راهنمای سفر تابستانه به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای سفر تابستانه به ارمنستان

هر فصل در ارمنستان زیبایی و رنگ خاص خود را دارد. تابستان سبز رنگ با روزهای طولانی، گرما و البته موقعیت عالی برای رفتن به هر گوشه از این کشور زیباست و یکی از بهترین مواقع برای سفر هم به شمار می‌آید. اگر قصد دارید در تور تابستان ارمنستان شرکت کنید، بد نیست مطلب امروز ما را دنبال کنید که ابتدا از وضعیت کلی این کشور در تابستان گفته‌ایم و سپس بهترین نقاط برای این سفر را به شما پیشنهاد نموده‌ایم.

 

آب و هوای ارمنستان در ایام تابستان

اول از همه این را باید در نظر بگیرید که ارمنستان دارای آب و هوای متفاوتی در نقاط مختلف است. در تابستان هوای گرم در ایروان را مشاهده خواهید کرد، اما وقتی به نقاط کوهستانی می‌روید، هوایی خنک و مطبوع را تجربه می‌کنید. اگر ایروان را برای خود انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که کم‌ترین بارندگی در طول سال را تجربه می‌کنید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از این موقعیت عالی استفاده کرده و از نقاط کوهستانی، دریاچه‌ها و جاهای این چنینی بازدید کنید. جایی مثل دریاچه سوان که بهترین آب و هوا را تجربه کرده و در سفر با تور ارمنستان می‌توانید تفریحات آبی را نیز امتحان کنید. اگر هم به ارتفاعات آرارات می‌روید، باید کمی لباس گرم همراه داشته باشید و انتظار هوای خنک را داشته باشید.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

ارمنستان

فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف

ارمنستان در طول سال جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی را تجربه می‌کند، اما تابستان بهترین موقع برای دیدن جشن‌های متنوعی است که در این فصل برگزار می‌شود.هوا برای تفریح در فضای باز عالی است و هر ماهی که به تور ارمنستان بروید، می‌توانید در یکی از این جشن‌ها شرکت کنید. این فستیوال‌ها حول محور غذا، دامداری، آتش بازی و جشن‌های فرهنگی می‌چرخد.

ارمنستان

غذاهای متنوع‌تر

ارمنستان به تنوع و خوشمزگی غذاهایش نیز معروف است. استفاده از میوه‌ها و سبزیجات فصلی، یکی از مشخصه‌های غذاهای مختلف ارمنی به حساب می‌آید و با توجه به این که تابستان بیشترین و متنوع‌ترین محصولات در ارمنستان به ثمر می‌رسند، در نتیجه شما غذاهای سالم‌تر و انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت تا در سفر به این کشور از آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین بازارهای محلی نیز محصولات بسیار زیادی را به فروش می‌رسانند که در بعضی موراد می‌توانید محصولاتی از باغات و مزارع بزرگ ارمنستان را با خود، سوغات به خانه ببرید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید

ارمنستان 

طبیعت با شکوه ارمنستان

اگر چه رنگارنگ بودن درختان در پاییز یا شکوفه دادن درختان در بهار زیباست، اما تابستان فصلی است که طبیعت در همه جای این کشور به بهترین شکل شکوفا شده و آب و هوا نیز به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید به همه جای این طبیعت زیبا سرکت بکشید.

ارمنستان 

شلوغی

البته همه‌ی این خوبی‌ها یک بدی نیز به همراه دارد و آن‌ هم جمعیت بیشتر گردشگرانی است که به ارمنستان سفر می‌کنند. این شلوغی در جایی مثل ایروان بیشتر خودش را نشان می‌دهد اما در جاهای کوهستانی، عموما خیلی متوجه این موضوع نمی‌شوید. همین درخواست بیشتر برای سفر و البته ایده‌آل بودن این زمان، باعث می‌شود قیمت تورها و امکانات گردشگری، کمی گران‌تر از همیشه باشد اما در هر حال ارمنستان جایی ارزان برای سفر خواهد بود

 

راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان؛ شهر بناهای تاریخی و صورتی

ارمنستان

در تور تابستان ارمنستان به کجاها در این کشور سفر کنیم؟

آن‌ها که به دنبال مقصدی ساحلی می‌گردند

متاسفانه خاک ارمنستان به هیچ دریای آزادی متصل نیست، اما پهنه‌ی آبی چند دریاچه جذاب در آن قرار گرفته که سواحلی دیدنی را برای ایام تابستان به ارمغان می‌آورند. برکه سوان با آن منظره‌ی زیبا و امکانات عالی، جایی بسیار خوب برای سفر تابستانه به ارمنستان محسوب می‌شود. به این دریاچه "دریای ارمنستان" نیز می‌گویند و شما در ۱۱ ساحل آن می‌توانید تجربه یک سفر عالی را داشته باشید. ۳ ساحل معروف‌تر در کرانه‌ی دریاچه سوان با امکانات کامل از جمله امکانات تفریحات آبی همچون جت اسکی، اسکی روی آب، استراحت‌گاه، قایق سواری و ... آماده شده‌اند، اما ۸ ساحل کوچک‌تر همان حال و هوای اصلی خود را حفظ کرده‌اند.تماشای منظره‌ی دریای سوان خود می‌توانید یکی زا بهترین تجربه‌های شما در این منطقه باشد و البته سبب گرفتن عکس‌های متفاوت برای اینستاگرامتان!

ارمنستان 

برای طرفداران مناطق کوهستانی

در این زمینه انتخاب بسیار است، اما مسلما رفتن به کوه‌های آرارات بیش از جاهای دیگر به شما پیشنهاد می‌شود. تابستان بهترین زمان برای رفتن به این منطقه است و شما می‌توانید با رفتن به کوه آدژدها، از دریاچه‌ی کوچکی که در این منطقه کوهستانی واقع شده نیز دیدن کنید. در مجموع اگر اهل کوهستان هستید، مجموعه‌ای از گردش‌های مختلف به نقاط متفاوت را برای خود برنامه‌ریزی کنید تا بیشترین استفاده را از زمان سفر خود با تور ارمنستان داشته باشید.

ارمنستان

برای بودن در طبیعت

برای دیدن طبیعت زیبای ارمنستان و البته اقامت‌های کوتاه در جاهایی دیدنی، جرموک را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با چشمه‌های آب گرم طبیعی و اقامتگاه‌های درمانی که از این آب استفاده می‌کنند، جایی عالی برای سفری آرامش بخش خواهند بود. دیلیجان نیز با آن درخت‌های کاج زیبایش، روزهایی خاطره‌انگیز را برایتان خواهد ساخت. Tsakhkadzor نیز مقصدی متفاوت برایتان خواهد بود که مناظری منحصر به فرد را پیش پایتان به تصویر خواهد کشید. هر کدام از این مناطق را که انتخاب کنید، شک نکنید خاطره‌ای متفاوت از تابستان برای خود خواهید ساخت.

 

گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان

ارمنستان

ایروان، مقصدی همیشه ایده‌آل

البته می‌توانید به تور ایروان نیز بروید و از امکانات این شهر، هتل‌های فوق‌العاده و کافه‌هایی که در فضای روباز درست شده‌اند بهره ببرید. استخرهای روباز هتل‌های ایروان، این روزها بیشترین استقبال را از سمت گردشگران به خود می‌بیند، پارک‌ها همه مملو از گردشگر می‌شود و برنامه‌های تفریحی متنوعی در شهر برپا خواهد شد که می‌توانید در آن‌ها شرکت نمایید. همچنین این امکان برایتان مهیاست تا با شرکت در تورهای گردشی، از ایروان طی گردشهای روزانه، به دیدن زیبایی‌های طبیعی ارمنستان نیز بروید.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران