ستون‌های باتومی از نمادهای این شهر زیبای گرجی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
ستون‌های باتومی از نمادهای این شهر زیبای گرجی

هر شهری در هر کشوری جاذبه‌های گردشگری متفاوت و سنبل‌های جذابی دارد که باعث جذب توریست‌های داخلی و خارجی به آن می‌شود. از آنجایی که این روزها تور باتومی در میان تورهای گرجستان با استقبال زیادی روبرو شده است قصد داریم تا در این مقاله شما مسافران عزیز را با یکی از دیدنی‌ترین جاهای باتومی با نام ستون‌های باتومی آشنا کنیم. اگر شما نیز به شنیدن از جاهای متفاوت دنیا علاقه‌مندید خواندن مطالب این مقاله را توصیه می‌کنیم.

 

آشنایی با ستون‌های باتومی (Colonnades)

ستون‌های باتومی یا با نامی دیگر Colonnades از جمله سازه‌های جالبی است که در این شهر دیده می‌شود و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. این ستون‌ها در واقع نمادی از قدرت دریایی شهر باتومی گرجستان محسوب می‌شود. در اصل سال‌ها پیش این ستون‌ها جهت مانع شدن از بروز سیل در شهر باتومی در آستانه ساحل ساخته شده بود. اما امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری باتومی تبدیل شده است.

 

۵ تفریح باتومی که به همراه فرزندان خود باید تجربه کنید

Colonnades

تاریخچه و علت ساخت ستون‌های باتومی

تقریبا در سال ۱۹۳۰ میلادی که باتومی در دوران اوج شکوفایی خود به سر می‌برد شخصی به نام Ivane Mchedlidze ساخت ستون‌های باتومی را با شکل امروزی که مشاهده می‌کنید پیشنهاد داد. البته او در پیشنهاد این ایده خود از شهر سورنتو ایتالیا الهام گرفت. Mchedlidze پروژه ساخت این ستون‌ها را به دلیل پیشگیری از وقوع سیل در سواحل شهر باتومی پیشنهاد داد. البته وی صرفا ایده‌پرداز این پروژه بوده است. اساس کار را از جمله طراحی و ساخت آن معماری به نام Bogdan Kirakosyan عهده‌دار شد. البته ناگفته نماند که فاصله ستون‌ها با ساحل دریا خیلی کمتر از آنچه الان گردشگران مشاهده می‌کنند بود.

 

معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره باتومی

Colonnades

اکنون محوطه اطراف و محل قرارگیری ستون‌های باتومی به یکی از نمادهای این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن تبدیل شده است. به طوری که سالانه گردشگران بسیاری که به باتومی سفر می‌کنند از این مکان که امروزه به شکل یک بلوار در آمده است دیدن می‌کنند. هنوز هم سال به سال سعی می‌شود تا به گسترس و زیباسازی محوطه اطراف این مکان پرداخته شود. علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان پیاده‌روی کنند و از غرفه‌ها و بازارهای محلی آن دیدن کنند.

علاوه بر تمامی این مطالب ستون‌های باتومی در برخی از روزهای تابستان به مکان برگزاری فستیوال‌ها و مراسم‌ها سنتی و فرهنگی گرجستان تبدیل می‌شود. اگر سفر شما با تور گرجستان با یکی از این مراسم‌ها همزمان بود می‌توانید شاهد موسیقی زنده و رقص‌های سنتی گرجی‌ها در آن باشید.

 

۵ فستیوال معروف که هرساله در شهر باتومی برگزار می‌شوند

Colonnades

سبک معماری ستون‌های باتومی

در ساخت ستون‌های باتومی از سبک معماری نئوکلاسیک استفاده شده است. به این معنا که بازدید کننده‌ها می‌‌توانند نمونه‌ای بارز از یک معماری یونانی را در آن مشاهده کنند. البته این سبک از معماری معمولا برای ساخت معبدها و نماهای خارجی ساختمان‌ها در یونان استفاده می‌شود. آنچه در ظاهر این ستون‌ها جلب وجه می‌کند رنگ سفید و ارتفاع بلند آن‌ها می‌باشد. این ستون‌ها به صورت پشت سر هم و متوالی قرار گرفته‌ و منظره‌ای جالب و دیدنی را ایجاد کرده‌اند.

گفته می‌شود که در تک تک اجزای این ستون‌ها نمادی نهفته شده است. به عنوان مثال قد بلند ستون‌های باتومی نمادی از ارزش‌ها و اهمیت دریای این شهر ساحلی می‌باشد. همچنین قرار گرفتن آن‌ها به صورت متوالی نشان دهنده نامتناهی بودن دریای باتومی است. اگر کمی در نحوه قرار گرفتن ستون‌ها دقت کنید متوجه خواهید شد که شکلی شبیه به دروازه در آن ایجاد شده است که مجسمه زنی با در دست گرفتن یک هواپیما دیده می‌شود. از دیگر جذابیت‌های ساخت این ستون‌ها نمای ۳۶۰ درجه آن‌ها است. به این صورت که از هر زاویه تصویر مشابهی را می‌توانید مشاهده کنید. این ویژگی همواره توجه توریست‌ها را به خود جلب می‌کرد. این حالت دروازه مانند چیزی بود که از بورز سیل در منطقه جلوگیری می‌کرد.

 

۷ جواهر پنهان باتومی که پیش از سفر به این شهر باید از آن‌ها باخبر باشید

Colonnades

جنس تشکیل دهنده ستون‌های باتومی از سنگ مرمر می‌باشد که بسیار مستحکم و مقاوم هستند. پیشنهاد می‌کنیم تا برای بازدید از این ستون‌ها نزدیکی‌های غروب خورشید را انتخاب کنید. زیرا هم می‌توانید منظره‌ آن‌ها را در روشنایی مشاهده کنید و هم از نورپردازی‌هایی که در شب برای این ستون‌ها تعبیه شده است لذت ببرید.

 

مسیر دستیابی به ستون‌های باتومی

ستون‌های باتومی در بلوار باتومی به آدرس زیر قرار گرفته‌اند. البته این روزها به دلیل شهرت زیاد این ستون‌ها گردشگران این بلوار را با نام بلوار ستون‌ها می‌شناسند.

Colonnades

آدرس: Seaside Boulevard, Batumi 6010, Georgia.

البته در منطقه دیگری از باتومی ستون‌های مشابه این ستون‌ها ساخته شده است تا این ستون‌ها همواره به عنوان نماد شکوه و قدرت دریایی باتومی باقی بماند.  

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران