معرفی عجایب هفتگانه در سفر به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی عجایب هفتگانه در سفر به قشم

قشم یکی از پهناورترین جزیره‌های ایران است که باید به آن سفر کرد و جاذبه‌های طبیعی‌اش را دید. تور قشم امکان تفریحات آبی و دریایی فوق‌العاده‌ای برای مسافرانش فراهم آورده است و از آنها در بهترین امکانات پذیرایی می‌کند. جزیره‌ای که می‌شود دریایی به آن سفر کرد و در سفر دریایی از بندرعباس به قشم حسابی خوش گذراند. جزیره‌ای که در رستوران‌هایش خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را برای مسافرانش سرو می‌کند. در سفرتان به این جزیره اگر به دنبال جاذبه‌های طبیعی معروفش هستید، همراه ما باشید تا عجایب هفتگانه این جزیره که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده‌اند را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


ژئو پارک قشم

ژئو پارک قشم اولین و تنهاترین ژئو پارک خاورمیانه است که در سال ۲۰۰۶ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است و آوازه‌اش نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان پیچیده است. جاییکه تصاویری بکر و بی‌نظیر از حیات وحش در آن به نمایش درمی‌آید. جاییکه در منطقه‌ی خلیج فارس منحصر به فرد است و با مراجعه به آن می‌توانید ۲۲۰ گونه مختلف از پرندگان، ۲۰ گونه‌ی متفاوت از چهارپایان و ۳۰ گونه از خزندگان را تماشا کنید. تمامی گونه‌های جاندار در این پارک سبب به وجود آمدن یک اکوسیستم قوی در ایران شده‌اند. جدای از تماشای جانداران، با مراجعه به این ژئو پارک می‌توانید آثار تاریخی مربوط به دوره‌ی مادها را نیز مشاهده کنید.

 

خریدی ارزان در بازار قدیم قشم

غار نمک

این غار در جنوب قشم واقع شده است و برای دسترسی به آن باید ۶۰ کیلومتر از فرودگاه قشم دور شوید. غاری که ۶۴۰۰ متر طول دارد و یکی از بلندترین غارهای جهان به شمار می‌آید. غاری که به برخی از نقاط آن نور نمی‌رسد و تاریکی مطلق در آن حاکم است. مطابق با یافته‌ی باستان‌شناسان، عمر نمک‌های این غار متعلق به ۵۷۰ میلیون سال پیش است. بازدید از این غار بدون شک یکی از متفاوت‌ترین بازدیدهای شما در سراسر عمرتان خواهد بود. چراکه به نقطه‌ی باستانی در جهان پا می‌گذارید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بازدید از این غار برای آنهایی که مشکلات تنفسی دارند خواص درمانی دارد و سبب بهبود آنها خواهد شد.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه یک دره به عمق ۱۰۰ متر است که از دو دیوار عمود به یکدیگر در گذر سال‌ها به وجود آمده است. دره‌ای که بازی باد و باران، در آن حفره‌هایی جذاب شکل داده و این نقطه را تبدیل به یکی از نقاط بی‌نظیر نه تنها در ایران بلکه در هستی کرده است. هرروز هنگام غروب آفتاب این تنگه به دلیل بازتابش نور خورشید تبدیل به یکی از زیباترین نقاط هستی می‌شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفر با تور قشم برای بازدید از این تنگه لحظات غروب آفتاب را انتخاب کنید. چراکه هم زیبایی آن صد چندان است و هم هوا برای بازدید آن خنک‌تر است.

 

مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از جنبه‌های مختلف

جنگل‌های حرا در قشم

حرا گونه‌ای از درختان است که در آب‌های شور زندگی می‌کنند. این درختان به مانند یک دستگاه آب شیرین‌کن عمل می‌کنند. چراکه شوری آب را به تنه‌ها و ساقه‌های خود می‌کشند و رشد می‌کنند. این درختان که میان ۳ تا ۶ متر ارتفاع دارند، به هنگام مد آب سر زیر می‌برند و به هنگام جذر سر برمی‌آورند و در دل آب جنگل تشکیل می‌دهند. امروزه در قشم جنگلی به نام جنگل حرا وجود دارد که از این درختان پر است و شما با قایق می‌توانید بزنید به قلب این جنگل و آن را کشف کنید. این جاذبه‌ی گردشگری در نزدیکی ژئو پاک قرار دارد و در روزی که به دیدن ژئو پارک می‌روید می‌توانید از آن هم دیدن کنید.

زیستگاه لاک‌پشت‌ها

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید ۵ گونه از ۸ گونه لاک‌پشت‌های جهان در قشم زندگی می‌کنند و در فصل بهار تخم‌ریزی انجام می‌دهند. لاک‌پشت‌هایی که برخی‌هاشان بسیار غول پیکر هستند. در سفرتان به قشم در فصل بهار می‌توانید این لاک‌پشت‎ها را مشاهده کنید و عاشق‌شان شوید.

 

معرفی سدهای تاریخی و زیبای قشم

دره ستاره‌ها

دره ستاره‌ها در قشم حاصل فرسایش است؛ حاصل گذر زمان و عمر طبیعت. این دره را باد چنان جذاب ایجاد کرده که می‌توان به آن رفت و زیباترین عکس‌های سفر به قشم را انداخت. دره‌ای که نه تنها تصاویرش دیدنی است بلکه صداهایی که در آن می‌پیچد نیز شنیدنی و منحصر به فرد است. صداهایی که حاصل از گردش هوا و پیچیدن در لالوهای آن است.

بام قشم

بام قشم بلندترین نقطه‌ی آن است. جاییکه شما می‌توانید از بالا به این جزیره نگاه کنید و زیبایی‌هایی بی‌نظیر ببینید. زیبایی‌هایی از سواحل گرفته تا جنگل حرا. بازدید از این نقطه از قشم چه در روز و چه در شب فوق‌العاده است.

 

شبگردی در سفر به جزیره قشم

۰۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران