معبد کک لوک سی Kek Lok Si پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
معبد کک لوک سی Kek Lok Si پنانگ

مالزی یکی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیاست که به داشتن معابد زیبا معروف است و شهر پنانگ به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای این کشور نیز، چندین معبد زیبا در خود دارد. اما اگر بخواهیم جالب‌ترین معبد این شهر را به شما معرفی کنیم، به طور حتم باید سراغ کک لوک سی (Kek Lok Si) برویم که جایی بسیار زیبا و در منطقه‌ای عالی‌ست که شب‌ها با نور چراغ‌های LED، منظره‌ی فوق‌العاده را پدید می‌آورد.

 

معرفی معبد کک لوک سی

بازدید از پنانگ، عموما به بودن در سواحل این شهر، خوردن غذاهای دریایی و بازدید از گالری‌های هنری این شهر ختم می‌شود. با این حال توصیه ما به شما این است که حتما از بزرگ‌ترین معبد بودایی مالزی در  پنانگ بازدید نمایید. معبدی زیبا و رنگارنگ که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته و دور تا دور آن را پوشش گیاهی جذابی پوشانده است.

 

 راهنمای سفر مجردی به پنانگ 

معرفی معبد کک لوک سی

 

نکات جالبی در مورد طراحی ابنیه اصلی و فرعی این مکان وجود دارد. گفتیم که کک لوک سی، بزرگ‌ترین معبد بودایی مالزی است و به همین خاطر، راهبه‌هایی از سراسر کشور به این جا می‌آیند. طراحی بنا نیز به همین خاطر متنوع بوده و المان‌هایی از مناطق مختلف و آیین‌های متفاوت همچون چینی، تایلندی، برمه‌ای و غیره را در معماری و تزیین خود می‌بیند.

کک لوک سی یک مجموعه از چندین بنا است که شامل چندین سالن دعا، یک برج ناقوس و چند محل برای نگهداری تندیس‌ها می‌شود که این تندیس‌ها به ۱۰ هزار عدد از شمایل بودا می‌رسد. در این میان یک تندیس بسیار بزرگ از "الهه‌ی بخشش" نیز در این محل کار گذاشته شده که ساخت آن مروط به سال ۲۰۱۲ است و ۳۰ متر ارتفاع دارد.

 

  سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ 

معرفی معبد کک لوک سی

 

چطور به معبد کک لوک سی برویم؟

این معبد خیلی از مرکز بخش‌های گردشگری پنانگ دور نیز و حدودا ۹ کیلومتر از مرکز جورج‌تاون فاصله دارد. با این حال نمی‌توان پیاده به این مکان رفت و شما برای رفتن 3 راه پیش رو دارید:

  • کرایه موتور سیکلت: یکی از بهترین راه‌ها برای گردش در شهر و رفتن به جاهای مختلف، کرایه موتور سیکلت است. اگر از مسئول هتل بپرسید یا حتی در شهر چرخی کوتاه بزنید، چندین جا پیدا می‌کنید که به کرایه موتورسیکلت یا اسکوتر مشغولند. اسکوترها انتخاب‌های بهتری هستند، چون راندن آن‌ها آسان‌تر است. شمابا یک اسکوتر خوب می‌توانید از جورج تاون، نیم‌ساعته به معبد برسید و برای پارک و مراقبت از موتور خود در معبد، مبلغ یک رینگت بپردازید.
  • اتوبوس شهری: اتوبوس‌هایی از Air Itam شما را به معبد می‌برند که به ازای هر نفر مبلغ حدود نیم رینگیت می‌گیرند. همچنین شما می‌توانید از مسیرهای ۲۰۳ و ۲۰۴ به ترمینال کومتار رفته و از آن‌جا سوار این اتوبوس‌ها شوید.
  • تاکسی: راحت‌ترین و البته گران‌ترین حالت ممکن گرفتن تاکسی است. البته پیشنهاد می‌کنیم حتما از اپلیکیشن  Grab در پنانگ استفاده کنید تا بتوانید مقصد خود را به آسانی تعیین کرده و مبلغی که باید بپردازید را بدون چانه زنی و با قیمت پایین‌تر در نظر بگیرید. مبلغ حدودی برای این مسیر، ۲۲ رینگیت خواهد بود.

 

  ۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان 

 معرفی معبد کک لوک سی

 

 چه زمانی به دیدن معبد برویم؟

این معبد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر فعالیت دارد.  بهتر است ساعت ۱۰ صبح برسید تا بتوانید در خنکای هوا و در خلوتی از خود بنا و باغ‌های اطراف آن بازدید کنید. بازدید و گرفتن عکس از این بنا حدودا ۲ تا ۳ ساعت از شما زمان می‌برد، اما در شب‌هایی که برنامه‌ی نورپردازی برای آن در نظر گرفته می‌شود، حتما باید در آن محل حضور به هم رسانید و از نمایش جذابی که برایتان تدارک دیده می‌شود لذت ببرید.

 

 معرفی معبد کک لوک سی

 

ورودی معبد

ورود به این معبد به طور کلی رایگان است و شما می‌توانید از بخش‌هایی زیادی همچون باغات و عبادتگاه‌ها دیدن کنید. اما برای بازدید از جایی که تندیس‌ها نگهداری می‌شود، باید مبلغ ۲ رینگیت بپردازید و پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این محل بازدید کنید. همچنین برای دیدن بخش‌هایی که در بالا دست قرار گرفته، باید مسیرهایی را در سربالایی طی کنید که برای این مسیرها نیز هم می‌توانید پیاده بروید، هم از وسایلی که با مبلغ ۳ رینگیت شما را می‌برند، استفاده نمایید.

 

  فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ 

 معرفی معبد کک لوک سی

 

لباس مناسب و وسایلی که باید همراه داشته باشید

بر خلاف بسیاری دیگر از معابد بودایی، به خاطر ماهیت گردشگری این محل، نیازی به رعایت استانداردهای سفت و سخت نیست، اما بهتر است برای احترام به عبادتکنندگان، لباسی بپوشید که بالای دست‌ها و پاها را بپوشاند. همچنین با خود به میزان کافی آب، پول نقد، کرم ضد آفتاب و همچنین دوربین همراه داشته باشید. گرفتن عکس‌های زیبا در این محل، از واجبات است.

۱۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران