بازدید از گالری هنر ملی در سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بازدید از گالری هنر ملی در سفر به ارمنستان

سفر با تور ارمنستان این روزها به دلیل نزدیک بودنش به ایران و عدم احتیاج به ویزا در تمامی فصل‌های سال توسط ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به خصوص ایروان به عنوان پایتخت سیاسی و گردشگری آن همواره از توریست‌ها استقبال کرده است. از جمله یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان گالری هنر ملی می‌باشد. بنابراین بازدید از آن را به تمامی مسافران این تور توصیه می‌کنیم. البته بهتر است قبل از شروع سفر در خواندن مطالب این مقاله ما را همراهی کنید.

 

گالری هنر ملی ارمنستان (National Gallery of Armenia)

گالری هنر ملی ارمنستان یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان محسوب می‌شود. به طوری که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های دیدنی می‌باشد. این گالری از لحاظ مکانی نیز در یکی از بهترین ناط شهر ایروان به نام میدان جمهوری قرار گرفته است. بنابراین هم دسترسی به آن آسان‌تر شده و هم باعث شده تا بیتر در بین توریست‌ها شناخته شود.

گالری هنر ملی ارمنستان اولین بار در سال ۱۹۲۱ افتتاح شد. این موزه موفق شد تا از همان روزهای ابتدایی تاسیس خود محبوبیت زیادی را در بین بومیان و مسافران به دست آورد. برای ساخت این بنا محوطه گسترده‌ای اختصاص داده شده و بنایی با ۸ طبقه ساخته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار هنری مختلف و متنوعی را از سرتاسر جهان در آن بازدید کنند.

 

بهترین ماه‌های سال برای سفر به ارمنستان کدامند؟

National Gallery of Armenia

معرفی هر یک از طبقات گالری هنر ملی ارمنستان

گالری هنر ملی ارمنستان دارای ۸ طبقه می‌باشد. البته با حساب همکف می‌توان گفت که ۹ طبقه دارد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی و معرفی هر یک از این طبقات بپردازیم:

  • طبقه همکف

طبقه همکف در حقیقت ورودی این بنا است که شامل یک لابی بزرگ می‌باشد. همچنین در این طبقه آثار جورجیان از جمله مجسمه‌سازهای به نام ارمنستان قرار گرفته است. این طبقه را طبقه جورجیان می‌نامند.

  • طبقه اول

در طبقه اول سه سالن برای برگزاری نمایشگاه‌های متنوع و گوناگون در طول سال اختصاص داده‌اند. دو سالن دیگر نیز در این طبقه وجود دارد که آثار هنری خاورمیانه در آن قرار گرفته است.

  • طبقه دوم

طبقه دوم از این مجموعه صرفا جهت برگزاری نمایشگاه‌های موقت با موضوع‌های متفاوت می‌باشد.

  • طبقه سوم

در طبقه سوم ۵ سالن برای به نمایش گذاشتن آثار باقی مانده از دوران قرون وسطا اختصاص داده شده است. البته در کل ۱۳ سالن در این طبقه وجود دارد که مابقی مربوط به نمایشگاه‌های موقتی می‌باشد که در طول سال برگزار می‌شوند.

  • طبقه چهارم

در طبقه چهارم می‌توانید آثاری از مشهورترین نقاش‌های دنیا را مشاهده کنید. علاوه بر نقاشی‌های خیره‌کننده هنرهای اختصاصی ارمنستان نیز در این طبقه به چشم می‌خورد.

 

راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان؛ شهر بناهای تاریخی و صورتی

 

visit the National Gallery of Armenia

  • طبقه پنجم

در طبقه پنجم آثار هنری ارمنستان با سبک کلاسیک قرار گرفته‌اند. آثار این طبقه مربوط به قرن پنجم تا بیستم است.

  • طبقه ششم

کسانی که به آثار هنری روسی علاقه دارند طبقه ششم ایده‌آل‌ترین طبقه برای آن‌ها است. چرا که این طبقه صرفا به آثار هنری روسی اختصاص یافته است.

  • طبقه هفتم

در طبقه هفتم ۷ سالن قرار دارد. هر کدام از این سالن‌ها به موضوع و سبک خاصی از جمله آثار مربوط به مصر و یونان، آثار ایتالیایی، آثار فنلاندی، آثار مربوط به آلمان و اسپانیا، آثار مربوط به هند، فرانسه و ... می‌باشند.

  • طبقه هشتم

طبقه هشتم نسبت به سایر طبقه‌ها کمی متفاوت‌تر است. به این صورت که در این طبقه فیلم‌های علمی و مستند در مورد این گالری پخش می‌شود.

 

۷ رستوران ارزان و مقرون به صرفه در ایروان شهر کلیساهای تاریخی

visit the National Gallery of Armenia

مسیر دستیابی به گالری هنر ملی ارمنستان

گالری هنر ملی ارمنستان در میدان جمهوری که یکی از پر رفت و آمدترین خیابان‌های ایروان می‌باشد قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند از تمامی وسیله‌های حمل و نقل عمومی در ایروان استفاده کنند تا به این مکان برسند. آدرس دقیق برای رسیدن به آن در زیر آورده شده است:

  • خیابان آرام، میدان جمهوری، نگارخانه‌ی ملی ارمنستان

نکته قابل توجه دیگر ساعات کاری این مجموعه می‌باشد. ساعات کاری در روزهای مختلف هفته متفاوت می‌باشد. به این صورت که در روزهای ۳شنبه تا شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵:۳۰ عصر، ۱شنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۴:۳۰ عصر و ۲شنبه‌ها تعطیل می‌باشد. علاوه بر آن گردشگران باید قبل از ورود به آن بلیط ورودی تهیه کنند. هزینه بلیط ورودی برای گردشگران خارجی ۱۵۰۰ درام (واحد پول ارمنستان) است.

visit the National Gallery of Armenia

پیشنهاد می‌کنیم اگر تا میدان جمهوری ایروان برای بازدید از گالری هنر ملی رفتید حتما سری به سایر جاذبه‌های گردشگری که در همین نزدیکی‌ها قرار گرفته‌اند نیز بزنید. از جمله این مکان‌ها عبارتند از:

  • خانه اپرا با فاصله ۰.۷۵ کیلومتر
  • پارک انگلیسی با فاصله ۰.۹ کیلومتر
  • میدان جمهوری با فاصله ۰.۲۸ کیلومتر
۱۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران