۱۵ فعالیت جذاب در سانور بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۱۵ فعالیت جذاب در سانور بالی

در سفر با تور بالی خیلی‌ها سانور را بسیاری به عنوان بخش ساحلی آرام جزیره می‌شناسند. جایی کمی دورتر از هیاهوی موجود در نقاط بیشتر شلوغ جزیره که فضایی خانوادگی دارد و شما می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی آن جا لذت ببرید و به گشت‌های دریایی لذت بخش بروید. البته در این بخش از بالی جاذبه‌های گردشگری خیلی پرتعدادی وجود ندارد، اما با این حال سانور یکی از زیباترین نقاط بالی محسوب شده و بد نیست کمی در مورد جاذبه‌های گردشگری آن‌جا نیز بدانید.

 

دیدار Blanjong Pillar

Blanjong Pillar یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که می‌توانید در سانور ببینید. قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در بالی که ساخت آن به سال ۹۱۴ میلادی بر می‌گردد و توسط پادشاه آن دوران مورد استفاده قرار می‌گرفت. همیشه برای دیدن این قطعه‌ی سنگی، صفی وجود دارد که باید در آن‌جا بمانید تا نوبتتان شود.

 

۶ تفریح رایگان در سفر به بالی

بستنی‌های میوه‌ای در ماسیمو

اگر به سانور رفتید، بدون امتحان کردن این بستنی‌های خوشمزه به جای دیگری نروید. این بستنی فروشی آنقدر معروف است که حتی برخی گردشگران برای خوردن این بستنی‌ها به سانور می‌آیند. البته رستورانی با همین نام نیز درست روبروی بستنی فروشی قرار دارد که جایی عالی برای خوردن غذایی خوشمزه در سانور است.

قدم زدن در کنار تفرجگاه سانور

مسلما زیباترین نقطه‌ی سانور، خط ساحلی آن است که همانطور که گفتیم، بر خلاف بسیاری از بخش‌های شهری بالی، فضایی آرام‌تر دارد. مخصوصا اگر صبح زود به این مکان بروید، از فضای زیبای آن در آرامشی که کم‌تر در بالی می‌بینید لذت خواهید برد. در دیگر ساعات روز، این تفرجگاه برای گشت زدن خانوادگی، دوچرخه سواری و حتی پیک‌نیک زدن نیز مناسب هستند و در پارک آن‌جا نیز، تجهیزاتی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

 

گردشی خانوادگی در پارک پرنده بالی

خوردن غذا در Jalan Danau Poso

سانور به عنوان یکی از بهترین نقاط بالی برای خوردن غذاهای خیابانی محسوب می‌شود و برای این مهم حتما باید سراغ خیابان Jalan Danau Poso بروید. این بخش از شهر مملو از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف است و غذاهای خیابانی زیادی در آن‌جا پیدا می‌شود. شما غذاهای محلی متنوعی را در کنار انواع غذاهای بین‌المللی در این بخش از بالی می‌توانید سفارش دهید.

شرکت در تور موزه Le Mayeur

برای بسیاری دیدن موزه‌ی Le Mayeur لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش بودن در سانور به حساب می‌آید و یکی از بهترین موزه‌های بالی به شمار می‌رود. Le Mayeur یک فرد بلژیکی و کلکسیونر بود که در سال ۱۹۵۸ در بالی زندگی می‌کرد و این موزه حالا در خانه‌ای که او در آن اقامت داشت بنا شده است. بخش زیادی از آثار نقاشی موجود در Le Mayeur، مربوط به نقاشی‌هایی است که از همسر او که اهل بالی بود کشیده شده است. در کنار این نقاشی‌ها، اشیا و آثار هنری متنوعی قرار داده که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

۶ رستوران خانوادگی در بالی

خرید در Jalan Danau Tamblingan

خیابان اصلی سانور که بخش زیادی از بهترین بازارهای خرید بالی را میزبانی می‌کند، Jalan Danau Tamblingan نام دارد. توقع فروشگاه‌های برند را نداشته باشید، در واقع شما می‌توانید در این خیابان اقدام به خرید سوغات، صنایع دستی، کارهای ساخته شده با چوب، کایت و انواع تندیس‌ها کنید و همچنین از رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی که در این مکان وجود دارند، استفاده نمایید.

کایت سورفینگ

یکی از فعالیت‌های بسیار جذاب که می‌توانید در سواحل سانور تجربه کنید، کایت سورفینگ است. سواحل سانور برای این ورزش بسیار مناسب بوده و خیلی از حرفه‌ای‌ها، این محل را برای انجامش انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید بدون دانش قبلی، توسط یکی از مربی‌ها برای مدت کوتاهی آموزش ببینید و سپس دل به آب بزنید و کمی تفریح کنید.

 

بالی، تفاوت واقعیت با عکس‌های اینستاگرامی

ناهار در Warung Krishna

بسیاری از کسانی که یک روز را برای دیدن سانور اختصای می‌دهند، بیشتر به خیابان اصلی تکیه کرده و به دیگر نقاط سانور نمی‌روند. اما ما پیشنهاد می‌کنیم برای صرف ناهار به Warung Krishna بروید که در Jalan Kutat Lestari قرار دارد. یک کافه‌ی سنتی بالیایی که غذاهای خوشمزه‌ی سنتی بالی سرو می‌کند. شاید این مکان هنوز به دست گردشگران به درستی کشف نشده و خیلی شلوغ نیست، اما غذاهای خوشمزه به همراه قیمت خوب، حتما دلیلی عالی برای سر زدن به Warung Krishna هستند.

بازدید از گالری Griya Santrian

Griya Santrian نام یک گالری هنری جذاب است که در بوتیک هتلی به همین نام بنا شده و به نمایشگاه‌های دوره‌ای برای هنرمندان بومی اختصاص دارد. آثار مختلفی در ماه‌های متفاوت در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که گاهی آثار نقاشی، گاهی عکاسی و گاهی کارهای سرامیک هستند. در مجموع Griya Santrian برای هنردوستان، فرصتی بسیار خوب برای پیدا کردن یک اثر هنری نو و متفاوت است.

غواصی

اگر چه سانور یک جای اختصای برای غواصی ندارد، اما شرکت‌های مختلف تورهای غواصی خود را از این محل بنا می‌کنند و نقاط بسیار خوبی در اطراف سانور هستند که تنها چند دقیقه با این بخش از بالی فاصله دارند. امکانات خوب در کنار مربیان کاربلد، غواصی در آب‌های سانور را برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد کرد.

 

۶ تجربه‌ی جذاب در سفر به بالی

خرید سوغات در Hardy’s

Hardy’s یکی از مراکز خرید ارزان‌ قیمت در بالی به حساب می‌آید که فروشگاه‌های مختلفی داشته و اجناس متنوعی نیز در آن به فروش می‌رسند. مجموعه‌ای بزرگ از انواع جنس‌های محلی و وارداتی در غرفه‌های این مرکز خرید به فروش می‌رسند. شما می‌توانید از پوشاک تا خوراکی و اویه جات و هر چیزی که فکرش را می‌کنید، در Hardy’s پیدا نمایید.

بازدید از منطقه حفاظت شده‌ی لاکپشت‌ها در مرکز علمی سانور

این مکان در نزدیکی سانور واقع شده و کسانی که عاشق حیوانات هستند اما نمی‌خواهند آزاری متوجه آن‌ها شود، می‌توانند از آن‌جا بازدید کنند. در این بخش از بالی، لاکپشت‌ها و بعضی حیوانات دیگر آزادانه زندگی کرده و در صورت لزوم کمک‌هایی از طرف افرادی که در این مرکز علمی فعالیت می‌کنند، به آن‌ها داده می‌شود و شما نیز می‌توانید با حفظ اصول این مرکز، از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

آفتاب گرفتن در Pantai Indah

بهترین ساحل در بالی بدون شک Pantai Indah است. جایی زیبا و تمیز که می‌توانید در کنار لذت بردن از منظره‌ی زیبایی که دارد، در آب‌هایش به تفریح مشغول شوید یا این که در گرمای جزیره، آفتاب بگیرید.

 

بازدید از پارک فیل‌های بالی

بازدید از باغ ارکیده‌ بالی

باغ زیبای ارکیده‌ بالی نیز در نزدیکی سانور واقع شده و موقع بازدید از این بخش بالی، بهترین موقع برای رفتن به این باغ نیز هست.  این باغ بزرگ و شگفت‌انگیز، در کنار اورکیده‌های زیبا و رنگارنگ، گل‌ها و گیاهان دیگری نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

بازدید از بازار شبانه‌ی Pasar Sindu

آخر پیشنهاد ما به شما این است که از بازار شبانه‌ی Pasar Sindu دیدن کنید و سپس به هتل خود بازگردید. بازاری شلوغ و جذاب مملو از غرفه‌های مختلف و بحث داغ غذاهای خیابانی خوشمزه.

۰۴ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران