معبد بودایی وات چایا مانگکالارام پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
معبد بودایی وات چایا مانگکالارام پنانگ

بازدید از معابد همواره مورد توجه تمامی گردشگران بوده است. به خصوص اگر مقصد تور مالزی باشد رفتن به سمت معبدها از اصلی‌ترین تفریحات هر شخص به حساب می‌آید. در ارتباط با همین موضوع این بار قصد داریم تا به معرفی یکی از محبوب‌ترین معبدهای بودایی که می‌توان در سفر به پنانگ مالزی از آن دیدن کرد بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این بنای مذهبی ما را همراهی کنید.

 

معرفی معبد وات چایا مانگکالارام (Wat Chaiyamangalaram Temple)

معبد وات چایا مانگکالارام که اکثر اوقات در بین بومیان به صورت خلاصه‌وار وات چیا نامیده می‌شود از محبوب‌ترین معابد بودایی قرار گرفته در پنانگ مالزی است. این معبد به صورت تلفیقی از دو سبک تایلندی - مالزی ساخته شده است. این معبد باشکوه در سال ۱۸۴۵ توسط یک راهب بودایی - تایلندی تأسیس شد. البته شکل اولیه معبد با شکل کنونی آن تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. به طوری که می‌توان گفت تقریبا هیچ شباهتی بین آن‌ها وجود ندارد. چرا که با گذشت سال‌ها ساختمان‌ها و جاذبه‌های جدیدی به آن اضافه شده است. این معبد از همان سال‌ها تا کنون مورد توجه همگان قرار گرفت.

 

۸ مکان رویایی در پنانگ برای پیاده‌روی‌های لذت‌بخش در طبیعت جادویی

 Wat Chaiyamangalaram Temple

ویژگی‌های معبد وات چایا مانگکالارام

معبد وات چایا مانگکالارام  با داشتن ظاهری متفاوت و باشکوه همواره با بناهای هم نوع خود تفاوت‌های زیادی داشته است. از جمله مشهورترین ویژگی این معبد داشتن ارتفاعی به طول ۳۳ متر است که به صورت کاملا تجملاتی تزیین شده است. همچنین مجسمه‌ای از بودا به طول ۴۰ متر در آن دیده می‌شود. این مجسمه عظیم در نگاه اول هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. علاوه بر آن بازدیدکننده‌ها می‌توانند چندین مجسمه‌ عظیم دیگر را از بودا در بخش‌های مختلف آن بازدید کنند. متاسفانه عکاسی در درون معبد مجاز نیست. به همین دلیل علاقه‌مندان فقط می‌توانند از نمای خارجی این معبد عکس بگیرند. پس دوربین‌های خود را در کیف بگذارید و فقط به لذت بردن از تک تک بخش‌های این بنای منحصر به فرد بپردازید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پنانگ را برای سفری لاکچری به این جزیره بشناسید

Wat Chaiyamangalaram Temple

کف معبد وات چایا مانگکالارام با کاشی‌هایی که نقش‌هایی از نیلوفر آبی بر روی آن‌ها کشیده شده تزئین شده است. یکی دیگر از زیبا‌ترین بخش‌های معبد دیوارهای آن می‌باشد. به طوری که این دیوارها با مجسمه‌های کوچک بی‌شماری از بودا و نقاشی‌های دیواری مزین شده‌اند. این نقاشی‌ها که توسط هنرمندان تایلندی به تصویر کشیده شده است وقایع زندگی بودا را وصف می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برخی آثار باستانی مذهبی مربوط به بودا را نیز در این معبد مشاهده کنند. البته بخش اعظم آثار تاریخی در بناهای مجاور معبد اصلی قرار گرفته‌اند. اگر به این سبک از موارد علاقه دارید حتما از تمامی بخش‌ها و بناهای محوطه معبد وات چیا دیدن کنید.

Wat Chaiyamangalaram Temple

از دیگر بناهایی که در محوطه این معبد باشکوه بودایی قرار گرفته است می‌توان به زیارتگاه‌های دیدنی اشاره کرد. این زیارتگاه‌ها در بالای سنگ‌های نمادین گرد ساخته شده‌اند که در زبان تایلندی به loog nimit معروف شده اند. این سنگ‌ها علاوه بر اینکه محل قرارگیری زیارتگاه‌ها هستند منطقه اصلی‌ را حصارکشی و مرتب‌سازی کرده‌اند. به غیر از تمامی موارد گفته شده اولین چیزی که توجه همه را به خود جلب می‌کند مجسمه‌های نگهبانان قرار گرفته بر در ورودی می‌باشند. این مجسمه‌ها قهرمانان و موجودات اسطوره‌های بودایی و مارهای غول پیکر و اژدها هستند. بر اساس باورهای بودایی‌ها این مجسمه‌ها از بدی‌ها و ورود شیاطین به معبد محافظت می‌کنند.

 

شب‌گردی در پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

Wat Chaiyamangalaram Temple

ساعات کاری و هزینه ورود به معبد وات چایا مانگکالارام

درهای معبد وات چایا مانگکالارام در تمامی ایام هفته به روی بازدید کننده‌ها باز می‌باشد. فقط کافی است تا بین ساعت‌ها ۶ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر به دیدن این بنای زیبای مذهبی بروید. خوشبختانه علاقه‌مندان به بازدید احتیاجی به تهیه بلیط ورودیه نخواهند داشت. بنابراین هر کسی می‌تواند به صورت رایگان وارد شده و از معبد دیدن کند. البته جعبه‌هایی در جلو در ورودی گذاشته شده است و شما مردمانی را که پول درون آن‌ها می‌اندازند را مشاهده خواهید کرد. اما نگران نباشید. این صندوق‌ها مخصوص کمک مالی داوطلبانی است که قصد کمک به معبد را دارند. تنها نکته‌ای که در حین ورود باید به آن دقت کنید این است که درآوردن کفش‌هایتان را هرگز فراموش نکنید. وارد شدن به درون معبد با کفش بی‌احترامی بزرگی به بودا محسوب می‌شود. اگر از گم شدن کفش‌هایتان می‌ترسید بهتر است تا پلاستیکی برای حمل کردن آن‌ها به همراه داشته باشید. چرا که دزدیده شدن کفش‌های گذاشته شده دم در اتفاقی غیر ممکن نمی‌باشد.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران