بازدید از زیباترین معبدهای پکن

جاذبه‌های گردشگری چین
بازدید از زیباترین معبدهای پکن

کشور پهناور چین با در بر داشتن انواع جاذبه‌های گردشگری گوناگون و متنوع امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان تبدیل شده است. به طوری که سالانه توریست‌های بسیاری تور چین را در لیست بایدهای سفر خود قرار می‌دهند. با اینکه این کشور پهناور دارای جاذبه‌های زیادی می‌باشد اما بازدید از معابد همواره مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. بنابراین امروز تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی زیباترین معبدهای پکن بپردازیم. چرا که این شهر به عنوان پایتخت چین مسافران بیشتری را میزبانی می‌کند. همچنین معابد بسیار زیادی در آن قرار گرفته است. پس برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی صحیح در طول سفر داشته باشید ما را همراهی کنید تا با چند مورد از بهترین‌های پکن آشنا شوید.

 

  • معبد تانجه (Tanzhe)

معبد تانجه از جمله زیباترین معبدهای پکن محسوب می‌شود که دارای پیشینه تاریخی بسیار زیادی است. به طوری که طبق گفته باستان شناسان این معبد تقریبا ۱۷۰۰ سال پیش ساخته شده است. این معبد در حقیقت اولین معبدی باید باشد که از آن دیدن می‌کنید. چرا که دارای شکوه بسیار زیادی بوده و از زیبایی خاصی برخوردار است. ساعات کاری این معبد برای بازدید در ماه‌های مختلف سال متفاوت است. به طوری که در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر و در ماه‌های نوامبر تا مارس از ۸ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر می‌باشد. بهتر است تا در روزی که قصد بازدید از این معبد را دارید بیشتر از ۱ ساعت برای دیدن زیبایی‌های این معبد کنار بگذارید. ناگفته نماند که برای ورود به آن احتیاج به تهیه بلیط ورودی به مبلغ ۸۰ یوان (واحد پول چین) دارید.

 

۱۰ فعالیت شبانه‌ی عالی در پکن

Tanzhe

  • معبد جیتای (Jietai)

معبد جیتای یا به صورت کامل‌تر معبد جیتایسی از دیگر دیدنی‌ترین معبدهای پکن می‌باشد. در زبان چینی جیتایسی به معنای تراس است. با مشاهده این معبد به علت نامگذاری آن نیز پی خواهید برد چرا که دارای تراس بسیار بزرگ می‌باشد که در بین معبدهای چین همتایی ندارد. باستان شناسان موفق به تعیین پیشینه ساخت دقیق این معبد نشده‌اند. اما به صورت حدودی گفته می‌شود که ساخت آن حدود ۱۴۰۰ سال پیش صورت گرفته است. علاوه بر شکوه و زیبایی این معبد درختان و فضای سبز ان نیز به زیبایی آن افزوده است. ساعت کاری آن برای بازدید معمولا بین ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر می‌باشد. همچنین ورودی در حدود ۲۴ یوان چین نیز برای بازدید از آن تعیین شده است.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

Jietai

  • معبد لاما (Lama)

امکان ندارد صحبت از زیباترین معبدهای چین شود ولی نامی از معبد لاما برده نشود. به طوری که می‌توان گفت این معبد در برخی موارد به عنوان نماد شهر پکن نیز استفاده می‌شود. این معبد در طول تاریخ محل زندگی امپراتور یونگ‌ژنگ(Yongzheng)  نیز بوده است. حتی به احتمال زیاد علت شهرت زیادش به همین دلیل است. گردشگران می‌توانند سبک معماری چینی را به طور کامل در این معبد مشاهده کنند. همچنین قایق‌سواری از جمله تفریحاتی است که می‌توان در حین بازدید از آن لذت برد. ساعات کاری این معبد از ۹ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر می‌باشد. علاوه بر آن باید ورودی در حدود ۲۵ یوان چین نیز برای بازدید پرداخت شود.

 

بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

Lama

  • معبد فایوان (Fayuan)

معبد فایوان از جمله معبدهایی می‌باشد که در بین چینی‌های ارزش معنوی بالایی دارد. این معبد در طول تاریخ به غیر از اینکه عبادتگاهی برای بودایی‌ها محسوب میشد مکانی برای قایم کردن سربازها از نظر دشمن نیز بود. این معبد با مجسمه‌های باشکوه بودا و شیرها تزیین شده است که قطعا برای هر بیننده‌ای جذاب خواهد بود. ساعات بازدید از آن از ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم تا حتما در گشت شهری خود در پکن ۱ تا ۲ ساعت خود را نیز به بازدید از این معبد زیبا اختصاص دهید. هزینه ورود به معبد چیزی در حدود ۵ یوان است.

Fayuan

  • معبد بیتاسی (Baita Si)

یکی دیگر از زیباترین معبدهای پکن معبد بیتاسی نام دارد. این معبد به قدری باشکوه و مجلل است که ساعت‌ها می‌توانید درون آن بگردید و از جای جای آن دیدن کنید. در این بنا حدود ۱۰ هزار مجسمه بودا قرار داده شده است. ساعت بازدید از آن بین ۹ صبح تا ۲:۳۰ ظهر بوده و هزینه‌ای در حدود ۲۰ یوان برای ورود به آن باید پرداخته شود.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

Baita Si

  • معبد داجو (Dajue Temple)

از دیگر معبدهای مهم پکن که در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد داجو نام دارد. معبد داجو که این روزها مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد از لحاظ ظاهری تفاوت بسیار زیادی با نسخه اصلی آن که در قرن ۱۱ام ساخته شده است دارد. زیرا این معبد ۴ قرن بعد از ساخته‌ شدنش به طور کاملا مورد بازسازی قرار گرفت و تغییرات اساسی در آن انجام شد. ساعات بازدید از آن بین ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر بوده و هزینه ورودی در حدود ۲۰ یوان چین برای بازدید از آن نیاز است.

Dajue Temple

  • معبد یونجو (Yunju Temple)

معبد یونجو از دیگر معابد چین می‌باشد که به عنوان زیباترین معبدهای پکن شناخته می‌شود. آنچه بیشتر از هر چیزی توجه بازدید کننده‌های این معبد را به خود جلب می‌کند کتیبه‌های سنگی و نوشته‌های قدیمی موجود در دیوارهای آن می‌باشد. البته تاریخ‌شناسان هنوز موفق به تعیین قدمت این بنای مذهبی نشده‌اند. این معبد موفق شده تا نام خود را در یونسکو به ثبت برساند. به همین دلیل امروزه بازدید گردشگران از آن کمی دشوار شده است. لذا بهتر است قبل از اینکه مسیر این معبد را در سفر خود به پکن بگیرید از شرایط بازدید آن آگاه شوید.

 

۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

Yunju Temple

  • معبد لیدای دیوانگ میائو (Lidai diwang Miao)

معبد لیدای دیوانگ میائو از دیگر معبدهای دیدنی شهر پکن می‌باشد. این معبد در طول سالیان مختلف ساخته شده است. اما قدمت ساخت اولین بخش آن به سال ۳۰۷ برمی‌گردد. اصلی‌ترین هدف از بنا کردن این عبادتگاه مکانی برای عبادت امپراتورها و پادشاه‌های چین بود. اما هم اکنون درهای آن به روی همگان باز شده است. پس شما نیز می‌توانید در سفر خود به پکن از این بنای تاریخی و مذهبی دیدن کنید. البته برای ورود به آن باید ۲۰ یوان چین پرداخت کنید.

Lidai diwang Miao

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران