این سازه به شکل فیل در نظر گرفته شده، رنجی است که فیل‌ها در بند در تایلند می‌بینند. البته این برج اگر چه به منظور خوبی طراحی شده بود، اما در نهایت از نظر ظاهری به خاطر بد بودنش به شهرت رسید و CNN نیز در مقاله‌ای آن را به عنوان یکی از زشت‌ترین برج‌های دنیا انتخاب کرده بود.

 

بهترین رستوران‌ها در محله پراتونام بانکوک

BU Diamond

این مکان در واقع دانشگاه بانکوک به حساب می‌آید. این ساختمان زیبا که در شمال شهر واقع شده، طراحی منحصر به فردی دارد و سمبلی برای رویاپردازی‌های دانشجویان تایلند محسوب می‌شود. جدا از شکوهی که در بیرون از ساختمان می‌بینید، BU Diamond در داخل نیز دارای کتاب‌خانه، سالن موسیقی، سالن تئاتر و ... است که هر کدام به شکلی هنرمندانه طراحی و اجرا شده‌اند.

Indra Regent Hotel

در سال‌های 1970، محله‌ی پراتونام بانکوک شلوغ‌ترین بخش شهر بود. جمعیت زیادی همیشه این جا دنبال بهترین و جدید‌ترین لباس‌ها بودند. شاید آن شلوغی و هیاهو دیگر در این محل خیلی باقی نمانده باشد، اما این ساختمان نمادی برای دوران شکوه پراتونام است. هتل معروفی که توسط Chira Silpkanok آن را طراحی کرده بود، همان کسی که تئاتر باشکوه اسکالا در میدان سیام را طراحی کرده است.

 

معرفی تور دوچرخه‌سواری در بانکوک

State Tower

طراحی زیبای این بنا، اولین چیزی است که باعث شده State Tower یکی از نمادهای معماری در بانکوک باشد. در مرحله بعد گردشگران این ساختمان 68 طبقه را به خاطر رستوران‌های معروفی همچون Mezzaluna یا Sirocco می‌شناسند. چیزی که این بنای خاص را جذاب‌تر می‌کند، گنبدی است که در بالای آن کار شده و به آن شخصیتی متفاوت می‌دهد. بالکن‌های یک شکل، فرم خاص و این گنبد، ترکیبی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را در هنگام خوردن شام بالای بام State Tower، از نزدیک بببینید.

Holiday Inn Bangkok Silom

این هتل اگر چه یک بنای نسبتا قدیمی در بانکوک محسوب می‌شود، با این حال پنجره‌های آن یکی از بهترین‌های و جالب‌ترین‌ها در این شهر است. پنجره‌های گرد و پر تعداد که در واقع نمای این ساختمان را درست می‌کنند، یک پترن تکرار شونده‌ی جالبا که چشمان شما را به خود مشغول خواهند کرد. این بنا در سال 1970 میلادی به عنوان هتل برج راما شروع به کار کرد و طراح آن نیز Dan Wongprasat بود، اما بعدها آن جا را واگذار کردند و نامش به Holiday Inn Bangkok Silom تغییر پیدا کرد.

 

۷ تفریح زنانه در سفر به بانکوک

Nightingale Olympic

Nightingale Olympic ساختمان مدرن و بزرگی نیست، اما به چند دلیل جزو نمادهای پایتخت محسوب می‌شود. اول این که این مکان اولین مرکز خرید فعال در بانکوک است، دوم طراحی خاصی در نما دارد که از المان‌های بومی الهام گرفته شده و سوم این که در محله‌ای خاص و معروف بنا شده که همه‌ی آن‌ها با هم آن را به نمادی محبوب در بانکوک تبدیل کرده است. اگر چه از تهویه هوا در Nightingale Olympic خبری نیست، اما بد نیست سری به این مکان زده و در جایی با قدمت بالا در بانکوک هم خرید کنید.

Bangkok Art and Culture Center

این مرکز فرهنگی بسیار مهم در بانکوک، جایگاهی برای آثار ارزشمند هنرمندان محلی و بین‌المللی است. جایی که هم به نمایش این آثار اختصاص دارد و هم این که مرکزی فرهنگی و آموزشی نیز محسوب می‌شود. طراحی نوآورانه‌ی مرکز هنر و فرهنگ بانکوک را Robert G. Boughey به عهده داشت. این هنرمند معروف تنها به ساخت بنایی که از بیرون باشکوه باشد اکتفا نکرد و فضای داخلی آن را به شکلی بسیار زیبا ساخت تا آن را به عنوان نمادی فرهنگی برای بانکوک مدرن به عموم معرفی نماید.

 

معرفی ۷ مکان استثنایی در اطراف بانکوک

۱۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران