راهنمای خلاصه‌ برای اولین سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
راهنمای خلاصه‌ برای اولین سفر به ارمنستان

سفر با تور ارمنستان شما را شگفت زده می‌کند. کشوری زیبا با دیدنی‌های بسیار و فرهنگ و تاریخی که از غنای بالایی برخوردار است. شما در این کشور فرصت‌های تفریحی بسیاری دارید، از دیدن صومعه‌های باستانی ارمنستان در قلب کوهستان‌ها تا سواری روی بلندترین تله‌کابین دنیا. اما اگر اولین بار است می‌خواهید به این کشور بروید و در ذهن خود سوالاتی دارید، بهتر است جواب آن‌ها را در این نوشته دنبال کنید. در نهایت اگر باز هم سوالی در ذهنتان باقی ماند، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


ارمنستان


ارمنستان از آن دست کشورهایی نیست که در رادار سفر خیلی‌ها باشد، به همین خاطر جاذبه‌هایش کسانی را که اولین بار است به آن جا سفر می‌کنند، حیرت زده خواهد کرد. کشوری با تاریخ غنی و پر اتفاق که از نظر طبیعی نیز زیبایی‌های متعددی دارد. مردم خون گرفت و غذاهای خوشمزه‌اش در کنار ارزانی سفر به این کشور و کم بودن هزینه‌ها در آن، از ارمنستان جایی ویژه برای سفر می‌سازد. اگر بخواهیم خیلی کوتاه از تاریخ این کشور بگوییم باید خیلی خلاصه به چند اتفاق مهم اشاره کنیم؛ نبرد با امپراطوری روم در سال ۶۲ میلادی، حمله به بیزانتین در سال ۱۱۴۵ میلادی، از دست دادن بخشی از کشورشان در نبرد با ترکیه، زیر سلطه شوروی قرار گرفتن و سپس آزادی دوباره.

 

چهار مکان گردشگری اعجاب‌انگیز در ارمنستان

 

ارمنستان

 


نکات عمومی در باب سفر به ارمنستان


زبان


اگر چه در خود ایروان بسیاری انگلیسی بلد هستند و بعید است خیلی به مشکل بخورید، اما وقتی پا را از پایتخت بیرون می‌گذارید، تقریبا کسی انگلیسی بلد نیست تا بتوانید خواسته‌ای از او داشته باشید. البته اگر به زبان روسی آشنایی داشته باشید، با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم این کشور به این زبان مسلط هستند، کارتان راه خواهد افتاد. تابلوهای شهری و خیابان‌ها عموما زبان انگلیسی دارند و مسئولان هتل نیز به خوبی با شما به این زبان صحبت خواهند کرد. در نهایت اما سعی کنید چند کلمه به ارمنی یاد بگیرید، کلماتی مثل سلام یا تشکر کردن. همچنین بد نیست به تلفظ حروف الفبایشان آشنا شوید تا بعضی تابلوها را بخوانید.

 

راهنمای پزشکی و بیماری در سفر به ارمنستان

 

ارمنستان

 


غذا


غذاهای ارمنی متنوع، عالی و خوشمزه هستند و در بسیاری موارد به غذاهای خودمان نزدیکند. خیلی از کباب‌هایی که در ارمنستان خواهید دید شبیه به کباب‌های ما هستند و بعضی غذاهایشان مثل دلمه که اسمی مشترک با ما دارند، گاهی به شیوه‌های متفاوتی پخت می‌شوند. در نهایت مهم نیست که گیاه خوار هستید یا غذاهای گوشتی می‌پسندید، انتخاب‌های شما آنقدر زیاد است که سفری عالی و خوشمزه را در پی خواهید داشت.

 

بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای اصیل و سنتی ارمنی

 

ارمنستان

 


پول


پول رایج در ارمنستان درام است و به خاطر اینکه کلا ارمنستان کشوری ارزان محسوب می‌شود، هزینه‌ی شما حتی با اختلاف زیادی که ارزهای ما با ارمنستان دارد، مرقون به صرفه خواهد بود. برای مثال اگر بخواهیم به دلار هزینه‌ها را برآورد کنیم باید گفت شما در یک رستوران خوب برای غذایی کامل به همراه نوشیدنی چیزی حدود ۶ دلار پرداخت خواهید کرد، قیمتی که شاید در مقام مقایسه سفر به مقاصد معروف باور نکردنی باشد.

 

راهنمای سفر ارزان به ارمنستان؛ کشور جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی

 

ارمنستان

 


امنیت


ارمنستان یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا است و تنها در بخشی از مرزهای خاص این کشور، مجادلاتی وجود دارد که باید از آن‌ها دوری کرد. در غیر این صورت محیط شهری ارمنستان، محیط‌های روستایی و به طور کلی در مواجهه با مردم، نه تنها از نظر آمار بلکه در رفتار نیز شما امنیت کامل را حس خواهید کرد، امنیتی که در مقایسه با خیلی از کشورها فوق‌العاده است. با این حال شما باید مسائل عمومی را در موارد امنیتی رعایت کنید تا مشکلی برایتان در این سفر به وجود نیاید.

 

در مرکزخرید دالما گاردن ایروان تفریح کنید

 

ارمنستان

 


وسایل نقلیه عمومی


تاکسی‌ها همه جا هستند و شما می‌توانید با قیمتی مناسب از آن‌ها استفاده کنید. اتوبوس‌های شهری در ایروان نیز به خوبی کار می‌کنند، با این حال با توجه به ارزانی تاکسی و راحتی آن، بهتر است از آن‌ها برای رفت و آمد استفاده کرده یا اینکه اگر قادر هستید، برای خود ماشین اجاره کنید که در نهایت بتوانید به نقاط بیرون از شهر نیز سفر کنید.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در ایروان

 

ارمنستان

 


از کدام شهرها بازدید کنیم؟


سفر شما احتمالا به مقصد ایروان خواهد بود، شهری زیبا و دیدنی که جوی گرم و دوست داشتنی دارد. اما در ادامه‌ی سفر بهتر است از شهرهایی همچون تاتف، گارنی یا چند جای دیگر نیز دیدن کنید تا هم طبیعت فوق‌العاده ارمنستان را ببینید و هم از صومعه‌هایی دیدن کنید که این کشور را تا حد زیادی معروف کرده‌اند.

۰۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران