پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی

بالی با داشتن طبیعتی بی‌نظیر توانسته است به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری اندونزی تبدیل شود. هر نقطه از بالی دارای یک سری ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاصی است. با این وجود سوالی که ذهن اکثر گردشگران تور بالی را به خود درگیر می‌کند این است که کدام منطقه را برای اقامت و تفریح خود انتخاب کنند؟ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی را معرفی کنیم.

 

مناطق کوتا (Kuta) و لجیان (Legian)

بدون شک دو منطقه کوتا و لجیان محبوب‌ترین مناطق گردشگری بالی هستند. این دو منطقه از لحاظ مکانی در سمت جنوب غربی بالی واقع شده‌اند. به دلیل محبوبیت بالا همیشه این دو مکان شاهد سیل عظیم توریست‌ها در آن هستند. گردشگران می‌توانند هر آنچه را که دوست دارند در این دو منطقه بالی پیدا کنند و از آن‌ها نهایت لذت را ببرند. از جمله این تفریحات می‌توان به تمامی تفریحات آبی در بالی، تفریحات شبانه پر جنب و جوش، مغازه‌های جذاب برای خرید و ... اشاره کرد. از دیگر مزیت‌ این مناطق پیدا کردن اقامتگاه‌هایی متناسب با هر سلیقه و هر بودجه‌ای است.

به دلیل اینکه سواحل دو منطقه کوتا و لجیان بسیار وسیع و گسترده هستند، هرگز جمعیت زیاد را احساس نخواهید کرد. البته ناگفته نماند که این مکان برای افرادی که به دنبال یک سفر رمانتیک و آرام در بالی هستند زیاد توصیه نمی‌شود. پس اگر جز این دسته از افراد هستید به سراغ مناطق بعدی بالی بروید.

 

منطقه سمینیاک (Seminyak)

یکی دیگر از پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی منطقه سمینیاک است. این منطقه در نزدیکی‌های بخش کوتا و لجیان قرار گرفته است. در نتیجه رفت و آمد بین این مناطق آسان خواهد بود. در گذشته‌های نه چندان دور سمین یاک حالتی روستایی و مسکونی داشت. اما به مرور زمان و کشف شدن زیبایی‌های آن توسط گردشگران به یک منطقه توریستی با اقامتگاه‌های متنوعی تبدیل شد. آنچه بیشتر از هر چیزی این مکان را محبوب کرده‌ است ساحل زیبا با شن‌های طلایی‌ رنگ است. حتی اگر این مکان را برای اقامت خود انتخاب نکردید حتما در طول سفر خود سری به آن بزنید. منطقه سمین یاک بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال آرامش و مکانی دور از شلوغی هستند.

 

۷ ساحل و جزیره زیبا در لومبوک بالی

منطقه اوبود (Ubud)

بدون شک از دیگر منطقه‌های پرطرفدار بالی جایی جز منطقه اوبود در بالی نخواهد بود. توریست‌های تور بالی می‌توانند جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، تفریحات شبانه، سواحل خیره کننده و هر آنچه را که دوست دارند در این منطقه به صورت یکجا در اختیار داشته باشند. به صورت خلاصه‌وار باید بگوییم که ترک کردن بالی بدون بازدید از منطقه بالی کاملا بیهوده است. زیرا اکثر تفریحات و جاذبه‌ها در این مکان قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن جایی برای نگرانی نیست. چرا که از هتل‌های پنج ستاره لاکچری بالی گرفته تا اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی بالی را می‌توانید در اوبود پیدا کنید.

منطقه جیم باران (jimbaran)

از جمله پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی منطقه جیم باران است. از نظر بسیاری از افراد جیم باران دارای بهترین سواحل بالی است. به همین دلیل تفریحات آبی در این ممنطقه از الویت‌های هر گردشگری محسوب می‌شود. جیم باران از لحاظ مکانی در سمت غرب بالی و نزدیکی‌های فرودگاه قرار دارد. اگر به این منطقه در طول سفر خود سر زدید خوردن غذاهای دریایی در یکی از رستوران‌های آن را هرگز فراموش نکنید.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوبود بالی

 

مناطق نوسا دوآ (Nusa Dua)، تانجونگ بنوآ (Tanjung Benoa) و بوکیت (Bukit)

سه منطقه نوسا دوآ، تانجونگ بنوآ و بوکیت از دیگر مناطق محبوب بالی هستند. این سه منطقه در یکی از شبه جزیره‌های بالی واقع در مست جنوبی قرار گرفته‌اند. اکثر اقامتگاه‌های این مناطق هتل‌های لاکچری ۵ ستاره هستند. در نتیجه کسانی که عاشق سفرهای لاکچری هستند به سراغ این مناطق می‌روند. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین فعالیت‌ها در منطقه نوسا دوآ در بالی را مطالعه فرمایید.

 

منطقه سانور (Sanur)

منطقه سانور یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های توریستی بالی واقع در سمت جنوب غربی آن است. معمولا افرادی که دوست دارند از هر گونه سر و صدا و جمعیت زیاد به دور باشند منطقه سانور را برای گذراندن چند روز در بالی ترجیح می‌دهند. زیرا این منطقه در مقایسه با جاهای دیگر بالی خلوت‌تر است.

 

بهترین رستوران های بالی با نمای چشمگیر ساحلی

 

مناطق کاندی داسا (Candidasa) و لوینا (Lovina)

اگر به دنبال منطقه‌هایی ساکت با هتل‌هایی ساده اما با کیفیت در سفر خود به بالی هستید، مناطق کاندی داسا و لوینا می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. این دو در سمت شرقی و شمالی بالی قرار دارند. سواحل این مکان‌ها بر خلاف سایر بخش‌های بالی از ماسه‌های سیاه رنگ پوشیده شده است. به همین دلیل تعداد کمی از گردشگران آن را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند؛ در نتیجه همیشه خلوت و دنج هستند.

۱۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران