۱۶ ساختمان نمادین در بانکوک (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۱۶ ساختمان نمادین در بانکوک (بخش اول)

بخش قدیمی پایتخت تایلند، میزبان چندین ساختمان سنتی و همچنین ساختمان‌هایی است که با برداشت از معماری اروپایی ساخته شده‌اند. در کنار این سازه‌ها، ساختمان‌های مدرن و لوکس و متفاوت نیز در جای جای شهر به چشم می‌آیند. اگر در مورد این ساختمان‌ها مطالعه کنید و سپس در خیابان‌های شهر به دیدنشان بروید، حتما از مناظر و چیزهایی که می‌بینید لذت خواهید برد.

ما هم برای این که کار شما را در تور تایلند آسان کنیم، لیستی از ساختمان‌های نمادین آن جا را برایتان در زیر آورده‌ایم. ساختمان‌هایی که شاید همه از بهترین‌ها نباشند، اما بخشی از فرهنگ شهر به حساب آمده مردم دنیا بانکوک را با آن‌ها می‌شناسند.

 

King Power MahaNakhon

این ساختمان با ۳۱۴ متر ارتفاع، زمانی بلند‌ترین برج بانکوک بود، اما هنوز هم یکی از بلند‌ترین و البته شناخته‌شده‌ترین برج‌های این شهر است. معماری این بنا به دست Ole Scheeren انجام شده که مجموعا ۷۷ طبقه است و طراحی آن به گونه‌ای بوده که انگار بخشی از آن تخریب شده است. نمایی که دلیل شناخته ‌شده‌تر بودن آن خواهد بود. یکی از طبقات این برج زیبا نیز با کف شیشه‌ای بخشی از آن، از معروف‌تری جاهای بانکوک بوده و عکس‌های بسیار زیادی از آن روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

تایلند؛ سرزمین موزه‌های هنری و تاریخی

G Tower

طراحی این ساختمان که به حرف G بوده، به واسطه همین شکلی که دارد، معروف شده است. یک ساختمان اداری-تجاری بسیار بزرگ که در واقع از دو برج تشکیل شده و ویژگی‌های جالبی غیر از ظاهرش دارد که یکی از آن‌ها شیب ۸ درجه‌ای بالای برج شمالی است.

Pearl Bangkok

جدا از زیبایی این برج، شباهت آن به برجی در لندن باعث شده بیش از آن که انتظار می‌رفت معروف شود. البته مالک این برج کپی برداری از آن ساختمان را رد کرده و طراحی آن را منحصر به فرد نامیده است. یک ساختمان ۲۵ طبقه‌ی بسیار زیبا که همانطور که از اسمش پیداست، ظاهر آن با الهام از مروارید طاحی شده است.

 

بازدید از گالری‌های هنری شهر هزار رنگ بانکوک

Rosewood Bangkok

این هتل ۳۰ طبقه سوپر لاکچری، با الهام از فرهنگ خاص تایلندی طراحی شده و در واقع دو ساختمان است که در بخش‌هایی به هم متصل شده‌اند. جالب این که این هتل در سال ۲۰۱۹ بازگشایی شده و جدیدترین برج در میان انتخاب‌های ماست، اما با توجه به این هتلی بسیار لوکس است، به سرعت به یکی از نمادهای مدرن بانکوک بدل گشته و بسیاری آن را می‌شناسند. جدای از طراحی و معماری بی‌نظیر، اینجا یکی از بهترین هتل‌های بانکوک نیز محسوب می‌شود.

Central Embassy

این بنا در محل باغ سفارت سابق انگلستان و در نزدیکی ویتهایو ساخته شده است. Central Embassy بدون شک یکی از زیباترین برج‌های بانکوک است. این مجموعه شامل یک مرکز خرید ۷ طبقه، یک هتل لوکس و چندین بخش اداری است. نمای آن از آلومینیوم درخشان ساخته شده که زیبایی منحصر به فردی دارد. شب‌ها هم که با چراغ‌های LED به جذاب‌ترین شکل روشن می‌شود و این زیبایی دو چندان می‌گردد.

 

تور بانکوک، از کشف هنر تایلند تا بازارگردی

SCG 100th Year Building

این ساختمان در سال ۲۰۱۳ ساخته شد و از همان ابتدا قرار بر این بود که برجی آینده‌نگرانه و زیبا باشد. اما این آینده نگری در ظاهر خلاصه نشد و در کنار ظاهر جذابی که در عکس می‌بینید، این محل از تکنولوژی خوبی نیز بهره می‌برد. انتقال گرمای بسیار کم در شیشه‌های نما، پنل‌های خورشیدی، استفاده از مواد بازیافتی در کف و بخش‌های مختلف ساختمان و استفاده از انرژی‌های پاک در ساختمان، این مکان را به یکی از بهترین‌های در بانکوک بدل کرد.

Church of the Blessed Sacrament

این مرکز مذهبی با طراحی مدرن خود، اگر صلیب بزرگی در بالا نداشت، به راحتی با یک گالری هنری اشتباه گرفته می‌شد. Manode Sookchai، معمار مطرح بعد از طراحی این بنا، ساخت آن بتن خام، شیشه و آهن در نظر گرفته و با منحنی‌های خاصی که در طراحی در نظر گرفته بود، این نمای فوق‌العاده را برای کلیسا ساخت. برج این کلیسا نیز ۵۰ متر ارتفاع دارد و از فاصله‌ی دور نیز کاملا مشخص خواهد بود.

Bank of Thailand Learning Center

زمانی این ساختمان مرکز چاپ پول در تایلند بود، اما به تازگی به یک کتاب‌خانه‌ی بزرگ و البته موزه بدل شده که در بخش موزه به نمایش پول‌های مختلف در دوران تاریخی متفاوت و همچنین سیر اقتصاد در تایلند اختصاص دارد. این ساختمان با نمای خاص و متفاوت خود از بیرون، و منظره‌ی فوق‌العاده جذابی که از داخل دارد و همچنین به واسطه‌ی جایی که در آن بنا شده، یکی از ساختمان‌های نمادین و زیبا در بانکوک محسوب می‌شود.

۰۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران